مهاجری:

دولت احمدی‌نژاد پردرآمدترین دولت تاریخ ایران بود

فعال رسانه‌ای اصول‌گرا در رابطه با اینکه اگر دولت اصول‌گرا روی کار بود، شرایط به چه صورت رقم می‌خورد؟ گفت که در آن صورت دولت چیزی شبیه دولت احمدی‌نژاد می‌شد.

دولت احمدی‌نژاد پردرآمدترین دولت تاریخ ایران بود

«محمد مهاجری» در پاسخ به این پرسش که برخی دولتی که با حمایت اصلاح‌طلبان بر روی کار آمده را مقصر اصلی وضع به وجود آمده می‌دانند، با این وجود اگر دولت اصول‌گرا روی کار بود، وضعیت چگونه بود گفت: اصولگرایان از ابتدای پیروزی انقلاب در سمت‌های مختلفی قرار داشته‌اند از دولت شهید رجایی و شهید باهنر، و بعد هم در دولت میرحسین موسوی و سپس در دولت هاشمی و البته تعداد کمی در دولت روحانی، نقش‌هایی داشته‌اند اما در دولت‌های نهم و دهم که احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود، دولت دربست در اختیار اصولگرایان بود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: دولت احمدی‌نژاد پردرآمدترین دولت تاریخ ایران در چند هزار سال گذشته بود اما ناکارآمدترین و پرمشکل‌ترین هم بود، همچنان که نه تنها اقتصاد به سامانی نداشت، بلکه در سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی و دیپلماسی این نابه سامانی دیده می‌شد. به عبارت دیگر همه اصولگراها دست به یکی کردند تا دولتی موفق بسازند اما نتیجه این شد که الان قریب به اتفاق اصولگرایان از آن برائت، می‌جویند.

مهاجری ادامه داد: اگر به جای دولت روحانی، دولتی اصولگرا داشتیم در بهترین حالت چیزی شبیه دولت احمدی‌نژاد می‌شد البته بی‌پول‌تر و به همین دلیل ناکارآمدتر.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا در پاسخ به اینکه اگر دولت بعدی اصولگرا باشد، شرایط به چه صورت خواهد بود؟ اظهار کرد: اگر دولت بعدی صرفا بخواهد با اتکا به سرمایه‌های فعلی اصولگرایی که تقریبا همه آنها را می‌شناسم، شکل بگیرد آش همان آش و کاسه همان کاسه خواهد بود و دوره احمدی‌نژاد، تکرار خواهد شد.

مهاجری در واکنش به اینکه شما از دولت شهید رجایی و شهید بهشتی یاد می‌کنید و همزمان به حضور اصول‌گرایان در این دولت‌ها اشاره می‌کنید، آیا دولت شهید باهنر و شهید رجایی را به نام اصولگرایان می‌زنید؟ چرا که اینها نخستین دولت‌های بعد از انقلاب بودند و به تناسب مردمی و فراجناحی بودند، تصریح کرد: منظورم حضور چهره‌های کاملا اصولگرا مانند آقایان عسکراولادی، مرتضی نبوی، مهدوی‌کنی و غفوری‌فرد در این دولت‌ها بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط پیش آمده بهتر نیست در خصوص مسائل اقتصادی اصولگرایانی که از همان ابتدا بنا را روی عدم همکاری با دولت گذاشتند و الان هم به مجلس آمدند، با دولت همکاری کنند و به عبارتی به نفع مردم دست از لج و لجبازی بردارند؟ خاطرنشان کرد: چنین امکانی وجود ندارد. زیرا احزاب ما خواسته‌های خود، و نه خواسته مردم، را عین منافع ملت می‌دانند و چون دچار چنین تفکری هستند، فکر می‌کنند کار خوب کاری است که انجام می‌دهند.

منبع: برنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ی ط
    0

    آقای مهاجری مردم را هالو و ساده گیر آوردید دوره احمدی نژاد دلار چند بود؟نفت را بالای ۱۰۰دلار می فروخت. سیستم تحریم خزانه داری آمریکا به این صورت نبود که حتی ابر قدرتهای اقتصادی و نظامی را تحریم میکند.خدارا شکر احمدی نژادی سر کار نبود که اگر بود........

    نظرات شما -
    • amir
      0

      تو تحریم چجوری نفت 100 دلاری فروخته ؟ مگر اینکه شما اصلاح طلب ها براش بازاریابی کرده باشین .....

  • محسن
    0

    واقعیت این است که آقای مهاجری بسیار معقول صحبت کرده است.در ضمن باید گفت که هر چقدر که اوضاع مالی دولت احمدی نژاد و درآمدهای دولت او خوب بود حاصل پیامد های دولت خاتمی بود. و از آنجا که شروع به تند روی کرد آرام آرام وضعیت معیشت مردم را به زحمت انداخت. به طوری که هنوز هم در رنج تند روی های احمدی نژاد به سر می بریم.خاتمی با دستور از بالا پلپ ها را شکست. وگرنه کسی نبود که به قیمت چرخیدن چن تا سانتریفیوژ زندگی مردم را به زحمت بیندازد. اگر رفتارهای احمدی نژاد نبود نه تحریم های هسته ای بود نه تحریم های شورای امنیت نه برجام و نه خروج امریکا از برجام و نه دلار 30 تومانی.

    نظرات شما -
    • آزاد
      0

      اقا محسن احتمالا گرما زده شده ای کمی ماست بخورید خوب می شوید نگران نباشید .

    • علی
      0

      شما بی عرضگی این دولت مفلوک و باند باز را به گردن دولت احمدی نژاد نداز کلا دولتهای اصلاحات به جز دزدی و باند بازی و اختلاس و اجرای اوامر اربابان غربی کاری برای مردم نکردند الهی بروند و هیچوقت برنگردند به امید خدا

    • سعید
      0

      استراحت کن خوب میشی.

    • امیر
      0

      محسن جون کجا داری سیر میکنی ؟ اون هالو که میگه خاتمی با تورم صفر درصدی ،،،،،، احتمالا ازین چیزا سر در نمیاره ، من نمیدونم زمین متری دویست هزار تومن در سال 76و متری 2/5 میلیون در سال 84 ، معنی تورم چیه ؟ متاسفانه بعضیا دوست دارن دولت بی عرضه و پر از خیانت ( عوامل در BBC) رو هنوز قابل قبول بدونن ، یادتون باشه هنوز هیچ دولت انقلابی واقعی رو کار نیومده ، اگرچه هرگروهی اومده خودش رو انقلابی معرفی کرده ..... تورو خدا خودتون رو بخواب نزنین ......

  • محمد
    0

    اینارو نگید چی بگید با این کارنامه رفوضه دولت فخیمه با تدبیرتان ؟گندی که زدید توریه که مخسن هاشمی گفته انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰سوپر من میخواهد واعظی گفته مگه بیکارم بیام نامزد بشم دولت احمدینژاد اگه بد بود چرا بعد هفتسال دوباره به طرحهای اقتصادی او برگشتید مثل کارت سوخت و..

  • کاربر ناشناس
    0

    من موندم برا چی به این اصولگرا اینکه همیشه بر علیه اونها حرف می زنه؟

  • آزاد
    0

    فعال رسانه ای فضولگرا ..خخخخخخخ

  • علی
    0

    وقتی یک دولت کار بلد روی کار باشد هم درآمد دولت خوب است و هم مردم براحتی و آرامش زندگی می کنند احمدی نژاد تنها رئیس جمهور مردمی و کار آمد.

  • قلندر
    0

    زنده باد سیدسالار محمدخاتمی بزرگترین آزاد مرد تاریخ ایران با یک بیستم در آمد احمدینژاد کل کشور گل و بلبل بود تورم صفر.ملت همه سر کار و کاسبی بودن درهمین لرستان ده ها شهرک جدید ساخته شد آن هم بی آنکه شعار اقتصادی داده باشه بدون محافظ در مترو برنامه هسته ای را بی سر و صدا جلو و دولت بعدی با بیش از هزار میلیارد دلار گند زد و هسته ای را لو داد و برنج 17هزاری عیبمان فرامشد70هزارتومنعیبماندهنگامه .جدش نگهدارش.آمین

    نظرات شما -
    • ناصر
      0

      تکرار میکنم ایشون به اندازه ۵۰ سال زندگی مردم را به عقب برد

    • کاربر ناشناس
      1

      قلندر خوب شد متوجه شدیم که تو شخصیت ته مانده خور دولت فسادوفحشاء خاتمی هستی

  • سعید
    1

    فقط احمدی نژاد.بزن لایکو هموطن

  • عباس
    0

    دولت احمدی به گفته خودش دولت امام زمان بود ...همون هاله نوری که همتون بر علیه اش کمر همت بستین زیر ابش زدین ...احمدی نژاد مرد بود جیب مردم خالی نکرد ..دزد نبود ...ماله کش نبود قاطع بود خدمت گذار بود

  • دادفر فتاحي الکوهی
    0

    سلام لطف کنید انصاف داشته باشید بیشتر از این شما امتحان پس داده ها روی مخ مردم نباشید با همین کاری که هم اصولگرای سنتی و هم اصلاح طلب و حالا اعتدال انجام دادید. بگذارید انقلابی واقعی وارد میدان شود حداقل فرزندانتان.

  • حمید
    0

    مهاجری‌فردی‌است‌نان‌به‌نرخ‌روز‌خور وبیشتربه‌خبرنگار‌BBC میخوره تافعال‌اصولگرا.

  • قلندر
    0

    تویی که قلندر را ته مانده خور نامیدی مطمئنم ا.ب.ن...یی هستی بی وجود مزدور جیره خوار زالو صفت من بسیجی جانباز جنگ با افتخار سید محمد خاتمی بزرگ مرد را قلبم دارم و از هیچ انسانی هم واهمه ندارم و هیچوقت حق مرا نداده و حتی خوردن.بیوجود

  • سامان بیگ
    0

    تنها دولت بعد از انقلاب که باعث افتخار ایرانیان و مورد قبول همسایگان و تعامل با غول های اقتصادی جهان و جذب سرمایه گذاری هنگفت خارجی و راه اندازی و توسعه صنعت و اقتصاد و فرهنگ و مورد تایید همه مردم بود فقط آقای سید محمد خاتمی بود افسوس که انحصار طلبان بی مایه و بی سواد اجازه ندادند آقای خاتمی ایران را به جایگاه از دست رفته اش برگرداند. ولی یاد و خاطره نیک آقای سید محمد خاتمی و حقانیت ایشان در قلب و جان همه ایرانیان ثبت ابدی گردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها