واکنش جنبش انصارالله به تعطیلی سفارت دولت مستعفی یمن در لبنان

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو جنبش انصارالله به اقدام دولت مستعفی یمن در تعطیلی سفارتش در لبنان واکنش نشان داد.

واکنش جنبش انصارالله به تعطیلی سفارت دولت مستعفی یمن در لبنان

«عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که پس از فرار از این کشور در ریاض، پایتخت عربستان سعودی ساکن شده است، اخیرا در اقدامی به تبعیت از عربستان سعودی، سفیر خود در بیروت،‌ پایتخت لبنان را فراخواند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو انصارالله در پیام توییتری در واکنش به این اقدام نوشت: «تعطیلی سفارت یمن در لبنان بهتر از پذیرفتن سفیری مزدور بوده که نماینده یمن نیست».

بحران اخیر میان لبنان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در اظهاراتی که مربوط به پیش از وزیر شدنش است، جنگ علیه یمن را بیهوده می‌خواند و خواستار پایان آن می‌شود. در پی این اظهارات، عربستان سعودی سفیر خود در بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در عربستان نیز خواست این کشور را ترک کند.

وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در واکنش به فشارهای کنونی برای استعفای وی گفت، منتظر بازگشت نخست‌وزیر لبنان «نجیب میقاتی» از نشست آب و هوایی انگلیس است تا تصمیم مناسب اتخاذ شود.

قرداحی در خصوص این فشارها به روزنامه الدیار گفت، رنج لبنانی‌های مقیم خارج و ترسشان از هر اقدام احتمالی که ممکن است آنها را تحت تأثیر قرار دهد کاملا درک می‌کند اما این مسأله به موضوع عزت ملی تبدیل شده است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها