امام جمعه موقت تهران:

مردم اگر خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی نمی‌شدند/ رئیس جمهور به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد که امداد الهی است

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها دو بال تقوا و ایمان را داشتند و در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.

مردم اگر خدا را در نظر می‌گرفتند مبتلا به مشکلات معیشتی نمی‌شدند/ رئیس جمهور به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد که  امداد الهی است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه شما برادران عزیز و خواهران باکرامت و نفس ضعیف خودم را به انجام وظایف بندگی و ترک گناهان دعوت می‌کنم، گفت:‌ خداوند متعال ما را به تقوا دعوت کرده و تقوا را موجب نزول برکات آسمان و زمین دانسته است.

وی افزود: اگر اهل کشورها، استان‌ها و شهرها بال تقوا و ایمان را می‌داشتند و خودمحافظتی در برابر نفس اماره ایجاد می‌کردند، در وظایف شرعی و مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی خدا را در نظر می‌گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی و کم آبی نمی‌شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما خدا را شکر می‌کنیم که به ما مهلت داد در نماز جمعه شرکت کنیم و قدر اجتماعات نورانی را بدانیم، گفت: از کسانی که در نمازهای جمعه بودند و الان نیستند یاد می‌کنیم. ما هم معلوم نیست کی اینجا یادمان کنند.

صدیقی با اشاره به تفسیر سوره مبارکه فاتحة‌الکتاب گفت: امام جعفر صادق (ع) خطاب به ابوحنیفه فرمودند آن چه سوره‌ای است که اولش سپاس خدا، وسطش اخلاص است و آخرش دعاست؟ ابوحنیفه متحیر شد و گفت که نمی‌دانم، حضرت فرمودند که آن سوره، سوره فاتحة‌الکتاب است. که اولش با حمد شروع می‌شود، وسطش اخلاص است و بخش سوم سوره دعاست.

وی با اشاره به آیه «اِهدِنَا الصَّراطَ المُسْتَقِیمَ» یادآورشد: هدایت یک برنامه عمومی حق متعال است. خدا هیچ مخلوقی را سرگردان نگذاشته و تمام کارهای خداوند هدفمند است. در هدایت الهی مقصد خداست و راه رسیدن به خدا نیز شریعت انور است. علم شریعت بر آحاد مردم واجب عینی است، در حالی که خدمت به جامعه واجب کفایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران نیز  با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) می‌فرمایند «ظاهر دنیا عزت‌ساز است، اما انسان پا به خانه برزخ که می‌گذارد در پناه تقواست».

وی ادامه داد: ای کاش رئیس جمهور عزیز ما نبودند و فکر نمی‌کردم در حضورشان می‌خواهم مطلبی را عرض کنم، اما خدا می‌داند که برای خدا می‌گویم. صدمین روز دولت سیزدهم سپری شد. در این صد روز نکاتی را لازم دیدم که به عرض همه برسانم.

صدیقی بیان کرد:‌ اولین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس جمهور عزیز ما آیت‌الله رئیسی عشق به خدا، مکتب، امامان و ولی امر و ولی فقیه است و ما احساس می‌کنیم ایشان در صدد اجرای منویات نایب امام زمانشان بودند. دومین نکته نیز شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد ایشان است و در این مدت دیدیم که ایشان ابزار لازم عدالت‌خواهی را فراهم کردند و سنگرنشینان دستگاه قضا را به قوه مجریه منتقل کردند تا مبارزه با فساد عملی شود و این حرکت موجب امید مردم است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته سوم دولت سیزدهم جوان‌گرایی است، گفت: امروز دیدید وزیر فرهنگ و ارشاد هم خودشان جوان هستند و هم نیروهایشان جوان‌های مصمم کارآزموده هستند. چهارمین ویژگی این دولت نیز تلاش، کار متراکم و خستگی‌ناپذیری است. اگر امداد خدا نباشد کسی نمی‌تواند این گونه تلاش کند. گاهی از بعضی‌ها می‌شنویم که خانواده ایشان هم ایشان را نمی‌بینند و حتی پنج‌شنبه و جمعه‌ها نیز در سفر هستند. آنچه نمی‌گذارد ایشان خسته شود عشق به خدا و مردم است.

وی با بیان اینکه پنجمین ویژگی دولت سیزدهم تعامل با خبرگان است، گفت: یکی از برنامه‌های سفرهای ایشان دیدار با نخبگان است و همیشه نخبگان را در دستور کار قرار دادند. ششمین ویژگی آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان انسجام بین قوای سه گانه است و از اول انقلاب چنین وحدت، هم افزایی و جلسات هفتگی بین قوای سه‌گانه وجود نداشته و امروز سه قوه ید واحده هستند و اختلاف در مسیر و هدف ندارند و برای حل مشکلات به میدان آمدند و این گونه نیست که در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید کنار بایستند و بگویند من اطلاع نداشتم.

صدیقی با بیان اینکه هفتمین ویژگی دولت سیزدهم تأمین حقوق کارکنان دولت است، گفت: با وضعیتی که از پیش، پیش آمده پر کردن گودال‌ها کار ساده‌ای نیست و آیت‌الله رئیسی در این شرایط به موقع حقوق کارکنان را می‌دهد که این امداد الهی است. در ارتباط با دیپلماسی بین‌المللی و تقویت ظرفیت داخلی با ارتباط خارجی نیز دیدید که قبل از ایشان گفتند واکسن را به ما نمی‌دهند، ولی چه شد که تا ایشان آمدند سیل واکسن به ایران آمد. علت‌اش این بود که به ظرفیت داخلی تکیه شد و چون تولید واکسن داخلی را جدی گرفتند کاهش مرگ و میر کرونا را نیز دیدیم.

وی ادامه داد:‌ در این صد روز دولت سیزدهم تازه نفس با حضور به موقع در بحران بنزین، اعتماد عمومی را بالا برد و مردم وقتی می‌بینند رئیس جمهور آرام و قرار ندارد، آرامش پیدا می‌کنند و اکنون نیز در حل مشکل تأمین واکسن هیچ مشکلی نداریم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من درد مردم را احساس می‌کنم، گفت:‌ در موضوع عدم ثبات قیمت‌ها اگر دست‌هایی در کار است که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مسئله را حل کنند.

وی افزود: امروزه پول ملی ما ارزش‌اش را از دست داده است. شما هر چقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق می‌افتد مشکل مردم حل نمی‌شود، بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشمند شود. مردم نیاز دارند که مشکلات برایشان تبیین شود و به آن‌ها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.

صدیقی با بیان اینکه سومین مسئله عدالت‌ورزی و مهار فاصله طبقاتی است، گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین می‌رود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مسئله دیگر نیز رفع تحریم است، اما مهمتر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیت‌های داخلی حاصل می‌شود. این‌ها مختصر نکاتی بود که درباره صد روز اول این دولت به نظرم رسید.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به مسئله عراق گفت:‌ مسئله عراق جزو مسائلی است که برای جهان اسلام و شیعیان بسیار مهم است. دنیا برای بهم ریختن جهان اسلام و به خصوص شیعه کمر بسته است. لذا ما با گلوله جواب دادن تظاهرات مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنیم و از دولت و قوه قضاییه عراق می‌خواهیم این مسئله را پیگیری کند.

وی ادامه داد:‌ بمب انداختن و حمله پهپادی به خانه نخست وزیر عراق نیز امر مشکوکی است و ما پیگیری این مسئله را توقع داریم. همچنین مسئله انتخابات عراق نیز باید حل شود و آن را در پناه قانون مشکل‌گشایی کنند.

صدیقی در پایان با اشاره به مسئله افغانستان گفت: در افغانستان، آمریکا فرار کرد، اما توطئه‌اش فرار نکرده و اختلاف‌افکنی را در رأس برنامه خود قرار داده است. آرزوی ما اولا یک افغانستان مستقل و مستحکم است، ثانیا می‌خواهیم امنیت مرزی ما مخدوش نشود، همچنین حقوق شیعیان افغانستان محفوظ باشد و در این کشور یک دولت فراگیر با شرکت همه گروه‌ها تشکیل شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 149
  • ناشناس
    7

    هر چه فریاد دارید بر سر مردم بکشید چرا که همیشه این مردم هستند که گناهکارند (من نمی فهمم چرا این آقای صدیقی ناکارآمد بودن مسئولان را به گردن مردم می اندازد)

    نظرات شما -
    • محمد
      103

      سلام این حرف آقای صدیقی نیست حدیث های فراوان در این ضمینه هست.من نمی دونم ما مردم چرا هیچ وقت نمی خواهیم چیزی بر خلاف نظر شخصیمون هست رو بپذیریم. کم کاری مسئولین که نتیجه انتخاب بد ماست در جای خود محفوظ.تا اشتباه خودمان را نپذیریم و آن را اصلاح نکنیم خدا کار ما را اصلاح نخواهد کرد.به خلق خدا می تونید زور بگید به خدا که نمی تونید

    • یکی از مردم
      3

      فقط میدونم ما مردم اگر خداشناس بودیم اینها اربابان ما نمیشدند که هم غارت میکنن هم توهین هم تعیین تکلیف هم تحمیل اعتقاداتشون

    • یکی از مردم
      1

      به محمد: پس آمریکا و ژاپن و صهیونیستها که اینهمه ثروت دارن از خداشناسیشونه پس بیجا میکنید بهشون میگی کافر!! بعد جای دیگه میگی خدا به کافران ثروت میده!!!شما ها اول ببینید با خودتون چند چندید بعد برید سراغ خدا و مردم دنیا!!!!

    • محمد
      37

      در جواب یکی از مردم.تو که سواد درک یه مطلب ساده رو که نوشتم نداری و بر عکس میفهمی تقصیر من نیست.یه کم سوادت رو بالا ببر.ضمنا ادبیات شما همینطور است .فهمیدی بچه نه چندان با ادب

  • خدا
    7

    یعنی این اروپاییها .یاهمسایمون ترکیه خیلی مو منن که آب دارن؟مثلا ونیز؟ملت هایی که غرق درنعمتند درنمازحمعه شرکت کردن.؟صدیقی جون کم سوتی بده.

    نظرات شما -
    • کشک فروش
      3

      کشک گفتن فرهنگشان است

    • محمد
      89

      نه عزیزم مومن نیستند ولی خدا گفته اگه مسلمانها ظرفیت داشتند و حسادت نمی کردند و از راه خدا خارج نمی شدند آنقدر مال دنیا به کافران می دادم که نردبان منازلشان از طلا باشد.تا حتی یک بار هم احساس نیاز به خدا نکرده و رو به آسمان نکنند.

    • یکی از مردم
      5

      به محمد ساندیسی: با استدلال خودت پس بالا دستیهای تو که ازشون ساندیس زیاد مگیری کافر مطلق هستند که توی ثروت غرق شدند و تو هم داری با همین جیره ها به کفرشون نزدیک میشی!!!

    • محمد
      34

      به یکی از مردم.من از خودم مطمئنم ساندیس چیه .من حرف حق رو با میلیارد پول عوض نمی کنم چون عنقریب می میریم و جواب این لجن پراکنی رو خواهیم داد .به فرض هم اگه ساندیسی باشیم بهتر از اینه که با یه کلید ۸سال گول بخوریم و هنوز هم تو توهم زندگی کنیم.

  • شبنم
    6

    لیاقت مردم ما همین عصر حجریها هستند که با دری وری هاشون گوش ملت ساده رو میبرن و در خفا و پشت پرده جیب خلق اله رو خالی می کنن

  • شهرام.ر
    6

    خوبه لااقل اعتراف کردید که این همه بدبختی که تو این ۴۳ سال گذشته سر کشور و مردم ما اومده به‌خاطر بی‌دینی و بی کفایتی و عدم تقوی در مسوولان حکومت باصطلاح جمهوری اسلامی بوده است.هرچند که من هیچ رابطه منطقی بین کم آبی و تقوی نمی‌بینم.

  • ....گ
    5

    اقای صدیقی زر مفت نزن..نکه اینکه شما اخوندا تقوایتان بالاست..به اقای ملانصردین کلیدساز(روحانی) توصیه کن در لباس پیغمبر و فرشتگان بیشتر دورغ بگوید مردم تقوایشان بیشتر می شود.

    نظرات شما -
    • علی
      6

      لطفا خودت ....مفت نزن .با یه گل بهار نمیشه . باید جهت کلی همه به سمت خوبی بره تا اصلاح شه فهمیدی

  • حسین
    3

    مشکل اصلی ساده انگاری و ندانم کاری توسط افرادیست ک تصور میکنند خیلی میدانند ک دست بر قضا مسئول نیز هستند

  • اوشو
    4

    حتی انتخاب کردن جهنم زیباست در زمانی که به زور میخواهند شما را وارد بهشت کنند.
    زیرا بهشتی که به زور واردش شوی از جهنم بدتر است و جهنمی که به انتخاب خودتان باشد یک بهشت است.

  • بی پناه
    4

    اختلاس، دزدی، رانت ،تورم، بورس ، سکه ثامن، وووو تقصیر مردم هست ؟ مردم تاوان دادن سوختن اب شدن از جون مردم چی می خواهین؟داد زدن سر مردم و یقه مردم گرفتن راحته

  • ناشناس
    3

    آره مردم اختلاس میکنند ، مردم بچه هاشون تو آمربکا و انگلیس هست بعد مرگ بر امریکا میگن ، مردم مقصرن که حقوق های میلیاردی میگرن ، مردم مقصرند که روز بروز اجناسو گرون میکنند
    آره مردم مقصرند که میشنینند پای حرف ها ی چند من قاز شما

  • د
    3

    وقتی که آقای صدیقی کنار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی ع به زیارت مشغول میشود، انسان ناخودآگاه یاد ناصرالدین شاه قاجار می افتد، که پنجاه سال حاکم بود، و منشاء مشکلات را نمیفهمید و نمی‌دید، و بخش‌هایی از خاک ایران را جدا کرد، و امیرکبیر را به قتل رساند، و با کمک مادرش، سیاست فاسد انگلیس را در تمامی زمینه ها و امور ایران عملیاتی کرد.

  • حیدر
    2

    علتش این نیست علتش اینه که اونا ملا ندارن

  • امیر1
    3

    از پیرمرد صد ساله چه انتظار دارید

  • اا
    2

    همه بد هستند فقط شما ها خوبید ؟؟ خود شما چه گلی به سر کشور زدید به جز سخنرانی ؟؟؟؟

  • ناشناس
    2

    حاج آقا صدیقی، الناس علی دین ملوکهم

    نظرات شما -
    • محمد
      5

      سلام درست گفتی ولی یه غلط املایی داری. مردم شکل مسئولی در میان که خودشون انتخاب کردن . وقتی مردم میرن با یه هوچی بازی به هر کسی رای میدن و اون وقته که اون مسئول سر کار میره و ما مردم میشیم مثل اون

    • ناشناس
      1

      محمد آقا ، اگر مردم قبلا اشتباه انتخاب کردن،پس این ممکن است این مرتبه هم اشتباه کردن باشند. پس صبر کنیم و ببینیم چه میشود. از طرفی مردم فقط در کشور ما اشتباه انتخاب میکنند یا اینکه تفاسیر در این مملکت اینطوری است که همیشه مردم‌ گناهکارند،حتی وقتی مسئولین دزدی میکنند؟ با این تفاسیر چرا مردم بقیه کشورها با همین انتخاب های غلط!!! چرخ کشورشان میچرخد و کشور ما با داشتن اینقدر آدم‌های با بصیرت!!!! باز هم لنگ میزند؟

  • محمد
    1

    نخیر .صد البته اگر مسولین خدا را می شناختند و از خدا و قیامت ترسی داشتند ملت ایران و سرزمین ایران دچار کم آبی و خشکسالی نمی شد.

    نظرات شما -
    • علی
      3

      آره فقط حکومتی ها مقصرند و ما هیچ نقشی نداریم؟

  • کارگر
    4

    لعنت به بهشتی که امثال تو توش باشن

  • ناشناس
    1

    فعلا که بوی عفونت وفساد مسولین و مدیران و دست اندر کاران این کشور در دنیا نمونه ندارد

    نظرات شما -
    • علی
      2

      بله و البته بعضی مردم

  • محسن ازغدی
    3

    درد من تنهایی نیست بلکه مرگ ملتی است که گدایی را قناعت و بی عرضگی را صبر و لبخندی بر لب این حماقت را حکمت خداوند می دانند.

    خلایق هرچه لایق

    نظرات شما -
    • علی
      2

      بله درد آنجایی است که ما باید روزی نیم ساعت کار مفید کنیم و دولتیها جواب خرابی امور رو بدن. و ما هم بشینیم و حرفهای صد من یه غاز بزنیم

  • دریا
    2

    حالا دیگه مردم بدهکار شدند!! بلا را افکار پوسیده شما به این ملت تحمیل کرد.

  • رصد
    1

    صدیقی جان اینا که شما در مورد دولت جدید گفتی آفتابه لگن هست که بله همیشه صد دستش جور بوده و هست مهم شام و ناهاره که توش نیست تا الان که اوضاع تو این سه ماه خیلی بدتر از قبل شده و دقیقا خر تو خر و هرکی هرکی شده

  • رییس علی
    1

    ۱۰ دفعه کامنت نوشتم پاک کردم !!!!! چی میگی پیر مرد .؟ ما ورشکسته داقون بی حوصله زیر خطه فقر بدبخت ....ولمون کنید

  • سیاوش سلطان
    51

    خداوند عمر طولانی به آیت الله صدیقی عطا کند که بعد سال ها عبادت و زهد و عرفان به درجات عالی حکمت رسید و علت بدبختی ملت را ملت دانست ...
    عمرت طولانی و سایه ات مستدام ...
    مردم خوبی نداریم واقعیت را روشن و شفاف فرمودید ، جزاکم الله و الخیر والعافیه شیخانا

    نظرات شما -
    • رها
      0

      ذرت یا زرت ؟

  • مفتی جیبوتی
    3

    یحتمل شما وامثالتان نبودند براین ملت گنهکار بلای اللهی نازل میشد.اما احتیاطا ازملت فاصله بگیرید تا گرفتار بلا نشوید.مرد ناحسابی چرا جوک میگی وقتی حرفی برای گفتن نداری ساکت باش.رهبری ومراجع هم از این شرایط سخت معیشت ملت صداشون بلند شده.

    نظرات شما -
    • علی
      2

      اگه برات جا نمی افته برو داستان حضرت یونس رو بخون. تقصیر کم سوادی شما است نه ایشان

  • رودار
    2

    شما برای حل این مشکل چه کار کردین؟ اقدامات خودتان را بگویید مردم بد شما خوب

    نظرات شما -
    • علی
      2

      آقا شما چه کردید. اصلا مسئولین بد.

  • سرباز کوروش
    4

    ایشون، منو یاد موجودات بیگانه میندازه، صداش، قیافش، لباس پوشیدنش، فکر و کردارش، فقط موندم وسط تهران چیکار میکنه....کی بلندگو رو داده دست اینا؟؟

  • م
    1

    از دلایل بی ابی دست درازی به منابع طبیعی و تخریب کوهپایه ها و جنگل ها سد زدن های بی مورد الودگی هوا و گرم شدن هوا بعلت الودگی هواست و البته حفر چاه های غیر مجاز و استفاده کردن اب به روش هردنبیل 40 سال قبل حال دلایل را ذکر میکنم
    اولا تخریب جنگل ها و دست درازی به کوهپایه ها به بهانه های مختلف منجمله راهسازی ساخت کارخانه به بهانه اشتعال و تولید در منابع بالادستی ویلا سازی اقایون رده بالا و رده پایین تخریب باغات و از همه مهمتر تولید خودروهای بی نهایت بی کیفیت جولان خودروهای سنگین و نیمه سنگین30 سال پیش والاینده با سوخت های بی کیفیت که همه اینها دست به دست هم میدهد و جو را گرم و الوده نگه میداره و اجازه تشکیل اب و هوای بارانی و ادامه بارش بصورت باران و علی الخصوص برف را نمیدهد حفر چاه های عمیق و ابیاری بی نهایت افتضاح که همه همه مقصر ان دولت و مجلس و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بوده و هست والسلام و ربط دادن ان فقط به علت گناه مردم عادی خیانتی بیش نیست. اینگونه خطابه ها فقط مردم را از دین و دینداری دور میکند

    نظرات شما -
    • جواب م ...
      2

      اینا که همه رو گفتی دقیقا به عمل خور آدم ها بر می‌گردد پس ما گناه کاریم و در استفاده از نعمت ها زیاد روی و فساد میکنیم

  • ممد
    1

    سلام ویژه بنده رو به آقازاده برسون حاجی
    واقعاً امدادهای الهی به درد ایشون خورده

  • 11
    0

    روسای جمهور قبلی هم حقوق می‌دادند آنها امداد شیطان بود.
    امروز سکوت برخی بیشترین خدمت به نظام و مردم است

  • محمد
    3

    دست دزدتون از جیب مدم دربیارید ببینیدمردم چطور زندگی راحتی به دست میارن

  • حق
    0

    مشکلات معشیتی مردم را مسئولین بوجود آوردند اگر مسئولین خدا را در نظر میگرفتند مردم مشکلاتی نداشتندامام جمعه وارنه گو ،وجدان داشته باشید و سخن درست وحق را بگویید نه دروغ ،دروغ،دروغ کلمه ای که مسئولین بلدند

  • کلاغ پر
    0

    دقیقا مثل ایادی استکبار که غرق در نعمت اند خدایا سرم را به کجا بکوبم که دلم خنک شه دستمان که به آقایون نمیرسه --------

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخخخخخخخخخخخ......

  • دعوت به تقوا
    1

    استغفرالله کم مونده تقصیرات رو بندازند گردن خدا...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خبر ندارید قبلاً این کار را کرده آن

  • یاور
    2

    مگر حقوق کارکنان را از جیب باباش میدهد هزاران هزار ملیارد مسئولین و در راس انها اخوندها می خورند .دهها ملیارد دلار به اسد ، نصرالله ، حشدالشعبی ، حوثی ها و امثالهم می بخشند و اگر چیزی باقی ماند به مردم فلاکت زده و گرسنه این ولایت ساخته دست اخوندها میرسد تا شاید از گرسنگی نمیرند .

  • ناشناس
    2

    پس گناه شما در این بین چیست شما چرا اجازه دادی مردم به گناه عادت کنند .شما ماهیانه حقوق واین همه امتیاز قدرت نفوذ برای چی می گیرد پس قبول دارید.کار شما نتیجه مثبتی ندارد بلکه بدبختی شان با خوشبختی جنابعالی مقایسه می نمایند.بیشتر زحر وزده میشوند. در این مورد صداقت بود خیلی کمک می کرد ولی افسوس مردم را ساده وفقط فرمانبردار خودت می دانی.

  • مهدی
    1

    پس نتیجه میگیریم کشورهای خارجی واقعأ با خداهستن. دومأ. یکی بگه وظیفه ی مسىولین چیست ؟

  • ناشناس
    4

    خدای رحمان در قرآنش بیان فرمودند که خودحفظ دین و قرآنش است بنابراین بهانه از دست شماها گرفته شده پس برای نجات خود از عذاب آخرت از مصادر قدرت و سیاست کنار بروید تا زندگی مردم سامان یابد

  • ناشناس
    13

    هزار ویک مشکل داریم درست اما اگر امروز شاه بود قبرش کنار قبر صدام و ایران هم عراقی دیگر..خیالتون راحت.
    صهیونیزم وآمریکا دلشون به حال هیچ ایرانی نسوخته چه خوبش چه بدش..توجیه نمیکنم ولی دنیا پر از اختلاس گر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      همون شاهي كه ميگي مردم مفلوك شپشو و غرق در اعتياد رو به جايي رسوند كه با پاسپورتش ميتونستي هر جاي دنيا بخواي بري.

    • علی
      2

      در جواب ناشناس دوم. انشاالله با شاه محشور بشی.

  • شهرام
    0

    بنام خدااگرهمه ملت ایران سخنران بودندسخنرانان چگونه شکمشان سیرکنندملت دربازارکشاورزی صنعت هستندمولاعلی نخل میکاشت جهادمیکرد

  • آخوند
    1

    آخوند جماعت هیچ وقت مسولیت کار به عهده نمگیره زمان شاه سابق که خیلی چیز درست وحسابی بود اینها شخص شاه مسئول میدونستند‌حالا که همه چیز مملکت را بدست گرفتن وگند زدن به مملکت ، مردم را مقصر میدونند .البته خلایق هر چه لایق

  • ناشناس
    1

    حاج آقا مردم گوش نمیدن لج کردن بر عکس عمل می کنند
    یک جایی عیب داره باید گارشناسی بشه تا این عیب رفت
    بشه لج نکنید گوش کنید گوش

  • ناشناس
    0

    سوپر متخصص کشور داری!خودتان یعنی حاکمیت و بوقهایش این بلاها را سر مردم اوردید و حالا طلبکار هستید و مردم را بی خدا می نامید.خدارا خودتان کنار گذاشتید تا جایش بنشینید و حالا درس خداشناسی می دهید!

  • بسم الله قاصم الجبارین
    0

    پس باید(استغفرالله) به ایمان اولیاء ومخلصین به خدا،شک داشت چون درتاریخ بودندوهستند کسانی که ازنظرمعیشتی هیچ آهی دربساط نداشتند.

  • ناشناس
    0

    خجالت نمی کشید که نسبت در نظر نگرفتن خدا را به مردم می دهید
    شرم بر شما

  • ناشناس
    2

    شما اگه خداترس بودیدکه فکر زنان بی سرپرست این مملکت بودین تابخاطرمشکلات زندگی دست هرنامرحمی فشارندهند

  • سلیمانخانی
    2

    جملات توهم گونه و بیمازا حجت الاسلام صدیقی .گفته با توجه به ظرفیت تولید داخلی ورود واکسن زیاد شد .خوب عقل کل واکسن که وارداتی بود چه نیاز به توجه به تولید داخل داشت .دوم " گقته دولت جوان گرا هست .نخیر جناب دولت دامادزاده های هزار فامیل هست .سوم " عملکرد صد روزه گرانی ها و تورم ثانیه ای هست .

    نظرات شما -
    • علی
      2

      تو دوکلاس در این ضمینه سواد داری که حرف .... میزنی

    • پزشک سهمیه ای
      0

      زمینه صحیح است علی مزدور نه ضمینه

    • بسیجی
      0

      ضمینه دیگه چیه؟

  • کارشناس
    3

    قرار بود شما خدارا به ما بشناسانید لواشک

    نظرات شما -
    • علی
      1

      تو هنوز نمی دونی شناخت خدا از اصول دین است وباید هر کس خودش به تنهایی و با عقل و تحقیق خودش این کار رو انجام بده. در فروع دین باید به مرجع رجوع کرد.حالا لواشک کیه...

  • مورچه
    0

    باعث درورنج مردم شماهاهستیدکه ازبرای مردم برمنبر میرویداماپشت پرده خودتان آن کاردیگرمیکنیدحاجی شده یک رو برای معیشت خودت تنها خریدکنی تاببینی چقدربهت فشار مالی وروانی بهت وارد میشه

  • B
    1

    جناب صدیقی رفتار و عمل شما مسئولان باعث فلاکت مردم شده

  • ناشناس
    0

    آقا سوال، ما در بزرگی خدا شک نداریم، خداست که رزاق است . ولی معنی این حرف چیست که میگوید اینکه رئیس جمهور بموقع حقوق کارکنان را میدهد امداد الهی است. اولا، رئیس جمهور حقوق نمی دهد، دولت حقوق میدهد. ثانیا از جیب خودش نمی دهد از پول مملکت می دهد. ثالثا ، یعنی اینقدر بدبخت شدیم که دادن حقوق کارکنان معظل شده و دولت ناتوان است که دادن حقوق شق القمر محسوب می شود؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حاج آقا، آقای مصباح چشم باز نکرد یک‌ لبخندی به شما بزنه؟؟!!! فکر کنم دعای خیر ایشون هم بی تاثیر در پرداخت حقوق از جیب آقای رئیسی نباشه ها!!!!

  • بهشت
    1

    خدایا سزای کسانی که باعث بدبختی این ملت شدن رو تو همین دنیا بده

    نظرات شما -
    • 0

      خود مردم باعثش بودند خدا هم دارد عوضشا میده

  • پرتوی
    1

    نقش حکومت کجاست ؟؟؟؟ دزدی ها ...

    نظرات شما -
    • محمد
      1

      سلام. نقش حکومت دقیقا همونی است که ما به او واگذار می کنیم . مثلا بررسی کن وقت حکومت رو دست شهید رجایی دادیم چی شد و وقتی دست روحانی دادیم چی شد.

  • ناشناس
    1

    علت تمام این بدبختیا شما آخوندایی هستید که دین سیاسی اونم به نفع خودتون را باب کردید و باعث شدید پدر خانواده فقیر بشه و شرمنده بچه هاش در خانه بشه

  • ناشناس
    0

    لعنت خدا بر غارت گران و دروغ گویان

  • محمد
    1

    البته حرفای درستی هم زده مثل ارزش پول ملی که از دست رفته ولی این که وقتی مشکل اقتصادی برا کل مملکت پیش اومده ولی کارمندا خیالشون راحته که دولت ولو باخالی کردن جیب سایر مردم به طرق مختلف مثل بورس و بالا وپایین کردن نرخ ارز و...حقوق اونا رو جور میکنه امداد الهی نیست که هیچ بلکه یک تبعیض و آیه عذابه

  • علی
    3

    شما باکارهتتون مردم رابی دین کردید حرف مفت هم می‌زنید خجالت بکشید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      حفظ دین هر کس به خودش مربوطه نه دیگران.شما دنبال یه مقصر می گردی که کوتاهی خودت رو گردنش بندازی

  • الف
    0

    قوت دولت ریسی در پرداخت به موقع کارکنان، اینو خوب اومدی حاج آقا

  • الب
    2

    مرتیکه رضا شاه می دانست چه جانورانی هستید کا به توپ بستتون

    نظرات شما -
    • علی
      1

      نه اشتباه گفتی . اون مرتیکه شاه بود که مردم رو تو مسجد گوهر شاد به رگبار بست

  • مردم مقصر ،
    2

    فرمایشات شیخ صدیقی وباد معده بایدن هردو ابرو میبره ،!!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بایدن و باد معده و البته شما هم

  • امیر
    1

    خدایی حاج آقا درست میفرمان.اگر ماهم خدارو درنظر می‌گرفتیم ،حالا بچه هامون آقا زاده بودن.خودمون اینجا چپاول میکردیم و به آمریکا و اروپا فحش می‌دادیم ،آقازاده هامونم اونجا به ریش ملت میخندیدند وخوش می‌گذراندند .

  • نانشناس
    2

    از خدایی که تو نماینده اون هستی بیزارم

  • علی
    1

    آقای صدیقی اگر تا حالا فردی به شما انتقاد نکرده قطعا بدونید اطرافیان با شما صادق نیستند و الا این حرفا بجز اینکه باعث دلسردی مردم از انجام امور بر اساس عقل و منطق بشه و دستمایه تمسخر دیگران چیز دیگری عاید مردم نمیشه همین شما اگر به تبعیت از بزرگان دینی کار واقعی می کردید و فقط حرف نمی زدید کشور رو به جلو بود.

  • ناشناس
    0

    کسی که خدا شناس باشه که زیر بار شماها نمیره !! معلومه که ملت خدا شناس نیستند ... خدا میگه از حق دفاع کن به هر قیمتی

  • ناشناس
    1

    حاج اقا شماهم جزیی از این مردم هستی با این تفاوت که مسولیت سنگینی به عهده داری

  • دن کیشوت
    0

    از ماست که بر ماست، خلایق هرچه لایق!

  • امیررضا مرادی
    1

    ملت ایران به همدیگه رحم ندارن خداوند این ها را بر این ملت حاکم کرده به خاطر ذات و منش ملت . لیاقت ایرانی همین ها هستن و همین شرایط تا وقتی اصلاح نشیم

  • ناشناس
    0

    حاج آقا صدیقی از کی تا حالا خدا ترازو میزان تقوا مردم رو داده دست شما پس خودش چکار میکنه پس وظیفه کسانی که ادعای ولایت و سرپرستی مردم رو دارن چیه پس نقش او استاده بنایی که امثال سد گتوند رو ساخت و آب رودخانه کارون با اون عظمت رو شور و بلا استفاده کرد چیه پس اون اساتیدی که هی روی گوهرنگ تونل زدن تا بلاخره زاینده رود خشک شد چکاره هستن مردمم که بخئان بیان وسطبا دوشکا و گلوله دو زمانه طرفن آخه پس کی به تو بیسواد منبر مجانی داده که یکبار چشمای مرده رو باز میکنی یبار نظر به بی تقوایی مردم میدی جرات داشته باش از پشت بادیگاردات بیا بیرون تا حداقل 1بار مثل مردم پشت چراغ قرمز بمونی بعد حرف بزن

  • ناشناس
    0

    بی لیاقتی و فساد مسئولین هم تقصیر مردمه
    سیاست های اشتباه تقصیر مردمه

  • محسن s
    0

    سلام ودرود خداوند برپیامبررحمت وآل او خداوند به انسان عقل داده تاراه را ازچاه تشخیص بده درقرآن کریم فرمود هیچ چیزی جز بازحمت وتلاش بدست نمیاد اگرزحمت کشیدی مزد آن را به لطف خدا خواهی گرفت‌ چندین سال است تصمیم گرفتم به نشانه شکرگذاری ازنعمت خداوند ازآبهایی که ما توآشپزخانه استفاده و وارد چاه فاضلاب میشه مثل آب برنج‌ ،آب شستن میوه ها‌ حتی درحمام هربار تا آب گرم بیاد‌ یک آفتابه آب سردجمع میشه خلاصه هرآبی که موادشوینده نداشته باشه ونجس نباشه توی دبه جمع می کنم وبا آن بیش ازده درخت توکوچه وخونه‌ وتعداد زیادی گل کاشتم وازهمین آبها بهشون آب میدم الان هم کوچه پردرخت شده ومردم وقتی ازسایه آن استفاده می کنند لذت می برم کشورهای دیگرزحمت کشیدند ونتیجه آن را دیدند باحرف ودعا کارحل نمیشه اول توکل به خدا وبعد تلاش ودرآخر دعا خرابی یک شب اتفاق می افتد ساختن سالها زمان می‌ خواهد وپول وهمت و وقت و۰۰۰ یاحق

  • ناشناس
    1

    ما مردم فقیر و گناهکار از شما مسئولین و بخصوص دلالان محترم عذر خواهی میکنیم

  • رضا
    1

    این بیسواد را بازنشسته کنید خرافات را به اعلی رسانده حقوق کارمندان را امداد الهی میدانند

  • farid
    2

    خوش بحال اونایی که میرن وقت میزارن به این گوش میدن کارتون خیلی درسته

  • اوه
    1

    اوووو!!!پس مشکل گرونی ها خود خداست !!!!؟؟؟اونه که بخاطر چند تا آدم بی نماز مابقی مردم رو به این روز انداخته!!!پس چرا کشورهای دیگه رو تنبیه نمی کنه،،مخصوصا آمریکا و اروپا رو؟؟؟اوووژاپن و چین کره جنوبی رو یادم رفت ،،،ولی راست میگی،کره شمالی هم بخاطر بی دینی مورد عذاب الهی قرار گرفته

  • علی
    1

    با سرد شدن هوا . خانمها و اقایون مجبورن بخاطر اینکه سرما نخورن خودشون و بپوشونن .
    دیگه مملکت میشه گل و بلبل . اخ جون

  • نظر
    0

    اصلا نميدونم اين مردم چرا انقدر مشكل دارن( راست ميگه حاج آقا)
    همه آبها رو خوردن... پس هم نميدن!!! آخه يعني چي

  • مهرداد سربندی
    1

    ماهی از سر گنده گردد نی ز دم. سر ماهی آب های زیر زمینی را به باد داد بی آب ماندیم. سر ماهی اجازه نمیدهد تحریم ها برداشته شود بی معیشت ماندیم. سر ماهی باعث رونق اختلاس و ارتشاء و رانت و زد و بند و حرام خواری شد مردم ایمانشان به دین ترک برداشت. سر ماهی به اسم مردم سالاری دینی یک اقلیت ناسالم به نام جریان انحصار طلب اصولگرا را بر اکثریت مردم حاکم کرد تا حافظ سر ماهی باشد و از اندام ماهی غافل شد. سر ماهی بیش از چهل سال است که تمام مصیبت ها را به گردن مردم می اندازد و با کمال پررویی باز هم به هر مناسبتی مردم را برای تایید رفتار خود به خیابان می کشد.

  • ا
    1

    به خداوند درزمان شاه ریا ودروغگو به اندازه الان نبود مسلمان واقعی کار خودرا می کرد وبی دین هم صادقانه حرف میزدند اما حالا اینقدر چاپلوس وریاکار زیادشده که همه چی شفه شده

  • اس
    0

    بله دقیقا مردم خدارو در نظر نگرفتند
    دوستی با آمریکا رو در نظر گرفتند
    آزادی و ول بودن رو در نظر گرفتن
    شرف و غیرت و ... گذاشتن پای شیخ حسن تا براشون امان نامه بیارن از آمریکا

  • ناشناس
    1

    هر چیز فاسد شدنی پس از گذشت زمان دچار افت کیفیت میشه ! مغز آدما هم همینطور

    نظرات شما -
    • علی
      1

      مغز تو هم همینطور

  • ایرانی گرفتار
    1

    متاسفانه مردم ایران سال ۵۷ با انقلاب علیه شاه ایران و ۱۲ فروردین با رای دادن به جمهوری اسلامی خدا را در نظر نگرفتند و امروز مشکلات معیشتی و اجتماعی و سیاسی و خانوادگی پیدا کردن

  • ارش
    1

    حاج اقا شما دقیقا کجا زندگی میکنین که با این حقوقای در پیتی میگین میشه زندگی کرد تو این تورم؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    2

    این مملکت را چه شد؟ یادم هست روزی امام جمعه تهران آیت الله منتظری، از همین تریبون می‌گفت: اینقدر پول هست که نمی‌دانیم چه کنیم؟ ولی امروز این آقا میگوید اینکه آقای رئیسی!!! میتواند حقوق پرداخت کند از الطاف الهی است و یا آن یکی میگوید دولت دوماه است که از بانک مرکزی پول قرض نگرفته!!!! واقعا چه‌کردیم؟ من پیش بینی خوبی ندارم زیرا طبق مثل معروف، خود کرده را تدبیر نیست. تصور کنیم اگر روزی آمریکای دشمن (باصطلاح) بخواهد بخاطر منافع خودش دست از سر ما بردارد، آیا ما میگذاریم؟؟؟؟ نمی‌گذاریم. الان اگر ناوهای خود را پنجاه متر عقب ببرد که ما سوت پیروزی و شادی می‌زنیم و او را تحریک میکنیم که سرجایش برگردد. قرائت ما از دیپلماسی، دشمن ، رقیب، دوست و مذاکره با تعریف آن در دنیا چقدر فاصله دارد؟ به اندازه فاصله ای که میتوانید تصورکنید،به همان اندازه ما از آسایش،صلح و رفاه دور هستیم و غیر قابل دسترس!

  • رضا
    1


    در شهر چراپونچی منطقه‌ای در ایالت مگالایا در یکی از ایالت‌های شمال شرق کشور هند با ۱۲۰۰۰ میلیمتر در است.‌ این در حالی است که میانگین درازمدت بارش قم و یزد، تنها ۱۵۶ و ۹۳ میلی‌متر هستند. جهت یادآوری جناب شما بیشتر مردم هند چند خدا هستند و ...
    اما در قم کلی امام زاده و کلی اخوند داریم همه هم مسلومن واقعی....
    .....
    البته مردم مقصر هستند چون امثال شماها در مدیریت و قدرت کشور هستید.....

  • نیما
    0

    الهم اشفعنا

  • جعفر صادق
    0

    از این گفته ها نتیجه میگیریم که مشکلات معیشتی و اقتصادی تقصیر مردمه، آقایون همه معصومن خطا نمیکنن که

  • مومن خدا شناس
    1

    متاسفانه مردم ایران خدا را در نظر نگرفتند سال ۵۷ و علیه شاه نماینده واقعی خدا روی زمین قیام کردن

  • ولی الله
    1

    موعظه گری که شما باشید با روایت و موعظه غلط مثل تکیه بر حرف غسال آیت مصباح و........وضعیت بدتر هم خواهد شد // شما باید در حوزه علمیه اروپا درس می خواندید که هر روز فراوانی باران رحمت الهی برایشان بوده و هست ومشکل بی آبی برایشان معنا ندارد.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بعید می دونم تو ولی الله باشی

  • بهلول
    0

    چپاول میکنند تاوانش رامردم میدهند طلبکارهم هستند.بهش بگودخترت کجاست.وووووووووووو

  • راز
    0

    با این حرفها فقط هر روز مردم بیشتری از شما ناامید میشن سرزنش مردم برای شما خطری ندارد اگر راست می گویید بیایید در مورد مقصران اصلی حرف بزنید در مقابل ظلم سکوت کردین

  • ناشناس
    1

    وقتی تنهایی از خودت بپرس. که با مردم چند چند هستی ؟ وقتی برات نمونده .ایستگاه بعدی قیامت .اماده هستی ؟

    نظرات شما -
    • علی
      2

      تو چی از خودت سوال کردی تا جهنم چقدر راه داری

  • حامی
    0

    هر کی امد زد تو سر این مردم بدبخت اقا مردم انقلاب کردن ۸سال جنگیدن راهپیمایی رفتن انتخابات شرکت کردن هر بلایی سرشان امد تحمل کردن چه طور می توانید در مورد مردم این طور سخن بگویید مردم پشت سر شما نماز می خوانند بازم بگم؟ بابا تر کیدیم ولمان کنید

  • وطن
    0

    اره در عوض مردم عراق لبنان سوریه یمن فلسطین که جیر خوار ملت ایرانن خوبن مظلومن ، چرا شما وامثال شما در مقابل این همه اختلاس فساد دزدی گرانی سکوت کردین وگذاشتین مردم به خاک سیاه بشینند

  • علی
    1

    به نظرمن مردم گناه بزرگی کردن که خداوند هیچوقت نمیبخشه اونارو اونم چیه اینه که کشور بزرگ ایران رو دودستی تقدیم شما جادوگران خدانشناس کردن والان هم زیر بار ظلم خفه خون گرفته انداین با ذات خداوند سازگار نیست .

  • ناشناس
    0

    اگه خدا را در نظر میگرفتند به خادمشون خیانت نمی کردند که به این روز گرفتار آیند .روح پهلوی ها شاد .

  • فریق
    0

    خوب شما خودتان جه فرقی با کاهنان معبد آمون دارید؟؟؟!!الان نظر شما دقیقا مانند انهاست

  • محمد
    0

    عجب رویی دارن اینا مردمو به این روز انداختن هنوز دم از خدا و پیغمبر میزنن

  • رضا
    1

    حرف هایش بوی رفاقت با معاویه رو می دهد.

  • مش جمعه
    1

    خوش به حال صدیقی، این از گردن به بالا را داده اجاره. و اما وای بحال مستاجران.

  • B
    0

    مضخرف حیا کن

  • آلن
    0

    آقای صدیقی ، دار و دسته شما عذاب الهی ما هستند! ما قبل از انقلاب نا شکری کردیم ! خدا شما را به عنوان عذاب ما فرستاد!

  • رضا
    0

    مشکل از این آقای صدیقی نیست.مظلوم،ظالم تولید میکنه.تو این چهل و سه سال آقایون هر چی زدن تو سر ملت ، هر بلایی که سر ما آوردن ، کسی صداش در نیومد.وقتی به حق و حقوق خودمون آگاه نیستیم ، وقتی تو این چهل و سه سال تفکر و تعقل را کنار گذاشتیم تا امثال صدیقی و ... به جای ما فکر کنن و تصمیم بگیرن نتیجه میشه همین.سواری گرفتن از ملت به دهن آقایون عجیب مزه کرده و ظاهرا تا نفله شدن ملت قصد پیاده شدن ندارن.هنوز از افسانه پردازیهای این آقا در مورد مصباح یزدی چیزی نمیگذره که بعد از واکنش رسانه ها به شکر خوردن افتاد و الان هم دوباره گستاخانه داره به ملت توهین میکنه.

  • سخن
    0

    وقتی با حقوق ده میلیون تومان و مالک خودرو و ملک و خانه و بخاطر شرایطی ویژه ،داری یارانه هم می گیری،خدای بزرگ کرونا را فرستاده تا چنین بشری که در پرداخت و در دریافت عدالتی ندارد را ...نمونه ای از کار این موجود مخرب طبیعت را گفتم تا بدانی که مردم خود خیلی در گرفتاری ومشکلات سهم دارند....

  • لیل
    0

    شما تا الان زنده ماندید .از امداد الهی است

  • علی رضا
    0

    سلام. خطاب من به عوامل خبر فوری است.لطفا به جمع نظرات داده شده در این صفحه نگاه بیندازید . ببینید چه کرده اید که دنبال کنندگان شما این جور آدم ها هستند که تقریبا از هیچ منطقی پیروی نمی کنند .با همین شرایط می خواهید ادامه بدید؟.جمع ارزش این نظرات روی هم دو زار می ارزه ؟. خود دانید ولی با این فرمان که دارید میرید خود کشیه.

  • امیررضا
    1

    امام صادق می‌فرماید جایی که فقر باشه ایمان توش نیست

  • ایرانی
    0

    الان برکت اسمانی . برکت پولی . ازدواج . ارزش پول.
    خانه دار شدن . بچه دار شدن .صاحب شغل شدن .
    و صدها مورد دیگر در کشورهایی که عرق میخورن شراب میخورن
    گوشت خوک میخورن و خدارا نمیشناسند فراوان است

  • رشید
    1

    یکی نیست به این صدیقی بگید اگر حرف نزنه مشکلی پیش نمیاد هفته پیش هم گفت اگر فلانی نبود کشور ایران تا حالا از بین رفته بود این صدیقی و شریعتمداری روی اعصاب مردم قدم می زنند

  • ali
    1

    راست میفرمائید خدا باید هم مردم ایران رو عذاب بده وقتی مردمی نعمت و رفاه و عزت و احترام رو گذاشت زمین و جنگ و نداری و امثال شماها رو انتخاب کرد باید شما بفرمائید که مردم خدا رو در نظر نگرفتند و دچار مشکل معیشتی شدند .
    یعنی انقدر وقیح شدید که مشکلات و مصیبتهائی که سر کشور آوردید رو بدلیل کفر و ناسپاسی مردم نسبت به خدا میدانید.
    در این 43 سال کاری کردید که اسرائیل با اعراب بر علیه ایران متحد شد . کل دنیا بر علیه کشورمان شدند مردم رو از دین و ایمان متنفر کردید

  • معلم.
    1

    تو و.امثال تو اگه خدا را در نظر می گرفتین باید به زندگی تان پایان می دادید. فقر و نابسامانی نتیجه حکومت شما و دزدان بر این سرزمین است.

  • سانسورچی
    0

    آقای صدیقی ما چگونه باید حرف شما رو باور کنیم که راست دارید میگید از کجا معلوم این حرفاتون هم مثل جریان مرحوم مصباح که زنده شده بود وبه غسال لبخند زد دروغ نباشه
    من نمیدونم چرا باید تریبون به کسی داده بشه که سابقه گفتن دروغی مثل قضیه مصباح رو در کارنامه خود داره

  • اکبر
    1

    بازهم بی عرضگی ، بی سوادی و بی لیاقتی خودشون رو گردن دیگران انداختند

  • ل
    1

    مردم اگر شاه را در نظر می گرفتند، مبتلا به مشکلات معیشتی نمی شدند. با اجازه آقای صدیقی، صحبت ایشان را اصلاح و ویرایش کردیم.

  • سمیه
    0

    امسال شما مردم را به فنا کشیدن

  • منم مختار رزمنده دفاع مقدس
    0

    های وای خداااااااااا یکی به این بگه حج آقا ملت دستپرورده شما هستند از خودتان خجالت بکشید دودوزه بازان

  • ناشناس
    0

    ای مفت خور جیره خوار نظام...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها