در کنفرانس خبری پس از دیدار با ماتیاس کورمن؛

بلینکن: آمریکا و روسیه منافع مشترکی در پیروی از برجام دارند

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط کشورش گفت: آمریکا و روسیه منافع مشترکی در پیروی از برجام دارند.

بلینکن: آمریکا و روسیه منافع مشترکی در پیروی از برجام دارند

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه پس از دیدار با «ماتیاس کورمن» (Mathias Cormann) دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در نشست خبری مشترکی با وی شرکت کرد.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون گفتگوی وی و سرگئی لاوروف وزری خارجه روسیه درباره توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران موسوم به «برجام» گفت: در این رایزنی، بر موضوع برجام تمرکز داشتیم. به عقیده من، روسیه و آمریکا در بازگشت به پیروی از برجام منافع مشترکی دارند.

«آنتونی بلینکن» بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط کشورش در سال ۲۰۱۸ میلادی و خروج از این توافق ادامه داد: روسیه نقش مهمی در این تلاش را ایفا می کند. ما درباره وضعیت جاری در این خصوص گفتگو کردیم. ما درباره بازگشت آمریکا به این توافق حرف زدیم؛ انا ایران هم باید همین کار را انجام دهد! من به لاوروف وزیر خارجه روسیه گفتم کها توجه به فعالیت‌های هسته‌ای ایران که با تعهداتش ذیل برجام و محدودیت‌های مشخص‌شده ذیل این توافق مغایرت دارد، فرصت (در بازگشت به برجام) و منافع مشترکی که داریم، کوتاه و کوتاه‌تر می شود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ص _ ن
    0

    قابل توجه وزیر امور خارجه آمریکا . مذاکره با آمریکا سر کاری می باشد . آمریکا اهل مذاکره دروغین با ایران اسلامی است . آمریکا برای فریب افکار عمومی جهان مذاکره می کند . مرگ بر آمریکا تروریست .

  • یا حق
    0

    از جمله منافع مشترک روسیه وامریکا (در کل جهان سرمایه داری الوده به فراموسونی و صهیونی مافیایی جنایتکار برتون وودزی) حذف ایران از معادلات جهان بعنوان رقیب بالقوه! تا ژاپن و اسیای شرقی و چین و اروپا بعنوان بزرگترین واردکننده گاز و نفت را وابسته و مطیع نگه دارند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها