علی باقری: برای شرکت در مذاکرات وین قرار ملاقات‌های دیگرم را به‌هم زدم؛ ببینید چه کسی جلساتش را به هم زده و اینجا مانده/ از دیشب صحبت بر سر متون پیشنهادی ما آغاز شده

مذاکره کننده ارشد ایران در گفت‌ وگوهای وین با کنایه به عدم جدیت برخی طرف‌ها برای دستیابی به توافق درباره احیای مفاد برجام تصریح کرد که هیات جمهوری اسلامی به وین آمده و در گفت‌ وگوها جدی است.

علی باقری: برای شرکت در مذاکرات وین قرار ملاقات‌های دیگرم را به‌هم زدم؛ ببینید چه کسی جلساتش را به هم زده و اینجا مانده/ از دیشب صحبت بر سر متون پیشنهادی ما آغاز شده

علی باقری کنی صبح جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگاران گفت که برای شرکت در مذاکرات وین جلسات و قرار ملاقات‌های دیگرش را به‌هم زده و این رفتار نشان دهنده اراده ایران در گفت‌ وگوهاست.

وی افزود: ببینید چه کسی جلسات دیگرش را به هم زده و اینجا مانده و چه کسانی جلسات دیگر را ترجیح دادند و اینجا نماندند.

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا صحبت بر سر متون پیشنهادی ایران آغاز شده هم گفت که از دیشب گفت‌ وگوها آغاز شده است.

مذاکره کننده ارشد ایران هفته پیش متون پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای ارائه و اعلام کرد که اگر طرف‌های مقابل برای استمرار گفت‌ وگوها آماده باشند در وین می‌ماند. اما طرف‌های مقابل خواستار وقفه در مذاکرات شده تا برای بررسی و تحلیل دقیق متون پیشنهادی ایران راهی پایتخت‌ها شوند.

دور تازه گفت‌ وگوهای رفع تحریم‌ها دیروز پس از یک هفته وقفه، با آغاز کمیسیون مشترک برجام از سرگرفته شد. منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران می‌گویند که طرف‌های مقابل خواسته‌های ایران را در راستای دست‌یابی به توافق برای احیای مفاد برجام شناسایی کرده و قرار است جزئیات آن در گفت‌ وگوهای روزهای آتی مورد بحث قرار گیرد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • فرزند ایران زمین
    4

    راست میگه بنده خدا.طفلی خونه پدر زنش دعوت بود شام بزه نرفت،من خبر دارم.فقط بخاطر مردم و برای جلسه مذاکرات وین.همه ما ممنون و مدیونیم که کلی جلسات کاری دیگه رو نرفته فقط بخاطر ما!

  • باقری زاده
    3

    عجب از خودگذشتگی کردی تازه روز جمعه با بچهای مهمان خانه عمه بزرگ دعوت شدیم بخاطر جلسه وین نرفتی همه منتظرت بودیم

  • ناشناس
    7

    غیر از گروههای عراقی وابسته به ایران، دولت بشار اسد در سوریه، انصار ا... یمن و انصار ا... لبنان و دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا چندان هیأت دیپلماتیک دیگری از کشورهای جهان به ایران سفر نمی کند که وقت شما آقای باقری کنی به عنوان معاون سیاسی وزارت امور خارجه پر باشد و به خاطر مذاکرات هسته ای وین قرارهای ملاقات از پیش تعیین شده خود را لغو نموده باشید! اگر این مذاکرات هسته ای وین را که عمداً به ماراتن تبدیل کرده اید نبود الآن در وزارت خارجه به عنوان معاون سیاسی مشغله چندان خاص یا سفر برون مرزی نداشتید که بخواهید به آن بپردازید!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      میشه بگی دولت قبلی و دکتر جواد ظریف محمد جواد ظریف و عراقچی چه غلطی کردن جز قیمت دلاری که از 3.6 هزار تومان شد 30 هزار تومان.

    • ناشناس
      2

      پاسخ به ناشناس ۱۹:۱۸؛ نظر شما چه ربطی به گفته ما دارد؟ مگر دولت (چه دولت هاشمی، چه دولت خاتمی، چه دولت احمدی نژاد و چه دولت روحانی و چه دولت رئیسی) کاره ای در تعیین سیاست خارجی کشور و اعمال آن هستند؟!

  • ناشناس
    7

    حتما یک قرار تو‌ ده کن داشته یک قرار هم تو ده سولقان
    دیر نمیشه ، بعد که از وین برگشتی برو پشت کوه ،بعد برو ده کن و ده سولقان

  • ناشناس
    11

    حالا زود برگرد حد اقل به گوشت کوبیدش برسی بابا جون

  • منزجر
    4

    مگر 20 ساله ملتو با این مذاکرات سر کار گذاشتید که ثابت کنید مقصر کیه؟؟؟ شما وظیفه داری نتیجه بگیری اگر نمیتوانی یا نمیشود تکلیف مردم را روشن کن و منت سر ملت نگذار به اندازه کافی مردم و اقتصاد را لنگ در هوا نگاه داشته اید و منافعتان هم در همین است.....

  • حسین
    2

    با این روند ک همچون سالهای پیش با آقای جلیلی تجربه شد ب هیچ نتیجه مثبتی نمیرسیم

  • فریاد
    2

    بیا پایین بابا! مردم رو به خاک سیاه نشوندین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها