دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت‌های ناشی از شهادت سردار سلیمانی/ قاضی پورمریدی: ۸۰ دادخواست تاکنون مطرح شده است

دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ریاست قاضی پورمریدی در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت‌های ناشی از شهادت سردار سلیمانی/ قاضی پورمریدی: ۸۰ دادخواست تاکنون مطرح شده است

قاضی سلمان پورمریدی در آغاز این جلسه گفت: موضوع دادگاه بررسی دادخواست ۸۰ پرونده با شکایت ۲ هزار و ۵۷۵ نفر از سراسر کشور به طرفیت ۴۲ نفر اشخاص حقیقی و حقوقی از متهمان این پرونده است. متهمان این پرونده، ترامپ، پمپئو، وزارت خزانه داری آمریکا و سایر اشخاصی هستند که در ترور شهید سلیمانی، طارمی، شهروز‌مظفری و پورجعفری دخیل بودند.

وی افزود: ترور سردار شهید سلیمانی در ۲ جنبه کیفری و حقوقی قابلیت پیگیری دارد. شعبه ما از منظر حقوقی به این موضوع رسیدگی می‌کند چراکه شعبه حقوقی روابط بین الملل تهران هستیم و این دادگاه صلاحیت جهانی رسیدگی به دعاوی حقوقی جهانی را دارد.

قاضی پورمریدی بیان‌کرد: ۸۰ دادخواست تاکنون مطرح شده و روزانه دادخواست‌های فراوانی از سوی اقشار مختلف مردمی و خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع حرم به ما می‌رسد و این دعاوی را مطرح می‌کنند.

رئیس شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران گفت: ٨۵ میلیون ایرانی همه داغدیده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و همه مردم ایران امکان تحویل دادخواست به شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی تهران که طبق قانون صلاحیت جهانی برای رسیدگی به دعاوی علیه دولت‌های خارجی است، دارند.

قاضی پورمریدی با بیان اینکه این افراد از بابت خسارات ناشی از جرم و خسارات مادی و معنوی طرح دعوا کردند، افزود: جنبه کیفری پرونده نیز در دادسرای بین‌المللی تهران درحال رسیدگی است و خارج از صلاحیت دادگاه امروز است.

رئیس شعبه ۵۵ دادگاه عمومی حقوقی تهران با بیان اینکه بحث حقوقی پرونده نیز از ۲ منظر قابلیت پیگیری دارد، گفت: یک بخش از منظر خانواده شهید سلیمانی و کسانی است که همراه ایشان بودند که البته تا به حال دادخواستی مطرح نکردند و بخش دوم افرادی است که از این موضوع خسارات مادی و معنوی متحمل شدند.
افراد عادی هم می‌توانند به عنوان ذی‌نفع، طرح دعوا کنند
 
وی با بیان اینکه افراد عادی هم می‌توانند به عنوان ذی‌نفع، طرح دعوا و مطالبه خسارات مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از ترور سردار شهید سلیمانی داشته باشند، عنوان کرد: این موضوع در قوانین ما سابقا مسکوت بود اما قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران به جهت رسیدگی به دعاوی علیه دولت‌های خارجی مصوب سال ١٣٩٠ و آیین نامه آن که در سال ١٣٩٢ تصویب شد، به این موضوع پرداخته است.

قاضی پورمریدی با اشاره به اینکه بر طبق ماده یک و بند پنج آیین‌نامه یادشده، شعبه ۵۵ ویژه رسیدگی به دعاوی علیه دولت‌های خارجی در نظر گرفته شده است و تنها شعبه‌ای است که صلاحیت جهانی دارد و از سوی دیگر صلاحیت کشوری برای رسیدگی به دادخواست های مطروحه در این زمینه را دارد.

وی با بیان اینکه در ماده ۶ و بند یک قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی به جهت رسیدگی به دعاوی علیه دولت‌های خارجی، تفکیک شده است، افزود: چنانچه فردی بحث خسارات حقوقی را داشته باشد باید جزو بازماندگان حادثه یا وارثان سببی و نسبی افراد باشد یا جزو آسیب دیدگان حادثه باشد.

قاضی پورمریدی اضافه کرد: این قانون مترقی و مناسب است و در همه دنیا نیز سابقه دارد چنانچه در سال ١٩۵۶ در کشور فرانسه قانونی در این خصوص مصوب و دادگاه‌های آن کشور نیز براساس آن رای صادر کرده‌اند همچنین در آمریکا نیز طبق قوانین این کشور دعاوی متعددی برای اشخاص صاحب سمت پذیرفته و رسیدگی شده است.

قاضی پورمریدی تصریح کرد: این جلسه نخستین جلسه است و دادخواست‌ها در رابطه با اقداماتی که خواندگان در ترور شهید سلیمانی انجام داده‌اند، رسیدگی می‌شود.
 
اظهارات وکیل اول پرونده مطالبه خسارت‌های ناشی از شهادت سردار سلیمانی
 
در ادامه، روح الله سلاجقه وکیل تعدادی از خواهان در جایگاه قرار گرفت و گفت: دادخواهی را از طرف موکلان خود از استان کرمان را برای دادگاه قرائت می‌کنم.
وی ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و تعدادی از مقامات و نهادهای آمریکایی را از خواندگان این پرونده معرفی کرد و گفت: در خصوص قوانین دادگاه و صلاحیت خواندگان در قوانین داخلی و بین المللی، صلاحیت دادگاه های حقوقی و عمومی استان تهران با استناد به قوانین از جمله قانون صلاحیت محاکم دادگستری جمهوری اسلامی برای رسیدگی به دعاوی معنوی علیه دول خارجی مصوب سال 1390 مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که گرچه ماهیت کیفری دارند ولی به دلیل نوع و کیفیت مجرمانه ترور شهید سلیمانی استناد به آنها برای صلاحیت دادگاه ها موردتاکید قرار گرفته است.
 
وی افزود: در سال ۱۳۹۵ قانون تجدید مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا مصوب سال ۱۳۶۸ قانون مقابله با نقض حقوق بشر اقدامات ماجراجویانه تروریستی آمریکا، مصوب سال ۱۳۹۶، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب ۱۳۹۶ و قانون اقدامات متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام مصوب سال ۹۴ و قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا مصوب ۱۳۹۸ برای رسیدگی به این دعوا محرز و مسلم شد.
 
سلاجقه عنوان کرد: اسناد و قطعنامه‌های بین المللی از جمله منشور ملل متحد، کنوانسیون جلوگیری و مجازات و جرایم علیه اشخاص مورد حمایت بین المللی من جمله مامورین دیپلماتیک مصوب ۱۹۷۳ کنوانسیون‌های ۴ گانه ژنو مصوب ۱۹۴۹ و منشور حقوق بشر شامل اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب ۱۹۴۸، میثاق حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۹۶۶، میثاق حقوق اجتماعی و و فرهنگی مصوب ۱۹۶۶ و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم و مبارزه با تامین‌های مالی تروریسم توسط آمریکا نقض شده است.
 سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده بین‌المللی مبارزه با تروریسم است در اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی  جمهوری اسلامی ایران جایگاه قانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نیروهای مسلح ایران تصریح شده است
 

وی افزود: با توجه به مندرجات قوانین و مقررات فوق دادگاه‌های عمومی و حقوقی تهران صالح به رسیدگی به دعوای خواهان علیه خواندگان است.

سلاجقه با بیان اینکه در استدلالات به برخی از قوانین اشاره شده است، بیان‌کرد: بند الف و ب تبصره ماده ۱ و مواد ۶ و ۷ قوانین صلاحیت محاکم دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی مورد استناد خواهد بود. مطابق ماده ۱ قوانین برای مقابله و جلوگیری ازنقض مقررات و موازین حقوق بین الملل اشخاص حقیقی و حقوقی، اقدامات دولت‌های خارجی مصوب که مصونیت قضایی دولت ایران یا مقامات رسمی آن را نقض کند، در دادگستری تهران اقامه شود.

وی اضافه کرد: مقرر شده که خسارات ناشی از هرگونه اقدامات و فعالیت‌های د‌و لت‌های خارجی در داخل و یا خارج از ایران که مغایر با حقوق بین الملل است و منجر به فوت و صدمات بدنی و مالی و ضرر و‌زیان اشخاص شود و خسارات ناشی از اقدامات و فعالیت‌های اشخاص و یا گروه‌های تروریستی در داخل و یا خارج‌از ایران، دولت خارجی آن‌ها را تشویق و یا از آن‌ها حمایت می‌کند، یا اجازه اقدامات، تردد و یا فعالیت در قلمرو حاکمیت خود را به آن‌ها می‌دهد و اقدامات مذکور منجر به فوت و یا صدمات بدنی، روانی و یا ضرر و‌زیان‌مالی می‌شود، اتباع ایرانی می‌توانند اقامه دعوی کنند.

سلاجقه عنوان کرد: با توجه به مندرجات قانون فوق اقدامات تروریستی آمریکا و ترور سپهبد سلیمانی و همراهان وی عملیاتی مغایر با حقوق بین الملل بوده و نقض قوانین بین الملل و حقوق داخلی است. همانگونه که در قانون فوق و بسیاری از اسناد بین المللی حمایت، تشویق و ترغیب به اقدام تروریستی شده اعمال اقدامات خواندگان دعوی از جمله نهاد‌های دولتی و خصوصی آمریکا منجر به صدمه و آسیب به اتباع ایران شده و منجر به فوت آنان شده است.

وی بیان کرد: همچنین موجب آسیب‌های جبران ناپذیر به بازماندگان نیز شده است که رسیدگی به احقاق حق خواهان‌ها در صلاحیت این قانون و دادگاه‌های ایران است. قانونگذار ایران در بند ۱ ماده ۶ صلاحیت دادگستری ایران را برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت‌های خارجی در خصوص صلاحیت‌های دادگاه‌های ایران و دادگستری تهران و رسیدگی به شکایت علیه دولت‌های خارجی توسط زیان‌دیده و بازماندگان وی توسط تبعه ایرانی صراحتا پذیرفته است.

سلاجقه افزود: لذا مطابق ماده ۷ قانون مذکور دعاوی علیه نمایندگان یا مقامات و یا نهاد‌های وابسته یا تحت کنترل دولت‌های خارجی با رعایت اصل عمل متقابل در صورتی قابل رسیدگی است که خسارات ناشی از اقدمات موضوع این قبیل باشد.

این وکیل، بیان کرد: اقدامات و عملیات تروریستی در ترور شهیدسلیمانی توسط دولت آمریکا و نهاد‌های دولتی و خصوصی و‌مقامات رسمی این کشور و تامین مالی و اطلاعاتی آموزشی و پشتیبانی از عملیات تروریستی نقض آشکار ماده ۱ مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب سال ۹۶ است.

وی گفت: در مواردی که بین ایران و دولت‌های خارجی توافقنامه‌های معاضدت قضایی و هرگونه توافق دیگری درباره مبارزه با تامین مالی تروریسم با رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی ایران وجود داشته، همکاری طبق شرایط مندرج در توافقنامه صورت خواهد گرفت. در غیر این صورت همکاری‌های قضایی و سایر امور‌مربوط به مبارزه تامین مالی تروریسم بر اساس عمل متقابل صورت می‌گیرد.

سلاجقه تصریح کرد: بین ایران و آمریکا توافقنامه‌ای وجود ندارد، لازم است با توجه به ارای دولت سابق امریکا علیه ایران براساس عمل متقابل در ارتباط با تامین مالی اقدام تروریستی سوم‌ژانویه ۲۰۲۰ توسط نهاد‌های تروریستی امریکا اقدام شود.

وی افزود: تمام خسارات مادی معنوی نسبت به کشته شدگان و دیگر اقدامات را که مربوط به نقش افرینی دولت آمریکا بوده و موجب خسارات مادی معنوی و تنبیهی به اتباع ایرانی و دولت ایران‌شده است شایسته پیگیری قانونی است. از دادگاه محترم تقاضای رسیدگی به احقاق حقوق خواهان دعوی را تقاضا دارم.

وکیل دوم پرونده: حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عراق بنا به دعوت کشور میزبان بوده است

در ادامه حجت‎الاسلام‎والمسلمین احمد بهارلو وکیل تعدادی از خواهان قم، عنوان کرد: ریاست محترم دادگاه با کسب اجازه از طرف موکلین که تعدادی از اهالی محترم مومن و متدین استان قم می‌باشد اینجانب احمد بهارلو به وکالت از آحاد طرح دعوی علیه 42 شخص، شخصیت و شرکت و موسسه و وزارتخانه‌هایی که موجب و برنامه‌ریز طرح شهادت سردار سرافرازمان حاج قاسم سلیمانی را شکات داشتند ارائه می‌کنم.
 
بهارلو ادامه داد: ریاست محترم دادگاه احتراماً در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۰ مصادف را ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابوالمهدی المهندس معاون حشدالشعبی به همراه ۸ نفر دیگر از اتباع ایرانی و عراقی در نزدیکی فرودگاه عراق در کشور عراق طی عملیاتی تروریستی به وسیله یک فروند پهباد آمریکایی نقطه زن مورد هدف قرار گرفته و ترور شدند.

وی افزود: ریاست محترم دادگاه حضور سپهبد حاج قاسم سلیمانی در عراق بنا به دعوت کشور میزبان و به نمایندگی از جانب جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت و سفر وی به عراق در راستای وظایف بین المللی و همچنین قوانین داخلی جمهوری اسلامی برای ملاقات رسمی با مقامات عراقی و مقابله با پدیده شوم تروریسم انجام شد.

بهارلو ادامه داد: ساعاتی پس از ترور سپهبد قاسم سلیمانی وزارت دفاع آمریکا مسئولیت ترور را برعهده گرفت و طی بیانیه ای اعلام کرد که عملیات موصوف بر اساس دستور رئیس جمهور دولت ترامپ و توسط ارتش ایالات متحده اجرا شده است. متعاقباً دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی اساس علیه سپهبد قاسم سلیمانی سعی کرد اقدام تروریستی مذکور را توجیه و به آن مشروعیت ببخشد.

وی ادامه اداد: قابل توجه است که در فاز اطلاعاتی این عملیات عناصر اطلاعات آژانس مرکز آمریکا معروف به سیا با استفاده از منابع و گروه های مستقر در فرودگاه دمشق و بغداد جزئیات دقیق پرواز حامل سپهبد قاسم سلیمانی را کسب کردند و به محض فرود هواپیمای ایرباس A300 در بغداد مختصات مربوطه به انتقال فرمانده قدس سپاه و همراهان وی  را به ارتش آمریکا منتقل کردند.

بهارلو گفت: در فاز اجرایی عملیات پهپادهای آمریکا خودروهای حامل سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی از خروجی فرودگاه را تحت تعقیب قرار دادند و پس تایید میدانی عناصر سیا و ارتش، اتاق عملیات مستقر در مقر فرماندهی در منطقه با نظارت مستقیم رئیس جمهور آمریکا،  دستور شلیک چهار موشک به این خودروها را صادر کردند.

این وکیل، گفت: ریاست محترم دادگاه اقدام تروریستی ایالات متحده آمریکا و سایر خواندگان دعوی سبب ایراد خسارات مادی و معنوی به خواهان دعوی شده است. با توجه به صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران بر مبنای قانون صلاحیت دادگستری ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت های خارجی مصوب 1390 مجلس شورای اسلامی قانون مسئولیت مدنی، تقاضای رسیدگی این پرونده را دارم.

وی همچنین افزود: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده بین‌المللی مبارزه با تروریسم است در اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی  جمهوری اسلامی ایران جایگاه قانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نیروهای مسلح ایران تصریح شده است. در مقدمه قانون اساسی ذیل عنوان ارتش مهدوی یکی از اهداف وظایف بنیادین نیروی مسلح ایران از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گسترش حاکمیت عدل و قسط در جهان شده تا در این راستا دفاع از مظلومین در سراسر جهان و همچنین مبارزه با تروریسم جهانی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

بهارلو در ادامه دفاعیات خود، عنوان کرد: مضاف بر اینکه در ماده یک اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجددا بر موضوع گسترش حاکمیت قانون به مثابه یکی از اهداف بنیادین سپاه تأکید شده است. مواد 4 با 8 از فصل دوم اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأموریت این نهاد را چند بعدی مقرر می‌کند. بند شانزدهم اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان را در تعداد وظایف اصلی جمهوری اسلامی برای تنظیم سیاست خارجی قرار داده است. با عنایت به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهای رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود حمایت از مستضعفان جهان به عهده وظایف این نهاد و به طریق آنها نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصدی یافته است.

وی در ادامه دادگاه به قرائت بخشی از متن دادخواست و اقدامات سردار سلیمانی در دفاع از کشور و مردم منطقه پرداخت. بهارلو همچنین به برخی از اقدامات تروریستی دولت آمریکا و نقش دولت‌های این کشور در کمک به ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان اشاره کرد.

قاضی پورمریدی در پایان این جلسه، گفت: جلسات بعدی رسیدگی به این پرونده علنی خواهد بود و رسیدگی‌ها با توجه به اینکه حجم پرونده و مستندات آن فراوان است، ادامه خواهد داشت. ان‌شاءالله زمان برگزاری جلسه بعدی اطلاع رسانی می‌شود و زمان آن را به وکلا اعلام خواهیم کرد.
منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • بابائی
    1


    ترامپ، پمپئو، پنتاگون، آل سعود، بن سلمان و نتانیاهو عامل اصلی ترور سردار سلیمانی وغیر در فرودگاه بین المللی بغداد در 13 دی ماه سال 1398 بودند و هستند.

  • بابائی
    1

    درپاسخ به پنتاگون نجس وحشی، بی فرهنگ و بی شخصیت وزارت دفاع آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست رژیم کودک کس سعودی
    درپاسخ به جان بولتون نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت مشاور امنیت ملی کاخ سفید سگ دست رژیم کودک کش سعودی
    درپاسخ به مایک پامپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه ایالات متحده سگ دست نشانده رژیم کودک سعودی
    آمریکا اگر ایران را تهدید کند، در خلیج فارس و منطقه نابود خواهد شد.
    دلیل تقویت توان موشک های مان به خاطر مقابله با آمریکا است.
    دلیل تقویت توان موشک های مان به خاطر مقابله با انگلیس است.
    پاسخ سپاه و ارتش به آمریکا و متحدانش کوبنده خواهد بود.
    هیچ مذاکره ای با آمریکایی نداریم.
    وزارت دفاع آمریکا توانایی جنگ با ایران را ندارد.
    ایران به خاطردخالت و ممداخله آمریکا و انگلیس و... درخلیج فارش و منطقه توان موشکی خود را افزایش می دهد.
    ایران برای مقابله با تهدید های آمریکا و انگلیس و... توان موشکی خود را افزایش می دهد.
    اگرآمریکایی ها اقدامی کنند پاسخی قاطع خواهند گرفت.
    مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی ازابتدا غلط بود.
    تروریسم را شما ایجاد کردید.
    تروریسم را شما به وجود آوردید.
    زمان خلع سلاح اتمی اسرائیل فرار رسیده است.
    سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به تروریسم آگاه است.
    که اعزام 1500 نظامی تروریست آمریکا به غرب آسیا به خاطرکمک، حمایت وپشتیبانی ازتروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی جیش الظلم، داعش، تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی است.
    آمریکا کشوری است که از تروریسم حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از القاعده حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از طالبان حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از گروهک تروریستی منافقین حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از گروهک تروریستی جیش الظلم حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از داعش حمایت می‌کند..
    آمریکا کشوری است که از جبهه النصره حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از ارتش آزاد سوریه حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از شورشیان حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از مخالفان سوری حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از تکفیری ها حمایت می‌کند..
    آمریکا کشوری است که از تروریست ها حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از گروه های تروریستی حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از جنایتکاران جنگی حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می‌کند.
    آمریکا کشوری است که از رژیم کودک کش سعودی حمایت می‌کند.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشر درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن شده است.
    سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به تروریسم آگاه است
    سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به تروریسم آگاه است
    سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به تروریسم آگاه است..
    شورای امنیت سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به تروریسم آگاه است..
    شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به تروریسم آگاه است.
    سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به القاعده آگاه است
    شورای امنیت سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به القاعده آگاه است.
    شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به القاعده آگاه است.
    سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به طالبان آگاه است
    شورای امنیت سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به طالبان آگاه است
    شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به طالبان آگاه است.
    سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به داعش آگاه است.
    شورای امنیت سازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به داعش آگاه است.
    شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد ازکمک، حمایت و پشتیبانی پنتاگون وزارت آمریکا به داعش آگاه است.
    فروش تسلیحات ممنوعه و بمب های خوشه ای به آمریکا عربستان سعودی درجنگ یمن جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.
    فروش تسلیحات ممنوعه و بمب های خوشه ای به آمریکا امارات درجنگ یمن جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشر درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن شده است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشر درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بسیارخطرناک ترازالقاعده، داعش، طالبان، جبهه النصره دیگرگروه های تروریستی است.
    دوستان پنتاگون وزارت دفاع آمریکا حامی داعش هستند.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا به همراه انگلیس ازتامین کنند اصلی تسلیحات و نیازهای مالی تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و دیگرگروه های تروریستی درسوریه و منطقه بوده است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بیشترین حمایت را ازگروهک تروریستی منافقین کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بیشترین حمایت را ازالقاعده کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بیشترین حمایت را ازداعش کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بیشترین حمایت را ازجبهه النصره کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بیشترین حمایت را ازمخالفان سوری کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
    برای نابودی باید پنتاگون وزارت دفاع آمریکا مقابله کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشردرسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا با داعش همدست است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا با آتش بازی کرد.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا با آتش بازی می کند.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا یک هدف را دنبال می کند.
    دخالت و مداخله پنتاگون وزارت دفاع آمریکا درخلیج فارس و منطقه خاورمیانه برای آمریکایی ها گران تمام می شود.
    داعش ازسال 2001 تاکنون درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان سلاحهای آمریکایی دراختیاردارد.
    سلاح های داعش درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان ساخت آمریکایی ها است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا ثابت کرده است که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده وطالبان نیست و فقط به دنبال منافع خودش درافغانستان، عراق، لیبی ومنطقه است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا ثابت کرده است که به دنبال جنگ با داعش نیست وفقط به دنبال منافع خودش درسوریه، عراق و منطقه است.
    پنتاگون وزارت دفاع آمریکا پایش را ازگلیمش درازترکرده است.
    که اجازه داده نخواهد شد پنتاگون پایش را ازگلیمش درازترکند.
    وزارت دفاع آمریکا نیروی هوایی داعش درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه و یمن شده است.
    وزارت دفاع آمریکا نیروی هوایی القاعده و داعش شده است.
    آمریکا ازسال 2011 تاکنون داعش را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
    شرکت های فتاوری آمریکایی ازداعش حمایت می کنند.
    وزارت دفاع آمریکا درسال 2003 با دستورحمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی وجنایت علیه بشریت شده است.
    وزارت دفاع آمریکا عناصرداعش را دراردن آموزس داده است!
    وزارت دفاع آمریکا داعش را وارد موصل و دیگرشهرهای عراق کرده است.
    وزارت دفاع آمریکا داعش را وارد افغانستان کرده است.
    وزارت دفاع آمریکا داعش را وارد لیبی کرده است.
    وزارت دفاع آمریکا داعش را وارد سوریه کرده است.
    وزارت دفاع آمریکا ازداعش حمایت نظامی می کند.
    آیا سگ هارآمریکایی می تواند جنایات وفجایع متحدانش را دریمن متوقف کند.
    آمریکا دیگرپلیس دنیا نیست.
    وزارت دفاع آمریکا ارزشی برای جان انسان ها قائل نیست.
    وزارت دفاع آمریکا باید نگران تسلیحات هسته ای واشنگتن باشد.
    وزارت دفاع آمریکا باید نگران تسلیحات هسته ای رژیم کودک کش صهیونیستی باشد.
    وزارت دفاع آمریکا خودش پدرخوانده تروریست هاست.
    آمریکا به همراه انگلیس باید ازافغانستان، عراق، خلیج فارس و منطقه خارج شوند.
    اجازه نمی دهیم هیچ کشوری پایش را ازگلیمش خود درازترترکند.
    برای همه مردم دنیا ازسال 2001 تاکنون ثابت شده که آمریکا مادر تروریسم است.
    حمایت آمریکا تروریسم، صدام، گروهک ترووریستی منافقین، القاعده، طالبان، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی فاجعه ایجاد کرده است.
    آمریکا مادرهمه گروه های تروریستی، داعش، بوکرحرام و همه تروریست های جهان است.
    وزارت دفاع آمریکا به تروریست های داعش درسوریه آموزش نظامی می دهد.
    آمریکا وانگلیس درانفجارتروریستی افغانستان و پاکستان نقش داشتند.
    وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید داعش را ایجاد کردند.
    وزارت دفاع آمریکا درسراسرمنطقه حامی داعش است.
    حضورآمریکا درخاورمیانه برای مبارزه با تروریست های داعش نیست وزارت دفاع آمریکا دراین منطقه با داعش درارتباط است.
    داعش ازسال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا، انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند.
    داعش منتسب به آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی و با مدیریت هدایت و پشتیبانی این سه کشورتروریسم دولتی دست به اقدامات تروریستی می زند.
    جنایت تروریست ها تحت نظرآمریکا، انگلیس و عربستان سعودی.
    کشورهای غربی با تامین سلاح عربستان، القاعده و داعش شریک جنایات جنگی دریمن هستند.
    سلاح القاعده درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان چگونه تامین می شود؟ توسط آمریکا و متحدانش!
    سلاح داعش درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان چگونه تامین می شود؟ توسط آمریکا و متحدانش!
    وزارت دفاع آمریکا دیگر نمی تواند برجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش ازسال 2001 تاکنون درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
    وزارت دفاع آمریکا از تجاوزائتلاف متجاوز سعودی حمایت می کند.
    وزارت دفاع آمریکا ازسال 2001 تاکنون به همراه انگلیس به دروغ شعارمبارزه با تروریسم، القاعده و طالبان سرمی دهد.
    وزارت دفاع آمریکا اگرنگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرائتلاف متجاوزسعودی تاکنون سکوت نمی کرد.
    موشک های مان را تقویت می کنیم ازهرکسی که علیه آمریکا ومتحدانش ایستادگی کند، حمایت می کنیم.
    ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد.
    آمریکا ازسال 2001 تاکنون جنایت های خود را به بهانه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم انجام می دهد.
    جنگ عربستان علیه یمن جنایت علیه بشریت است.
    جنگ امارات علیه یمن جنایت علیه بشریت است.
    جنگ عربستان به همراه بحرین علیه یمن جنایت علیه بشریت است.
    جنگ عربستان به همراه آمریکا علیه یمن جنایت علیه بشریت است.
    جنگ عربستان به همراه انگلیس علیه یمن جنایت علیه بشریت است.
    سعودی ها همراه با چند کشور دیگر بدترین فاجعه انسانی جهان را در یمن رقم زده اند.
    بی توجهی دونالد ترامپ به کنگره در مسئله فروش اسلحه به عربستان پذیرفتنی نیست.
    بی توجهی دونالد ترامپ به کنگره در مسئله فروش اسلحه به امارات پذیرفتنی نیست.
    بی توجهی دونالد ترامپ به کنگره در مسئله فروش اسلحه به بحرین پذیرفتنی نیست.
    جنگی که عربستان همراه با چند کشور دیگر ازششم فروردین سال 1394 تاکنون در یمن به راه انداخته اضطراری نیست بلکه جنایت علیه بشریت است و سعودی ها بدترین فاجعه انسانی جهان را در یمن رقم زده اند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه خبرته عمو ؟؟؟ یا اینکه زن داری و زنت اجازه حرافی رو بهت نمیده واسه همین هم کتاب !!!! نوشتی و یا تازه نوشتن رو یاد گرفتی و جو گرفتت. این همه تو جنگ کشته شدند تو هیچی ننوشتی . راجع به مسافران هواپیمای اوکراینی هم کتاب ننوشتی !!! ولی الان فرصت نمی‌دی هیچکس چیزی بنویسه؟ دمت گرم بابا

  • بابائی
    0

    آمریکا کشوری است که ازسال 1980 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.

  • بابائی
    0

    درپاسخ به قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار!
    آمریکا جنایتکار ازسال 2001 تاکنون درعراق، افغانستان، لیبی ومنطقه خاورمیانه بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت درمنطقه شده است.
    دولتمردان آمریکایی درسال 2003 با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند/ و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی خیانتکار ازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی آمریکایی ها نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و مجامع حقوق بشری ازسال 2003 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
    آنچه امروز درسوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، یمن، لبنا، نوارغزه، فلسطین، منطقه و جهان دیده می شود منعکس کننده جنایات وحشیانه وحشی گری و غیرانسانی آمریکا ومتحدانش است.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک مورد اعتماد ما نیست.
    حرف قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک دیگر چه اعتباری دارد؟
    چه کسی باور می کند قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک نگران حقوق بشر درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، میانمار، سوریه، یمن، منطقه وجهان است.
    آمریکا جنایتکارناقض حقوق بشراست / پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشرنخواهد بود.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک سیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد.
    آمریکا جنایتکارازسال 2001 تاکنون به همراهی انگلیس با کمک مالی برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین، مغرب واردن ازتروریسم برای تغییر حکومت ها استفاده می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    حکم دادگاه بی عدالت آمریکا جنایتکار ضد علیه ایران، مصرف داخلی آمریکا است.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازالقاعده کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازگروهک تروریستی منافقین کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از طالبان کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را ازتکفیری ها کرد.
    دولت آمریکا بیشرین حمایت را از گروه های تروریستی کرد.
    دولت آمریکا بیشرین حمایت را از مخالفان سوری کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از ارتش آزاد سوریه کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از جبهه النصره کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از جنایتکاران جنگی درسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، عراق، افغانستان، لیبی، یمن، میانمار کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از حامیان اصلی تروریسم کرد.
    دولت آمریکا بیشترین حمایت را از رژیم جعلی صهیونیستی کرد.
    دولت آمریکا از تجاوز آل سعود حمایت می کند.
    دولت آمریکا ازتجاوز نتانیاهو حمایت می کند.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک نمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشر باشد.
    که قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک چشم خود را برروی واقعیات بسته ونمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشر باشد.
    آمریکا جنایتکاردشمن تاریخی مردم ایران است.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک درمورد جنایات وحشیانه وحشی گری آمریکا، عربستان سعودی، امارات، رژیم صهیونیستی درسوریه، لبنان، نوارغزه، فلسطین، عراق، یمن ومنطقه خفه خون گرفتن، کاری نمی کند و سکوت اختیارکرده است.
    حکم دادگاه بی عدالت آمریکا جنایتکار درباره ایران برای ما هیچ ارزشی ندارد.
    قاضی دادگاهی در جنوب نیویورک درجایگاهی نیست که وضعیت حقوق بشر در دیگرکشورها را ارزیابی کند.
    بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش صدام دیکتاتورکمک های و حمایت های همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و با کمک های مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار، سند رسوایی مدعیان دروغین حقوق بشر، حقوق بشرآمریکایی، حقوق بشراروپایی و سازمان های بین المللی خیانتکاراست.
    رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق با دستور مستقیم آمریکا وغرب علیه مردم ایران از سلاح شیمیایی ساخت آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان استفاده کرده است / و مجامع حقوق بشری بیش از 30 سال است خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
    ومجامع حقوق بشری 1367/04/12 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، مدعیان دروغین حقوق بشر، سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر و سازمان های به اصطلاح بین المللی ازسال 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وگری فرمانده آمریکایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    سرنگون کردن هواپیمای مسافری کشورمان توسط فرمانده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکایی برگ دیگری درکارنامه سیاه وننگین آمریکایی ها، وحقوق بشرآمریکایی ومدعیان حقوق بشراست.
    آمریکا جنایتکارباید درمورد سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان را توصیح دهد.
    هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران توسط فرمانده آمریکایی وکشتن 290 شهروند غیرنظامی و... جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
    آمریکا جنایتکاربزرگترین ناقض حقوق بشردردرنیاست.
    آمریکا جنایتکارحق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
    جنایات کاخ سفید ننگ بزرگ تاریخی است.
    کاخ سفید تاکنون احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
    چرا فرمانده بی ادب آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد؟
    رفتارکاخ سفید شرم آوراست.
    رفتارآمریکا جنایتکاردراین زمینه شرم آوراست.
    نباید درقبال جنایات وحشیانه و وحشی گری فرمانده بی ادب آمریکایی سکوت کرد.
    فرمانده نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکایی هواپیمای مسافری کشورمان را سرنگون کرد اما مدال افتخار دریافت کرد و عدهای در کشور نسبت به آن اتفاق بیشرمانه سکوت کرده بودند حال چه شده که در مورد یک مأمور نیروی انتظامی که به وظیفه قانونی خود عمل کرده همان عده صدای ضجه و مویهشان گوش فلک را کر کرده است!

    اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت سال جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.

    متهم کردن ایران نقض حقوق بشر و... ازسوی آمریکا وهم پیمانانش درواقع به سرپوش گذاشتن به جنایت ها، خیانت های، دخالت های، مداخله گری و تجاوزهای خودشان ازسال 2003 تاکنون درعراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، نوارغزه، فلسطین، لبنان، سوریه، منطقه وجهان است.
    آمریکا وهم پیمانانش ازسال 2003 تاکنون درافغانستان، عراق، لیبی ومنطقه خاورمیانه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند.
    چرا مدعیان حقوق بشر خیانتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک سکوت کرده اند؟
    چرا روحانی، ظریف، مسئولان و نمایندگان مجلس و... دراین زمینه سکوت کرده اند؟
    اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه وآلمان ازتجاوز صدام درمدت هشت جنگ تحمیلی را دراختیارداریم.
    بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق و ارتش جنایتکارشماره یک عراق با پشتیبانی و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کمک مالی چند کشورجنایتکارشماره عربی درسایه سکوت سازمان های بین المللی، نماد حقوق بشرآمریکایی، نماد حقوق بشراروپایی و نماد جنایات مدعیان حقوق بشر!
    آمریکا شریک جنایات صدام است.
    انگلیس شریک جنایات صدام است.
    فرانسه شریک جنایات صدام است.
    آلمان شریک جنایات صدام است.
    عربستان سعودی شریک جنایات صدام است.
    سازمان ملل شریک جنایات صدام است.
    شورای امنیت سازمان ملل شریک جنایات صدام است.
    شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جنایات صدام است.
    سازمان عفوبین الملل شریک جنایات صدام است.


    بمباران شیمیایی سردشت توسط ارتش عراق تحت امر رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق با پشتیبانی کاخ سفید وغرب، سند رسوایی آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، مدعیان حقوق بشرو سازمان های بین المللی است.
    مدعیان امروزکاربرد سلاح شیمیایی درسوریه، شریک جرم رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق بودند.
    رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور رئیس جمهورسابق عراق با حمایت آمریکا وغرب علیه مردم ایران ازسلاحهای شیمیایی ساخت آمریکایی واروپایی درجنگ تحمیلی هشت سال استفاده کرده است/ ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند وسکوت اختیارکرده اند؟ وسازمان های بین المللی هم سکوت اختیارکرده اند.
    واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر، سازمان های بین المللی و سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وغیرانسانی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند.
    مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتارغیرانسانی نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبزنیز نشان می دهند.
    جنایات مدعیان حقوق بشر.
    مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست دارند.
    مدعیان حقوق بشربه فجایع کشتارمظلومان چراغ سبزنشان می دهند.
    آمریکا جنایتکارشماره یک بزرگترین ناقض حقوق بشردردنیاست.
    کاخ سفید ازسال 1357 تاکنون درفرانسه با گروهک تروریستی منافقین همکاری می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    کاخ سفید ازسال 2003 تاکنون درافغانستان، پاکستان ومنطقه با تروریسم همکاری می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
    کاخ سفید حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
    واشنگتن حق دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
    هرچه می توانید روی موشک کاری کنید/ آمریکا باید سیلی بخورد.
    دشمنی آمریکا مربوط به مسائل هسته ای ایران نمی شود.
    آمریکا ازسال 1357 تاکنون ثابت کرد که با ملت دشمن است، نه موشک
    چرا آمریکا جنایتکارشماره یک به هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد؟ درتاریخ 1367/04/12
    هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران درتاریخ 1367/04/12 وکشتن 290 شهروند غیرنظامی و...
    فاجعه کشتاربی رحمانه هزاران تن ازمسلمانان منا!
    و این درحالی است که مدعیان حقوق بشر جنایتکارشماره یک از 12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک از 12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که مجامع حقوق بشری قانون جنگل از12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    و این درحالی است که کشورهای اروپایی جنایتکارشماره یک از 12 تیرماه 1367 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    حمله تروریستی ناو نظامی تروریست آمریکا جنایتکارشماره یک به هواپیمای مسافری ایران جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.
    منافقین چگونه متولد شد؟ / حامیان گروهک تروریستی منافقین چه کسانی هستند؟ گروهک تروریستی منافقین درسال 1357 توسط فرانسه با هماهنگی، همدستی و همکاری صدام دیکتاتور، برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا درسایه سکوت سازمان های بین المللی!
    چرا فرانسه ازسال 1357 تاکنون به عاملان شهادت 18000 ایرانی پناه داده است؟
    ایتالیا و فرانسه، پایتخت و خانه قاتلان 18 هزار شهید ایرانی+ فیلم
    و این درحالی است که مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 1357 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی گروهک تروریستی منافقین و حامیانشان نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
    دولت روحانی، ظریف، عراقچی، برخی مسئولین و نمایندگان مجلس هم تاکنون نه تنها در برابر مقابل آمریکا و متحدانش از حق و حقوق ملت ایران دفاع و حمایت نکردند و متاسفانه همه جانبه هم با حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین، مذاکره، ملاقات، دیدار، گفت و گو و همکاری کردند.
    رزمنده ایرانی، وزیر دفاع فرانسه را به دخالت و مداخله درامور ایران متهم کرد
    که این یک اقدام خطرناک و دخالت درامور داخلی ایران است.
    فرانسه حق دخالت درامور داخلی ایران ندارد.
    فرانسه ازسال 1357 تاکنون درامور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیزادامه می دهد/ فرانسه ازسال 1357 تاکنون یکی از حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین در عراق و ایران بوده است و همچنان نیز از گروهک تروریستی منافقین حمایت می کند.
    4 بار ازدواج زن فرانسوی با تروریست های داعش برای جامعه بین المللی و برای مدعیان حقوق بشر شرم آور است.
    حضور فرانسه درسوریه، عراق، لیبی، افغانستان، یمن و منطقه خاورمیانه ازبتدا غیرقانونی بوده است.
    فرانسه ازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی نیست وفقط به دنبال غارت نفت، قتل عام مردم خاورمیانه و منافع خودش درمنطقه خاورمیانه است.


    مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون به ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقن، اشرار، اغتشاشات، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی خدمت کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    جامعه بین الملل در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
    اعتراف اوباما به نقش آمریکا در پیدایش داعش
    اعتراف دیرهنگام حامی اصلی داعش مانند باراک اوباما سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر اشتباه ما در تهاجم سال 2003 به عراق، داعش را به وجود آورد.

    احتمال محاکمه سربازان آمریکایی و انگلیسی به جرم جنایت جنگی درعراق سال 2003
    چرا دیوان کیفری بین المللی ازسال 2003 تاکنون به پرونده جنایات جنگی آمریکا و انگلیس درعراق رسیدگی نمی کند.


    دخالت و مداخله ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه درامور داخلی ایران برای فرانسوی ها گران تمام می شود.
    دخالت و مداخله وزیر دفاع فرانسه در امور داخلی ایران برای فرانسوی‌ها گران تمام می شود.

    کم عقلی آن بود که اجازه دهند ژان ایو لودرپان نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه فرانسه جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک بعد از این همه اهانت، توهین، بی احترامی، دخالت، مداخله و خیانت علیه این ملت، پا براین خاک مقدس بگذارد دولت، ظریف، عراقچی، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس باید از رورد این فرد بی ارزش و همجنس گرا خودداری می کردند.
    مورد جواب دندان شکنی به فرانسه جنایتکار شماره یک و رئیس جمهور اوباش آن خواهند داد. هرکس نتواند این حیوان وحشی را رام کند ایران و ایرانیان می توانند.
    فرانسه جنایتکار شماره یک ثابت کرد که با ملت ایران دشمن است، نه روحانی و ظریف
    ملت ایران دربرابر دیکتاتوری فرانسه جنایتکار شماره یک سرخم نمی کند.

    4 بار ازدواج زن فرانسوی با تروریست های داعش برای جامعه بین المللی و برای مدعیان حقوق بشر شرم آور است.
    حضور فرانسه درسوریه، عراق، لیبی، افغانستان، یمن و منطقه خاورمیانه ازبتدا غیرقانونی بوده است.
    فرانسه ازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی نیست وفقط به دنبال غارت نفت، قتل عام مردم خاورمیانه و منافع خودش درمنطقه خاورمیانه است.
    مسئولان و نمایندگان مجلس توضیح و پاسخ دهند
    چرا جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ضد انقلاب، اشرار، گروهک تروریستی منافقین، تروریست ها و حامیانشان به رهبری آمریکا، توسط روحانی، ظریف، عراقچی و... تاکنون پیگیری نمی شود، نمی کنند و نشده است.

    احتمال محاکمه سربازان آمریکایی و انگلیسی به جرم جنایت جنگی درعراق سال 2003/ ولی متاسفانه تاکنون خبری نیست چرا؟!
    چرا دیوان کیفری بین المللی ازسال 2003 تاکنون به پرونده جنایات جنگی آمریکا و انگلیس درعراق رسیدگی نمی کند.

    دخالت و مداخله وزیر امور خارجه آمریکا درامور داخلی ایران برای آمریکایی ها گران تمام می شود.
    دخالت و مداخله وزیر دفاع آمریکا در امور داخلی ایران برای آمریکایی گران تمام می شود.

    مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد

    در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

  • بابائی
    0


    مقامات آمریکایی با دستور حمله هوایی به فرودگاه بین المللی بغداد مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.

  • بابائی
    0

    تجاوزات آمریکا علیه ایران با ترامپ شروع نشد
    ۳۱ سال پیش در چنین روزی، ناو آمریکایی پرواز ۶۵۵ ایران ایر که یک هواپیمای مسافربری بود را بر فراز آب‌های سرزمینی ایران ساقط کرد و همه ۲۹۰ فرد بی‌پناه شامل ۶۶ کودک را کشت. تجاوزات آمریکا علیه ایران با دونالد ترامپ شروع نشده است.
    ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (سوم جولای ۱۹۸۸) پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به مقصد دوبی پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک از ناو «یواس‌اس وینسنس» نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد. این حمله موشکی به شهادت تمامی ۲۹۰ سرنشین آن منجر شد.

  • بابائی
    0

    آقای ویلیام راجرز، فرمانده سابق ناو وینسنس، جنابعالی در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، با شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس، جنایت دیگری را علیه بشریت در تاریخ به نام خود ثبت نمودید. در این جنایت هولناک ۲۹۰ انسان بیگناه در یک لحظه کشته شدند، که ۶۶ نفرشان کودک و ۵۳ نفر زن بودند.
    مسئولین نابخرد امریکایی به جای مجازات و مواخذه مجرم در دادگاه صالحه، جنابعالی را همچون آقای پاول تیبت در هیروشیما، مورد تشویق قرار داده و با اعطای مدال افتخار، غم و اندوه بازماندگان این فاجعه را مضاعف نمودند. صرفنظر از این نمایش اعطای مدال، نام شما در کنار دیگر جنایتکاران همچون صدام، هیتلر، موسولینی، شارون و پاول تیبت در تاریخ به عنوان اسوه های رذالت زنده خواهد ماند تا به عنوان نمادی از شرارت، سقوط اخلاق و تباهی در عبرت جامعه بشری درس‌آموز باشید.
    توجیه جنایت با اعطای نشان افتخار به جنابعالی، دلیل روشنی بر طراحی و برنامه ریزی قبلی در ارتکاب این جنایت بوده و قرائن و شواهد دیگر نیز آن را تایید می نماید، وجدان تنها قاضی درونی است که تبهکاران را پس از انجام جنایت مورد سرزنش قرار خواهد داد و هیچ راه فراری از این محکمه تا لحظه مرگ وجود ندارد که خودکشی هزاران نظامی کشور شما، بازگشته از خاورمیانه، موید آن می باشد.
    انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۹۰ مسافر بیگناه این جنایت هولناک، از جنابعالی درخواست دارد تا سی و یکمین سالگرد را غنیمت شمرده و فاجعه را مورد مرور و بازبینی قرار داده و قضاوت خود را برای جامعه بیان نمایید تا بخشی از حقیقت و دسترسی به عدالت برای بازماندگان فراهم گردد.
    دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ (سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام با ۲ موشک ناو آمریکایی وینسنس به عمد مورد حمله قرار گرفت که تمامی ۲۹۸ مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.

  • بابائی
    0

    ایران در این مدت 8 سال به خاطر، به علت و دلیل سیاست نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و... بیش از 999 میلیارد دلار برای گفت گو، مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی، توافق هسته ای بی مورد و برجام بی مورد هزینه کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    مقامات آمریکایی با دستور حمله هوایی به فرودگاه بین المللی بغداد مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
    ایران در این مدت 8 سال به خاطر، به علت و دلیل سیاست نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و... بیش از 999 میلیارد دلار برای گفت گو، مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی، توافق هسته ای بی مورد و برجام بی مورد هزینه کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    روحانی، ظریف، عراقچی و مسئولین ازسال 1392 تاکنون ثابت کردند که دیگر نمی توانند از حق و حقوق مردم و کشور در برابر آمریکا و کشورهای اروپایی و... دفاع و حمایت کنند.

  • ناشناس
    0

    رژیم صهیونیستی خطایی کند با قاطعیت پاسخ می‌دهیم/مذاکره ای با آمریکا در حوزه منطقه و موشکی نداریم

  • 0

    شورای امنیت، آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل را برای ترور سردار سلیمانی مسئول بشناسد

  • 0

    آمریکا عامل اصلی ترور سردار شهید سلیمانی است

  • 0

    از سعودی‌ها انتقام می‌گیریم و آمریکا را مجازات می‌کنیم

  • 0

    جنایت آمریکا در ترور «شهید سلیمانی» باید جدی‌تر پیگیری شود

  • ناشناس
    0

    انتقام خون فرماندهان شهید را می گیریم

  • 0

    باید به جایی برسیم که هیچ کشوری به ایران چشم طمع نداشته باشد

  • بابائی
    0

    آمریکا به همراه عربستان سعودی و اسرائیل باید به خاطر به شهادت رساندن سردار سلیمانی هزینه‌های سختی بپردازد

  • 0

    پرونده ترور شهید سلیمانی 125 متهم دارد

  • 0

    نتیجه خون شهید سلیمانی، فرار آمریکا از کشورهای منطقه است

  • بابائی
    0

    ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۰:۰۹
    دیگر هیچ کس در دنیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار سرپوش بگذارد.

  • ناشناس
    0


    ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
    واکنش کیهان به پیام روحانی برای حاج قاسم
    رئیس‌دولت مدعی تدبیر و معاون اول وی، در دومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی به تمجید از آن سردار بزرگ پرداختند.

  • بابائی
    0

    ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۳:۱۳
    ترامپ، پمپئو، پنتاگون، آل سعود، بن سلمان و نتانیاهو عامل اصلی ترور سردار سلیمانی وغیر در فرودگاه بین المللی بغداد در 13 دی ماه سال 1398 بودند و هستند.

  • بابائی
    0


    در جنگ تحمیلی هشت ساله چه کسی به رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور سلاح شیمیایی داد؟ آمریکا و کشورهای اروپایی با کمک مالی کشورهای عربی منطقه!

  • بابائی
    0


    صدام چگونه به سلاح شیمیایی دست یافت؟ توسط آمریکا و کشورهای اروپایی!
    آلمان که درجنگ تحمیلی هشت ساله به صدام بمب شیمیایی می داد.

  • بابائی
    0

    آمریکا بزرگترین حامی دولتی تروریسم درجهان است.
    آمریکا بزرگترین حامی تروریسم درجهان است.

  • بابائی
    0

    آلمان با کمک آمریکا سلاح شیمیایی به صدام می داد.
    آمریکا و اروپا از سال 1359 تاکنون عامل اصلی ایجاد ناامنی درعراق و منطقه و جهان بودند و هنوز هم هستند.

  • بابائی
    0

    آمریکا جنایتکار با کمک مالی برخی کشورهای عربی جنایتکار به تروریست های داعش در سوریه آموزش نظامی می دهد.
    آمریکا عناصر داعش را در اردن آموزش داده است.

  • بابائی
    0

    آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و اسرائیل و با کمک مالی برخی کشورهای عربی داعش را ایجاد کردند.

  • بابائی
    0

    عربستان سعودی، امارات و اسرائیل به سرکردگی آمریکا در حمله تروریستی تهران، اهواز و دیگر شهرهای ایران دست داشتند.

  • بابائی
    0


    چه کسی القاعده را به وجود آورد؟ آمریکا و متحدانش و در سایه سکوت سازمان های بین المللی!
    چه کسی داعش را به وجود آورد؟ آمریکا و متحدانش و در سایه سکوت سازمان های بین المللی!

  • بابائی
    0

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار یک تروریسم بین المللی است.
    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به علت جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در فرودگاه بین المللی بغداد باید در دادگاه لاهه محاکمه و مجازات شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها