دبیر ستاد حقوق بشر:

پرونده ترور شهید سلیمانی ۱۲۵ متهم دارد/ به زودی پرونده کیفری تکمیل خواهد شد

در ترور جنایتکارانه حاج قاسم سلیمانی مکاتبات و ملاقات بسیاری از سوی جامعه دیپلماتیک کشورمان انجام شد؛ در نیویورک و ژنو و وین مکاتبات در ارتباط با این پرونده به ثبت رسیده و ملاقات‌های مختلف انجام شده است.

پرونده ترور شهید سلیمانی ۱۲۵ متهم دارد/ به زودی پرونده کیفری تکمیل خواهد شد

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه عامل اصلی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی مشخص است، تاکید کرد: به زودی پرونده کیفری تکمیل خواهد شد.

به گزارش میزان؛ غریب آبادی، با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح موضوع پیگیری پرونده ترور سردار شهید سلیمانی و همراهان ایشان پرداخت و گفت: عامل اصلی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی مشخص است و از ١٢٥ متهمی که مشخص شدند قاطبه آن‌ها از سران کشور آمریکا هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه؛ برخی کشور‌ها هم اتباع آن‌ها درگیر این جنایت بودند، ادامه داد: هدف ایران این است که در همکاری با عراق تمامی آمران و عاملان این جنایت شناسایی شوند.

وی افزود: اقرار رییس جمهور آمریکا سند مهمی در ارتباط با موضوعات حقوقی است.

غریب آبادی تاکید کرد: به زودی پرونده کیفری تکمیل خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه؛ نیابت‌های قضایی به ۹ کشور از جمله دولت امریکا ارسال شده و در مورد نقش افراد و شرکت‌ها در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی مورد سوال قرار گرفتند، افزود: ما باید از طرق سیاسی و دیپلماسی این کشور‌ها را برای پاسخگویی تحت فشار قرار دهیم.

وی گفت: هیچ کشوری که دخیل در این ماجرا بوده نباید مصون بماند.

غریب آباد ادامه داد: در ترور جنایتکارانه حاج قاسم سلیمانی مکاتبات و ملاقات بسیاری از سوی جامعه دیپلماتیک کشورمان انجام شد؛ در نیویورک و ژنو و وین مکاتبات در ارتباط با این پرونده به ثبت رسیده و ملاقات‌های مختلف انجام شده است.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • شلیک بخودی
    0

    پرونده هواپیمای اوکراینی و کشته گان کرمان چند متهم نمادین دارد؟!!!

  • بابائی
    3

    ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند/ و این در حالی است که کشورهای اروپایی جنایتکار، مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    ترور سردار سلیمانی و... در تاریخ 13 دی 1398 در فرودگاه بین المللی بغداد بزرگترین سند جنایت‌های آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در عراق بوده است.



  • بابائی
    2

    همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
    کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
    جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟

  • بابائی
    2

    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

  • حرف دل همه مردم ایران
    0

    مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد
    در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

  • ناشناس
    0

    ایران دور خورد؛ پروژه کریدور تجاری امارات-ترکیه از عراق می‌گذرد.(فرارو) و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها