خبرفوری در گفتگو با نمایندگان مجلس بررسی کرد:

اعتراضات آبی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ / یک نماینده مجلس: رئیسی شخصا به مسئله آب اصفهان ورود کند / رئیس جمهور نامه نمایندگان را بی پاسخ گذاشت! / با اعتراضات مردم با احترام برخورد شود

جنگ آب که آن را ۱۰ سال گذشته پیش بینی می کردند، حالا آغاز شده است، اعتراضات مردم اصفهان، لرستان و اهواز نمونه های کوچکی از بحران بزرگ کم آبی و خشکسالی ایران است، از این رو به عقیده کارشناسان، نباید با فروکش کردن اعتراضات، حل مسئله را به دست فراموشی سپرد و از آن عبور کرد.

اعتراضات آبی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ / یک نماینده مجلس: رئیسی شخصا به مسئله آب اصفهان ورود کند / رئیس جمهور نامه نمایندگان را بی پاسخ گذاشت! / با اعتراضات مردم با احترام برخورد شود

بحران اعتراضات آبی، چند روزی است که خبرساز شده و بیم آن می رود که همچنان تداوم داشته باشد. اما نمایندگان شهرهایی که درگیر این اعتراضات بودند، چه نظری درباره بحران کم آبی دارند؟

خبرنگار پارلمانی خبرفوری سراغ نمایندگان مجلس رفته و دیدگاه سه نماینده را در این خصوص جویا شده است.

احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد در مجلس به خبر فوری در خصوص بحران آب در استان چهارمحال و بختیاری گفت: سالیان متمادی است که مردم استان چهارمحال و بختیاری به دنبال احقاق حقوق خود در حوزه آب بوده اند و مهمترین مسئله ای که مردم این استان مطرح می کنند توزیع عادلانه آب است. استان چهارمحال بختیاری به عنوان استان مبدا ضرورت دارد حقوقش به رسمیت شمرده شود و به تامین آب شرب مردم که نیاز حیاتی و اصلی زندگی مردم است پرداخته شود. مردم تاکید دارند که طرح های آبرسانی با پروژه های غیر قانونی گره نخورد.

 ترک فعل مسئولین عامل اعتراضات مردمی است

وی تاکید کرد: امروز اعتراضات مردم نشان از این دارد که برخی از مسئولین وظایف قانونی خود را در حل مسائل به درستی ایفا نکرده اند و متاسفانه ترک فعل برخی مسئولین باعث شده مردم معترض باشند. البته سفارش و توصیه همیشگی ما به مردم این است که هر کار و مطالبه ای باید در مسیر قانونی خود پیگیری شود، نمایندگان مردم به صورت ویژه از مراجع قانونی موضوع را در دستور کار قرارداده اند و به صورت فوریت دار، مسئله را پیگیری می کنند.

13990727000548_Test_PhotoN

این نماینده مجلس یادآور شد: برخی اعتراضاتی که رخ داد، اعتراضات مسالمت آمیزی بود که مردم حقوق خودشان را پیگیری می کردند و مطالبه می کردند اما ادامه این مسیر می تواند مورد سوء استفاده جریان نفاق و سلطنت طلب ها در کشور شود که تفرقه افکنی میان مردم استان های مختلف به هیچ عنوان به صلاح نیست و انتظارمان از مردم این است که اجازه دهند مطالبات خودشان در مسیر قانونی به صورت ویژه با حفظ پیوست عدالت مطالبه و پیگیری شود.

وی در این باره که صبر خواستن از مرم خواسته زیادی است توضیح داد: در طول 10 سال گذشته با خشکسالی های پیاپی رو به رو بوده ایم این خشکسالی های به قدری جامعه را دچار مشکل کرده است که کشاورزی ما را آسیب دیدند و لذا با توجه به این خشکسالی مستمر و تغییر اقلیم هایی که اتفاق افتاده مردم باید سعه صدر و با متانت خواسته خود را دنبال کنند.

راستینه بیان کرد: مسئولین هم باید به وظایف قانونی شان عمل کنند ما معتقدیم در یک بستر قانونی و در یک مسیر درست مطالبه گری حقوق مردم محقق و پیگیری خواهد شد و این که جریان نفاق و رسانه های معاند نظام مردم را تشویق به حضور در عرصه اعتراض در کف خیابان می کنند، نادرست است، مردم می دانند این جریان هیچگاه خواهان حل مسائل مردم نبوده اند.

 امروز رسانه های معاند از خشکسالی با خوشحالی یاد می کنند هیچگاه این رسانه ها از بی بی سی تا اینترنشنال به دنبال دفاع از حقوق مردم کشور نبوده اند

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز رسانه های معاند از خشکسالی با خوشحالی یاد می کنند هیچگاه این رسانه ها از بی بی سی تا ایران اینترنشنال به دنبال دفاع از حقوق مردم کشور نبوده اند، تفاوتی میان استان ها نیست، امروز با خشکسالی مفرد روبه رو هستیم باید این خشکسالی را فهم کنیم، از اصرار بر طرح های غیرقانونی که سبب آسیب های اجتماعی و امنیتی می شود بپرهیزیم و با پیوست عدالت و با نگاه به حقوق مردم در استان و شهرها نسبت به اجرای قانون و تامین آب مورد نیاز مردم اقدام کنیم.

مقصر پیدا شد؛ دولت یازدهم و دوازدهم

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان نیز به خبرفوری گفت: حوادثی که در هفته اخیر در اصفهان رخ داده است ناشی از کم کاری های دولت قبلی است، در دولت های یازدهم و دوازدهم به اندازه نیاز زاینده رود به این بستر بسیار و حوزه آب ریز توجه لازم نشد، به کشاورزان قول هایی داده شده و صورت جلساتی نوشته شد که به امضا مقامات عالی استان رسیده بود اما به قول و قرارهای قبلی و وعده های داده شده عمل نکردند و پاسخ در بالاترین سطحی که لازم بود داده نشد.

1103744

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بنابراین صنف کشاورزی اصفهان و به طور کلی عموم مردم اصفهان از روندهای بی توجهی به زاینده رود ابراز نارضایتی کردند، تجمع آنها آرام بود و پس از چند دور مذاکره با نمایندگانی از کشاورزان و روستاهای اصفهان نهایتا مقرر شد تا اقدامات با جدیت بیشتری دنبال شود.

دو نامه نماینده اصفهان به رئیس جمهور بی پاسخ مانده

وی تاکید کرد: همچنین در مجمع نمایندگان استان اصفهان با آقای رئیس جمهور دیدار کردیم و در آن دیدار نیازهای منطقه را به ایشان گزارش کردیم و خواستار ورود شخص ایشان به موضوع شدیم، بنده طی دو نامه جداگانه در تاریخ های متفاوت از آقای رئیس جمهور خواسته ام تا مباحث مربوط به زاینده رود را در سطح کلان و جدی مورد توجه قرار دهد و ضمن بازدید میدانی و حضور در اصفهان و تشکیل شورای عالی آب مبحث زاینده رود یکبار برای همیشه به سرانجامی برساند.

نامه اخیر بنده را برای بررسی بیشتر به زیر مجموعه ها ارجاع داده اند اما مفاد آن به گونه ای است که شخص آقای رئیس جمهور باید ورود کنند تا موضوعات حل شود

 

مقتدایی اظهار داشت: همچنان این پیشنهاد و مفاد مطرح در نامه های مذکور که در آن حدود 17 نیاز زاینده رود را مطرح کرده ایم به قوت خود باقی است و منتظریم از سوی رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد. نامه اخیر بنده را برای بررسی بیشتر به زیر مجموعه ها ارجاع داده اند اما مفاد آن به گونه ای است که شخص آقای رئیس جمهور باید ورود کنند تا موضوعات حل شود.

موضوع آب اصفهان سیاسی نیست

نماینده مردم اصفهان که در روزهای تجمع مردم در ماموریت خارج از کشور بود، گفت: پس از خاتمه تجمع کشاورزان عده ای تلاش کردند تا این روند صنفی و مطالبه اجتماعی را تبدیل به موضوع سیاسی و محملی برای برخی از اقداماتی کنند که در آن حدی از هنجارشکنی و سوء رفتارها وجود داشت. معتقدیم ضمن رعایت همه مفاد قانونی باید همگان به این نکته توجه داشته باشند که موضوع آب اصفهان سیاسی نیست و همه باید از سیاسی کردن بپرهیزند. آب اصفهان مسئله اجتماعی، یک موضوع نیاز عمومی مردم است و باید در اتاق های تصمیم گیری در بالاترین سطح برای آن چاره اندیشی کنند.

جنگ آب آغاز شده است

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بحران آب در کشور به خبرفوری توضیح داد: مجموعه عواملی دست به دست داده است که بحران و جنگ آب در کشور ایجاد شده است، به جای اینکه به تنش های محلی را دامن بزنیم و هر کسی بخوهد از شهر و استان و منطقه خود دفاع کند، تجمع کند و بحران آفرینی کند و کشور را به سمت چالش ببرد باید تصمیمات کلان در باره بحران آب گرفته شود، باید وارد مطالعه علمی و کارشناسی شویم.

50293657-c90f-4032-b5e6-d63c0344c142

 وی اظهار داشت: نحوه برخورد با اعتراضات در هر بخشی از کشور که اتفاق می افتد باید به شدت مدیریت شده و با احترام به مردم و با رعایت حقوق مردم باشد. مردم نظام را دوست دارند، رهبری را قبول دارند ولی گلایه و انتقاد دارند که حق مردم است. ما به عنوان فردی که مسئول منتخب مردم هستیم باید این درک را داشته باشیم که آنچه را که مردم طلب می کنند حق آنها است.

نباید اعتراضات عاملی برای فشار به ایران در عرصه های بین المللی شود

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید به این نکته دقت کنیم، در شرایطی هستیم که به دلیل تحریم ها مشکلات اقتصادی زیاد شده و این نگرانی وجود دارد که با سوء استفاده دشمن تنش ها، چالش ها و تظاهرات و تجمعات خیابانی افزایش پیدا کند و با افزایش اعتراضات بخواهند ما را در عرصه های بین المللی، مهم سیاسی و امنیتی عقب برانند.

مردم نباید اجازه دهند که از هر خواسته به حقی به شکل چالش و درگیری در بیاید و فضای بی اعتمادی نسبت به حاکمیت ایجاد شود

 

وی با تاکید بر اینکه  مردم هم باید مسئولین را درک کنند بیان کرد: نیاز به درک متقابل داریم، باید به مشکلات مردم به صورت جدی پاسخ دهیم، اعتراض آنهار ا بشنویم و مردم هم نباید اجازه دهند که از هر خواسته به حقی به شکل چالش و درگیری در بیاید و فضای بی اعتمادی نسبت به حاکمیت ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این کشور نیاز به نظم و امنیت و قانون داریم، در هر جای عالم بی نظمی و آشوب کنید نظام سیاسی پاسخ می دهد، رفتار تند انجام می دهد بنابراین برای اینکه بتوانیم شرایط مدیریت کنیم نیاز به درک متقابل داریم.

باید تاکید کرد هر چند اعتراضات در اصفهان و سایر استان های کشور نسبت به کمبود آب و خشکسالی به اتمام رسیده است اما مسئله بی آبی تازه آغاز شده و نمی توان با سکوت و پشت گوش انداختن آن، از بحران و جنگ عصر جدید عبور کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • amir
    5

    هزاران سال آب داخل زاینده رود بوده. زاینده رود هم رودخانه فصلی نبوده چطور الان یک روز آب نمیتونه باشه؟ زمین اصفهان با یزد فرق داره اگه آب نباشه تمام زمین هاش فرونشست میکنه و اونروز دیگه جمع کردنش سخته.یزد از قبل نهایت فرونشستشو کرده. اصفهان با آب آشامیدنی یزد مشکلی نداره ولی نامردین اگه برای کشاورزی و صنعت استفاده کنین.هزینه احداث تونل1 کوهرنگ از جیب کشاورزان اصفهان داده شده و شرعا و حقا مال اوناست.امیدوارم یه فکری به حالشون بشه چون تعداد زیادی کشاورز به نون شبشون محتاجن و زن و بچه هاشون تو فقر کامل سپری میکنن.

    نظرات شما -
    • 3

      چقدر خنده دار/ توی این هزاران سال سرانه مصرف چند صد لیتر در روز برای یک نفر بود... استخر پارک کارخونه هایی که باید کنار دریا باشند/ عدم وجود کشاورزی گلخانه ای انگار جنگل های بارانی آمازون است

  • نادر
    5

    اینایی که هی دم از قانون و مطالبه از راه قانون می‌زنن، چرا زمان شاه همین کار رو نکردند و کشور رو به آشوب کشوندن؟؟؟!! اون موقع قانون نبود؟؟؟!!! اون موقع که همه چی رو آتیش زدید و خراب کردید اموال عمومی نبود؟؟؟!! چه قدر شما وقیح و پست و ریاکار و جنایتکار هستید.

    نظرات شما -
    • متنفر
      3

      در زمان شاه هیئت دولت از افراد فرهیخته و باسواد و ایران دوست بودند امروز این ویژگیها همه زیر خاک است مشتی لمپن و چاله میدونی و بیسواد به ضرب زور و اسلحه امورات ایران را در اختیار دارن.

  • هفت لنگ بختیاری
    5

    امیدوارم خداوند رحمی به مابندگان گناه کار کند

    نظرات شما -
    • ماندگاران
      0

      مگر ظلم به مردم کردی یا بانک را دزدی یا دستور تیر به چشم کودکان دادی یا بیسواد بودی رییس جمهور شدی یا ...چرا با یک نون خالی خوردن خود را گنه کار میدانی ؟اگر عدالت باشد مردم ایران بخاطر تحمل نهایت ظلم برای این 43 سال ماندگار در تاریخ هستند.

  • فساد آمورشی چندین ساله
    0

    همه مشکلات از وجود افراد بی لیاقت در ماصب است از حمله مشکل اب/
    در شهر مقدس شیعیان، چند سالی بخصوص بعد بحران کرونا، کاسبی حرامی به نام مدرکفروشی راه افتاده، ظاهرا عموما با این گناه خطرناک که منافع عمومی تهدید میکند موافقند، که یا سکوت میکنند یا حتی اگر کسی جایی اطلاع رسانی کند اقدام سانسور و حذف مطلب میکند، به هر هر کسانی دنبال خرید مدرک هستند (از جمله دیپلم ردی ها) نیازی نیست به هر موسسه دورغین فرهنگی و هنری بروند، فهرست آموزشگاهها آزاد در وزارت متخالف موجود است، اگر این ووزرات راشاد به وظایف قانونی اس در نظارت عمل میکرد و مثلا اجازه برگزرای آزمون و نمرات نمیداد، این طور فله ای افراد نالایق و کمسواد بدن داشتن مهارت، مدارک مهارتی هنری نمیگرفتند و چنین ارزش فرهنگ و هنر پایین نمی اوردند. اداره وزرات ارشاد مشهد یکی از بزرگترین متخلفات و سهل گاران و ترک فعل نظارت قانونی است و هیچ رسانه چی و مرد آزاده ای حاضر نیست گزارش این فساد آموزشی به سمع و نظر مسئولان رده بلای کشور برساند و همه این فسادها /اخر سر به حساب نظام نوشته میشود! راه حل گرفتن آزمون و نمره از این موسسات خصوصی و برگزاری امتحانات توسط اشخاص ذی صلاح از مرکز کشور است، چون افراد محلی هم در فساد آموزشی نقش دارند. لاقل در دی ماه حولی این فساد بگیریدو طی دوسال کرونا وحشتناک نهادها حکومتی از این افراد فاسد پرشده با مدارک تقلبی و بدون پشتوانه علمی!

  • خرد
    0

    محیط زیست وضعیت تورم مواد خوراکی وضعیت کارو اشتغال تفریح و درامد همه اینا لازمه زندگی هست هرکس در زمانه خود باید زندگی کند ادمهای صد سال پیش درک درستی از زندگی امروز ندارند ،ما حق حیات سالم داریم .ما حق صلح و اشتی داریم ما حق زیستن با فرهنگ ایرانی داریم.ما ایرانی هستیم و ایرانی خواهیم ماند.

  • ایرانی آباد و آزاد
    4

    حکومت و نظام به اصطلاح اسلامی ما !!! هنوز بعد ۴۴ سال ادعا و شعار ... گفتمان و مذاکره و تعامل و حتی شنیدن حرف مردم خود و دنیا را یاد نگرفته و بلد نیست چگونه رفتار کند!!!!!
    این بزرگترین مشکل مردم و دنیا با این حکومت است که همه را نادیده و ففط حرف خود را به کرسی می نشاند.و توهم درست بودن آن را دارد....

  • ناشناس
    5

    مردم نظام را دوست دارند!!!!خواب دیدی،توهم داری و یا به دروغ حرف دل خودت را زدی؟؟؟؟؟مردم ۴۲ سال صبر کرده اند و دیگه به شعارهای پوچ و توخالی حکومت اعتقاد ندارند

  • ناشناس
    0

    اقایانی که بعد از انقلاب بخشنامه صادر میکردند که وام بدون کارمزد به کشاورزان بدهید تا چاه حفر کنند وزمین دیم خود را ابی کنند که به خودکفایی گندم برسیم فکر امروز را نمیکردند و اکنون به قول جناب نماینده که 10 سال است خشکسالی داریم چرا این مدت اجازه دادند از چاه ها استفاده کنند و هندوانه و جالیز بکارندو صادر کنند به کشورهای عربی باید دولتونمایندگان پول اجاره زمین به کشاورز میدادند تا هم بی پول نباشد و هم از چاهش بهره برداری نکند و اب به هدر نرود .

  • دانش آموز دیر آموز
    0

    در حمهوری مردم اگر میخوان تظاهرات برای آب خوردن داشته باشند باید مثل دانش آموزان کلاس اول دبستان رفتار کنند .اول دست خود را نیم خیز بلند کنند و انگشت اشاره را بالای سر خود بگیرند وقتی معلم اجازه داد با ادب و آرامی بگوید اجازه است برم دستشویی .اگر معلم اجازه داد با ادب به آرامی از کلاس خارج شود .اگر معلم اجازه نداد در کلاس بریند.حکومت بی نظیر در کل تاریخ .

  • ناشناس
    30

    هشت سال روحانی را همه لال بودند الان شدند مطالبه گر

    کجا بودید. ؟؟؟؟

  • علی
    1

    مردم بدبخت که صبورند پس بفرمائید بمیرند تا مسءولین بیخبراز خدا ب بی تفاوتی وچاپیدن مملکت راحتر بپردازند.

  • ناشناس
    1

    محترمانه به مردم شلیک کنید

  • ناشناس
    0

    مسئله آب مشکل یک روستا و دهستان و شهر و شهرستان و استان نیست که بخواد با نامه و نامه نگاری چند نماینده یک استان حل بشه!!! این مسئله یک مشکل ملی هست و در صورتی که بیشتر از این به این مسئله بی توجهی بشه و فکری برای کاهش این مسئله و مدیریت پله به پله صورت نگیره در آینده نه چندان دور این مسئله تبدیل به یک مشکل فوق حاد امنیتی در کشور شده و سبب از هم گسیختگی جامعه نه چندان یکپارچه ایران خواهد شد!!!

  • ناشناس
    0

    چقدر خنده دار. اب رو اصفهانی ها مصرف می کنند. خوب مصرف نکنید. اضافه اب رو بریزید توی رود/ احمقانه ترین امار دنیا توی علاف خونه دنیا، اینیستاگرام دست به دست میشه، ایران سومین کشور از نظر بارش باران، پس کشورهای حوزه امازون و اسکاندیناوی و کانادا ، سیب زمینی هستند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ویتنام فیلیپین اندونزی تایلند ژاپن، هند پاکستان در فصول بارانی، که کلا روی اب هستن

  • کریمی قدوسی
    13

    اگر باران به کوهستان نبارد *به سال دجله گردد خشک رودی
    خشکسالیه ،دولت خودشو آب کنه بده به کشاورزا که هدر بدن.!!!

  • ناشناس
    1

    بپاس تعداد زیاد شهدای جنگ تحمیلی امانشان ندهید !!!!!

  • اورمیه آب ندارد، سد نسازید
    0

    65 سال پیش اصفهانی ها یک خط آب از چهارمحال گرفتن، بعد اصفهان بس نبود، اون آب رو انتقال دادند به یزد! اگر برای شرب باشد نوش جان! بردن اونجا کارخونه فولاد، سیمان، کاشی و... را انداختن! از طرفی نیرو کار نداشتن از دیگر نقاط کشور کشوندن اونجا به اصفهان ، شاهین شهر و...
    حالا همون مافیای صنعت کشاورز رو داده جلو گلوله که آب رو ببره تو صنعت خودش! به اسم بیکاری مانع از انتقال این صنایع به نقاط آبخیز میشن تا تحکم خود رو بر دیگر استان ها حفظ کنند.
    جالب تر اینجاست که معادن لازم برای اینکار عمدتا در استان های شمال‌غرب، غرب و جنوب غرب (جایی که کوه های بلند هستند و معدن خیزه) استحصال میشه!
    مردم اصفهان و یزد و کرمان و سایر نقاط با شرایط کویری اگر اقدام عاقلانه که همون اصلاح الگوی کشت و انتقال صنایع آب بر رو انجام ندید دشت مرکزی در اثر تحلیل خاک و فرونشست غیر قابل سکونت خواهد شد. راه حل در غارت دیگر استان ها به نفع خودتون نیست بلکه باید هر منطقه متناسب با مزیت برتری اش فعالیت کنه!

  • ایرانی
    0

    وقتی نوح کشتی را ساخت اولین کاری که کرد از تمام حیوانات اهلی ووحشی یک جفت گذاشت. شاید به زعم خیلی‌ها این یک افسانه باشد ولی مهم اینست که نشان دهنده مسئولیت انسان نسبت به محیط زیست است که هزاران سال قبل گفته شده. وقتی در کشوری بنزین از آب معدنی ارزان‌تر است ودر مصرف آن بی مبالاتی واصراف می‌شود نتیجه اش گرم شدن منطقه، ابشدن یخچالهای طبیعی، بروز گردو غبار والودگی که اصلی‌ترین عامل اختلال در ابرهای بارانزا هستند خواهد شد. ما که ادعای مسلمان بودنمان گوش دنیا را کر کرده سوره نوح را که خوانده ایم پس چرا عکس آن عمل می‌کنیم؟ اگر دولت می‌خواهد یارانه سوخت دهد که حق این مملکت ثروتمند وغنی از نفت وگاز است راهش ارزان فروشی وعادت دادن مردم به اصراف در آن نیست. بلکه راهش فروش آن به قیمت تمام شده ودرعوض یارانه در خدمات عمومی، برقی کردن ماشین‌ها، بیمه، اشتغالزایی ودستگاههای آب شیرین کن، تاسیسات آبیاری مدرن وچندین گزینه دیگر از بابت درآمد آن و وادار کردن مردم در صرفه جوییست. این حرف من نیست نه دیگر محیط زیست تحمل اینهمه اصراف در سوختن بنزین را دارد نه با این ارزان فروشی بنزین مشکلی حل می‌شود. شما آمار مرگ ومیر کرونا در آمریکا وروسیه را نگاه کنید این دوکشور بیش از 50 درصد بنزین جهان را با جمعیتی کمتر از 6درصد کل دنیا مصرف می‌کنند چرا هنوز مرگ ومیر شان روزانه بالای هزار نفر است؟ چرا جنگل‌های سیبری وکالیفرنیا هرسال کوچکتر می‌شوند؟ چرا خشکسالی کالیفرنیا را دارد احاطه می‌کند.؟ به همان نسبت نیز ایران هم به دلیل اصراف درسوختها، همان بلاها سرش می ایدوباید سرچشمه های رودخانه کارون وکرخه ومارون و زاینده رود، رو به کم آبی روند. این یک حساب دو دو تا چهارتاست. حالا هی برید وقتتان را با بحث سیاسی بگیرید.

  • ناشناس
    0

    مطمئن هستید که مشکلات در تمام ورود کردهای ایشان مرتفع شده است یا دولت چهاردم حسابکشی میکند البته اگر ...

  • رضا
    0

    فرار به جلو و سرکوب معترضان مشکل را حل نمیکند واقعگرا باید بود و ضعف مدیریت را اصلاح کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها