مروری بر آنچه امروز در وین گذشت

برگزاری نشست گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا درباره مذاکرات وین

مذاکره کننده ارشد روسیه شنبه شب از برگزاری نشست گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا برای هماهنگی درباره آخرین تحولات مذاکرات وین خبر داد.

برگزاری نشست گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا درباره مذاکرات وین

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت که نشست هماهنگی اعضای برجام، به منظور تبادل نظر درباره تحولات جاری در جریان گفت وگوهای وین، عصر شنبه تشکیل شد. در این نشست به گفته او، نمایندگان ایران حضور نداشتند.

دور جدید مذاکرات پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌وگوها، کار بر روی متون صرفاً به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. علاوه بر جلسه کارگروه موضوعات هسته‌ای، چندین جلسه فشرده نیز در فرمت‌های مختلف با تمرکز بر رفع تحریم‌ها برگزار شده است.

مذاکره‌کنندگان ایرانی با رویکردی حرفه‌ای بر پیشبرد هرچه بیشتر گفت‌وگوها متمرکز شده‌اند. امروز جلسات متعددی در سطوح و فرمت‌های میان هیأت ایرانی و سایر هیأت‌ها برگزار شد.

 گفت و گوى باقرى و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایى

عصر امروز نشستی میان مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی با مذاکره کننده ارشد ایران در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.

امروز همچنین رایزنی‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف میان هیأت‌ها ادامه یافت. 

 فردا نیز نشست‌هایی به صورت دو و چندجانبه میان هیأت‌ها برگزار مى شود.

قدردانی اتحادیه اروپا از حامی سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا از کره جنوبی که از کشورهای پایبند به سیاست فشار حداکثری علیه ایران بوده، به دلیل حمایت از نقش اتحادیه اروپا در برجام قدردانی کرد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد این اتحادیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین در پیامی توییتری از حمایت کره‌جنوبی از نقش اتحادیه اروپا در برنامه جامع اقدام مشترک، موسوم به برجام قدردانی کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «جمهوری کره، یکی از فعال‌ترین کشورها در حفظ ساختار عدم اشاعه است. از "جونگ‌چوی‌سو" معاون وزیر امور خارجه کره در حمایت مستمر از نقش اتحادیه اروپا در برجام قدردانی می‌کنیم».

این توییت مورا در پاسخ به توئیت جونگ چوی سو بوده است. وی در پیامی توییتری نوشته بود: «واقعا از تماس تلفنی با انریکه مورا و به روزرسانی‌ها درباره تلاش‌ها برای احیای برجام قدردانی می‌کنم. ما گفت‌وگوی عالی داشتیم و کره به تلاش‌های دیپلماتیک بی وقفه ادامه می‌دهد. ما قاطعانه از دیپلماسی برای کنار هم آوردن گروه‌ها و ادامه مذاکرات در وین حمایت می‌کنیم».

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها