بیانیه تروئیکای اروپا پس از پایان نشست برجامی

دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی پس از نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کردند که پیشرفت‌هایی در مذاکرات احیای برجام حاصل شده است.

بیانیه تروئیکای اروپا پس از پایان نشست برجامی

دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی پس از  پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه اعلام کردند: طی ۲۴ گذشته برخی پیشرفت‌های فنی حاصل شده است اما این پیشرفت‌ها تنها ما را به آنجایی که مذاکرات در ماه ژوئیه قرار داشت می‌رساند. ما به همراه چین، روسیه و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا انتظار داشتیم که مذاکرات ۲۹ نوامبر با لحاظ کردن متن به دست آمده در ماه ژوئیه به عنوان پایه ازسرگرفته شوند.

بر اساس گزارش خبرنگار وال استریت ژورنال، در بیانیه‌ای که به نقل از سه کشور اروپایی منتشر شده آمده که ما به تصمیم باقری کنی، مذاکره‌کننده اصلی ایران برای بازگشت به تهران جهت رایزنی استقبال می‌کنیم هرچند این مسئله وقفه‌ای مایوس‌کننده در مذاکرات می‌اندازد. ما به همراه شرکای چینی، روسی و آمریکایی‌مان آماده ادامه دادن مذاکرات بودیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به همراه تیم‌های‌مان آمادگی کامل برای تعامل در مذاکرات در رابطه با تمامی جوانب بازگشت به برجام داریم.

تروئیکای اروپایی در ادامه بیان کردند: ما امیدواریم که ایران در موقعیتی باشد که مذاکرات را فورا از سربگیرد و تعامل سازنده‌ای داشته باشد تا مذاکرات با سرعت بیشتری پیشروی کنند.

در انتهای بیانیه تروئیکای اروپایی آمده است: ما با سرعت به انتهای جاده این مذاکرات نزدیک می‌شویم. برنامه هسته‌ای ایران از همیشه پیشرفته‌تر است. حیاتی است که ایران از اتخاذ اقدامات تنش‌آمیز بیشتر جلوگیری کند!

 تا زمان انتشار این بیانیه هنوز گزارشی منتشر نشده که توقف چند روزه در مذاکرات به درخواست کدام یک از طرفین بوده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • متعجب
    0

    بالاخره ما نفهمیدیم که کدام طرف مذاکره را متوقف کرده طبق معمول همه گردن همدیگه میاندازند.

  • ناشناس
    0

    اخه تمام مامورین آژانس اتمی که در ایران هستن و بازرسی ها هم انجام میشه حتا راجع به غنی سازی ۶۰ درصد و ایران هم داخل آن پی ای هست هنوز، این جنجالی‌ و غوغا سازی الکی مربوط به چیه؟

  • 0

    اینکه میگن ایران به بمب اتمی ممکنه دست پیدا کنه کاملا پروپاگاندا است واسه تاثیر گذاشتن روی مذاکراته ، هنوز بازرس ها ی آژانس اتمی هرنوع بازدیدی از سایتها اتمی میکنن . ضمنا ۱ بمب اتمی هیچ‌رژیمی را نجات نمیده ، حداقل باید ۱۰ تایی داشته باشی. کره شمالی دهها کلاهک اتمی داره اما در قحطی به سرمیبرند

  • ناشناس
    0

    وزیرخارجه ی ایران اگرازاطاعت آخوندیسم نوگرانگلیس خارج شودوبه خودجرات بدهد وازمذاکرات پوچ وبی نتیجه ی وین خارج شود وتیم مذاکره کننده راکه باهزینه های گزاف هزینه برصندوق ملی تحمیل میکندرا نیزباخودهمراه کندبه صلاح ملک ودین است وقطعا ملت ازاوپشتیبانی خواهندکرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها