فعال اصولگرا:

تیم اقتصادی دولت همان راهی را می‌رود که احمدی‌نژاد رفت

فعال سیاسی اصولگرا گفت: «افزایش یارانه‌ها به این شکل که خود موجب افزایش قیمت‌ها و تورم است، نه تنها مسکن نیست بلکه موجب تحقیر ملت است.

 تیم اقتصادی دولت همان راهی را می‌رود که احمدی‌نژاد رفت

محسن رضایی، معاون اقتصادی دولت گفته بود که این کار در دی ماه عملی می‌شود اما بعد احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت که هنوز زمان دقیقی برای این کار مشخص نشده است. دیر یا زود اما این اقدام صورت می‌گیرد چراکه همان طور که کارشناسان می‌گویند، مقدمه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تصمیماتی مثل تغییر نحوه توزیع بنزین و گرانی آن است که چند روز سازش را کوک کرده‌اند. 

بنای دولت و مسئولان بر این است که با این افزایش یارانه مانع از آسیب دیدن طبقه فرودست در برابر تبعات تورمی اقدامات آتی شوند اما کارشناسان امیدی به این کار ندارند و معتقدند که دو برابر و حتی سه برابر کردن آن ۴۵ هزار تومان دردی را دوا نمی‌کند. 

 حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا یکی از این منتقدان است و اعتقاد دارد که ارائه یارانه از اول هم سیاست اشتباهی بوده است. دبیرکل حزب سبز این روش را «احمدی‌نژادی» و «عوام‌فریبانه» دانست و گفت: « از همان ابتدا دادن یارانه و رهاسازی قیمت‌ها که در زمان آقای احمدی‌نژاد انجام شد، کار اشتباهی بود. این گونه اقدامات به خصوص در اقتصادی که تورم آن اصلا با افزایش مبلغ یارانه‌ها قابل مقایسه نیست و کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم و افزایش قیمت‌ها افسارگسیخته است، فقط یک سری اقدامات عوام فریبانه است.»

وی افزود: «افزایش یارانه‌ها به این شکل که خود موجب افزایش قیمت‌ها و تورم است، نه تنها مسکن نیست بلکه موجب تحقیر ملت است.»

کنعانی مقدم تاکید کرد: «دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی کشور یک فکر اساسی کند».

او در ادامه گفت: «رهبری هم به آن بارها اشاره کرده‌اند و نباید اجاره داد که با پول‌پاشی و افزایش نقدینگی، ارزش پول ملی کاسته شده و تورم نیز به دنبال آن پدید آید.»

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: «به نظر من تیم اقتصادی دولت همان راهی را می‌رود که آقای احمدی‌نژاد رفت و اقتصاد کشور را به نابودی کشاند و الان هم ما این شرایط را داریم.»

کنعانی‌مقدم در ادامه وضعیت اقتصادی موجود را به یک بیماری دیابتی تشبیه کرد و گفت: «حجم پول به عنوان قندی که در رگ‌های اقتصادی جریان دارد آنقدر بالاست که درحال تبدیل شدن به یک سم مهلک برای کشور است. برای از بین بردن این سم سه راه بیشتر وجود ندارد؛ یک اینکه جامعه به تولید و فعالیت پرداخته و این منابع مالی و قند را جذب فعالیت اقتصادی کند. یا اینکه از منابع خارجی مثل انسولین استفاده شود و آن هم یک نوع اعتیاد را به همراه خود دارد. یک راه دیگر هم این است که ریاضت اقتصادی یعنی کاهش نقدینگی و صرفه‌جویی را در پیش بگیریم. پیشنهاد من البته این است که هر سه راه را در کنار هم دنبال کنیم. یعنی هم ریاضت اقتصادی را در بحث بودجه انقباضی دولتی دنبال کنیم، هم موانع بر سر تولید و فعالیت اقتصادی را برداریم که اقتصاد کشور پویا شود و هم اینکه از منابع خارجی استفاده کنیم. اینکه فکر کنیم بدون منابع خارجی می‌توان توسعه را دنبال کرد، ساده‌اندیشی است.»

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • مات الدبن
    1

    با این گرانی که توسط مسئولان محترم صورت می گیرد ،نشان می دهد که تیم اقتصادی دولت از افراد کم سواد تشکیل یافته که هدف شان مانند فرعونیان سبکبار کردن مردم است.(البته من با سیاست کاری ندارم).

    نظرات شما -
    • سامان بیگ
      1

      درود بر شما البته رمز گشایی از شیرینکاری های دکتر شش کلاسه و کابینه گیج و حیرانش نیازی به تحلیل سیاسی ندارد و به قول معروف چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

    • مسیر دو طرفه
      0

      وقتی کارگزاران مشتی هچل و مچل و فشل باشند مردم باید برای بدست آوردن تکه ای نان خشک از صبح تا شب خدا خدا کنند و اونموقع است که ملای شهر از دینداری مردم بخود میبالد.

  • سانسورچی
    1

    تیم احمدی نژاد ورئیسی یکی خستند

  • ....
    2

    نقدینگی را به سمت بورس هدایت کنید و بازار مسکن و خودرو به آرامش می رسند .

  • ناشناس
    11

    این درسته که تیم اقتصادی این دولت راه دولت احمدی نژاد را می رود ..... اما کار دولت احمدی نژاد احمقانه و کار این دولت شجاعانه و انقلابی است

  • حسین
    0

    ۴۰ سال هست ک فقط یک سیاست و یک برنامه اقتصادی تکرار میشه اگر ابتکار عمل و تغییری بود ک برخلاف کشورهای دیگه درجا نمیزدیم

  • یکی
    3

    شما هنوز در خوابی که این دولت همان دولت روحانی است ؟

    نظرات شما -
    • انگلیس
      0

      احمدی نژاد چه کار کرد که روحانی !.هر دو نه همگی تنها چیزی که در آن بیسواد بودند علم مردمداری بود.

  • رییس الدین کمال روزبهانی
    0

    اگر احمدی نژاد عوام فریبی کرد تمام شد به آقای شش کلاس سوادیانی نگویید عوام فریب بلکه بهتر است بگویید با خاصیت. چون إنسانهای خاصی او را به ریس خنگپوری منصوب کردند

  • کریمی قدوسی
    1

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، خودشان این راه را انتخاب کردند و ده ها بار هم به آن رای دادند و همه از این وضعیت رضایت کامل دارند.
    خلایق هرچه لایق

  • ع.ا.ق.م۷
    2

    آقای اصول گرا. چپ گرا. معتدل گرا.لببرال و نئولیبرال و.گدخدا پرستان .../. به قول بزرگا ن و قدمای درگذشته.حرفهای بی عمل مانند درخت بی ثمر است. اگر به عمل در نیایند" به پری و زری... یک تنبان نمیشند!!"ما مردم باور داریم: اگر دشمن اصلی خارجی و دشمنا ن دوست نمای داخلی ...بگذارند. تا دولت برنامه های مدنظر خودش را برود.که خیلی خوب و عالی و ما مردم هم راضی خواهیم بود! ولی اگر دولت ۱۳ از روی ناچاری بخشی از راههای"محمود"را به ویژه در امور مسکن (با رفع نواقص اجرایی آن ) و طرح یارانه( با حذف ثروتمندان و انواع و اقسام شناسنامه های مرده ها.و خارج رفته ها و آقا و خانم زاده ها) را برود.به مراتب خیلی بهتر و عالی تر از راه ها و روشهای برجامی حسن و اسی و ظر.. آخوندی و زنگ...که ملت را به خک و گل سیاه نشاندند.خواهد بود.به نظر میرسد: بدخی از شما به اصطلاح کارشناسان...فقط بلدهستید.از روی کاغذو یاداشتهای مدرسه ای و دانشگاهی تان(پیام نور.آزاد و پولی و سهمیه ای و....) افاضه فیض نمایید.و یا اصرار دارید.نظر و کار هایتان راا به رسانه بکشانید!؟ا حرع اصلی ما مردم با شما دایه های دلسوزتر از مادر....اینه: گر دلسوز واقعی کشور و مردم و...هستید.چرا برای کسب رضای خدا و خلق ا...'نظرات و طرح های مثلا و شاید موفق تان را مکتوب و مستقیم به دولت و مجلس... نمیدهید!!؟آقا و خانم های کار شناس....دیگه برای ما مروم بعد از ۴۳ سال آزمایش و خطا دوران لیبرال.چپ. راست.معتدل و نئولیبرال و اینگونه مزخرفها ...و از دور ایستادن و فرمان دادن برای لنگ کردن ها....تمام شده.و همه آنها در قلب و روح و ذهن ما مرده اند‌.سالهاست که برای ابنگونه افراد ...فاتحه توام با صلوات می فرستیم و باور داریم.: کارها فقط از کارشناس و مدیری بر می آید که: اعمال جهادی بلد باشه! مثل سردار شهید سلیمانی ها و شاگر دان و همفکرانش ( که همیشه درهر اقدامی و میدانی مثل کمک مخفی به فقرا. زلزله. سیل.‌دفاع از حریم و حرم...' آستین ها بالا. چکمه ها و‌ پوتین ها به پا و اسلحه بر دوش برای کمک رسانی و خدمت عملی به مردم و کشور و ناموس و جنگ با دشمن و کدخدا ها...آماده بودند. و تا پس از مرگ و شهید
    شدن نشان نظر و کارشان را رسانه ای نکرد ند!) حال حرف آخر برای تمام مقامان و به اصطلاح کارشناسان و صاحب نظران. اگر هر کارشناسی و مقامی اینگونه خالص و‌ مخلص ما مردم باشد.ما مردم هم ارادتمند شان بود ه و قبولشان داریم.و گرنه حرفهای تکراری و ...شعارها و سخنرانی و تریبون گردانی های رسانه ای ...به درد ما زنده ها که نه بلکه به مرده ها هم نخواهد خورد... والسلام نامه تمام....

  • ناشناس
    0

    پس چرا کشورهای دیگر به مردمشان حقوق می دهند و هیچ اتفاقی نمی افتد

  • ناشناس
    2

    چی شده ؟مثل اینکه پست ومقام گیرتونیومد جیغت دررفته

  • ناشناس
    0

    اون مثلا یارانه را به 4-5درصد مردم میدهند و هزاران برابرش را از جیب سایر مردم بالا میکشند .

  • بازنشسته
    0

    جناب رئیس جمهور و مجلس انقلابی در انتخاب ای تیم ضعیف اقتصادی که بانی ادامه گرانی های بیشترند و قدرت خرید مردم را کمتر کرده اند مقصرند و بودجه نویسی شان هم نشان از ان دارد

  • شهروند
    0

    احمدی نژاد یکی است ، دومی ندارد ، .........

  • ناشناس
    0

    اصولگرایان را میشه به شعبان بی مخ یعنی افراد لات بی سواد تشبیه کرد و اصلاح طلبان را به کلاهبرداران شیک. هر دو مشکلی را نمی توانند حل نمی کنند.
    اینکه تیم رییسی هم راه احمدی نژاد میره تعجبی نداره چون سطح سوادشون همینه. هر دولت اصولگرای دیگه هم بیاد همینه

  • کاشف دنیا
    0

    وقتی میدونی اصولگرایان به مملکت گلاب پاشیدند دیگه تیپ و استایل اصول گرا گرفتن چه صیغه ایست ؟اصلاح طلبان هم پشت سرشان ماله کشی سوررئالیسم میکنند.

  • ناشناس
    0

    مردک شکم سیر شما چه میدانید که نون و معاش خیلی از خانواده ها هنوز هم از طریق یارانه احمدی نژادی است

  • رم
    0

    ماننداحمدی نژاددیگرایرانی باید درخواب ببیندنمک نشناسیدیک کلام احمدی نژادبی همتابود بهترین بود ایرانی بود تفکر ایرانی راداشت باسوادبودوعلم داشت امیدواریم این همان مسیرباشد ایران گلستان خواهد شد

  • ناشناس
    0

    بهترین راه راه احمدی نژاد است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها