۲۰۰ دانشجوی افغانستان وارد «بیشکک» قرقیزستان شدند

بر اساس برنامه مشترک دانشگاه آمریکایی آسیای مرکزی (AUCA) و دولت قرقیزستان، حدود ۲۰۰ دانشجوی افغانستانی از کابل وارد شهر «بیشکک» شدند.

۲۰۰ دانشجوی افغانستان وارد «بیشکک» قرقیزستان شدند

بر اساس برنامه مشترک دانشگاه آمریکایی آسیای مرکزی (AUCA) و دولت قرقیزستان، حدود 200 دانشجوی افغانستانی از کابل وارد شهر «بیشکک» شدند.

شایان ذکر است که در حال حاضر تقریباً 300 دانشجوی افغانستانی در AUCA تحصیل می‌کنند که 180 نفر از این دانشجویان طی 30 روز گذشته از افغانستان خارج شده بودند.

نحوه خروج آنها ابتدا با اتوبوس به «اسلام آباد» پاکستان و سپس از آنجا با هواپیما به بیشکک بود.

همچنین پس از افتتاح جزئی فرودگاه در کابل، دو گروه دیگر از دانش آموزان به بیشکک منتقل شدند که در میان آنها دانشجویان مورد حمایت ایالات متحده از دانشگاه آمریکایی افغانستان هم وجود داشتند.

یاد آوری می شود که اعزام دانش آموزان از کابل با مشورت دولتهای آمریکا و قرقیزستان برنامه ریزی و اجرا شد. رهبری گروه دانشجویان افغانستان، توسط «جاناتان بکر» رئیس موقت دانشگاه آمریکایی آسیای مرکزی و مدیر مرکز مشارکت مدنی در کالج «بارد» (ایالات متحده) اداره شد.

گفته می شود که دانشگاه آمریکایی آسیای مرکزی، ابتدا برای 200 دانش آموز افغانستان بودجه سازماندهی کرده بود و حالا بایستی بودجه اضافی برای 300 نفر را تامین کنند.

لازم به ذکر است که پیشتر رئیس جمهور قرقیزستان از آمادگی اعطای ویزا برای دانشجویان افغانستان را اعلام کرده بود.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها