یک تحلیلگر سوری:

شبه‌نظامیان کُرد سوریه به توصیه آمریکا در حال افزایش نیرو هستند

یک تحلیلگر سوری گفت که شبه‌نظامیان کُرد به توصیه آمریکا در صدد افزایش تعداد نیرو و سربازگیری اجباری برآمده‌اند.

شبه‌نظامیان کُرد سوریه به توصیه آمریکا در حال افزایش نیرو هستند

«میشیل کالاغاصی» کارشناس امنیتی و سیاسی سوری گفت که شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) با توصیه آمریکا اقدام به افزایش میزان سرباز‌گیری اجباری در مناطق تحت نفوذ خود کرده‌اند.

او به وبگاه عراقی المعلومه گفت در شرایطی که تعداد نیروهایی که از درون تشکیلات نظامی کردهای سوریه فرار می‌کنند، افزایش یافته است، عناصر قسد به دنبال افزایش نیروهای نظامی خود از طریق سربازگیری اجباری هستند.

به گفته کالاغاصی، شبه‌نظامیان کرد سوریه، شرایطی به وجود آورده‌اند که شمال و شمال شرق این کشور همچنان در معرض حملات نظامی ترکیه و آمریکا قرار می‌گیرد و اشغال برخی مناطق ادامه دارد.

او از جوانان این مناطق خواست تا از حضور در صفوف شبه‌نظامیان کُرد اجتناب کرده و به ارتش سوریه ملحق شوند و سلاح‌های اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای را به زمین بگذارند.

سربازگیری اجباری شبه‌نظامیان کُرد از میان قبائل عرب و مردم منطقه، یکی از اصلی‌ترین دلایل اعتراضات عشایر شمال و شمال شرق سوریه در سال‌های گذشته و مقاومت‌های بعضا مسلحانه در برابر عناصر قسد و اشغالگران آمریکایی محسوب می‌شود.

در تاریخ ۱۶ مهر ماه تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و خودروهای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه با محاصره روستاهای منطقه «تل براک» در شمال شرق استان الحسکه به خانه‌های مردم یورش برده و شبه نظامیان گروه دموکراتیک سوریه بیش از یکصد غیرنظامی از اهالی روستاهای سمیحان، تل الفرس و الجسعه را پس از ضرب و شتم و توهین آنها ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

پس از آن در تاریخ ۲۰ مهر ماه نیز عناصر قسد با پشتیبانی هواپیماهای نیروهای اشغالگر آمریکا به منازل تعدادی از شهروندان در شهرک «الحجنة» واقع در حومه شمالی دیرالزور یورش برده و تعدادی از شهروندان را ربوده و به مکان نامعلومی با خود بردند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها