رییسی درباره راهپیمایی اربعین: شرایط کرونایی و صیانت از جان مردم اقتضائاتی دارد/ باید در چارچوب پروتکل‌ها عمل شود

رییس جمهور اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را گسترش و ایجاد روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه دانست.

رییسی درباره راهپیمایی اربعین: شرایط کرونایی و صیانت از جان مردم اقتضائاتی دارد/ باید در چارچوب پروتکل‌ها عمل شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: امروز نه تنها وزارت امور خارجه بلکه همه وزارتخانه‌ها مسوولیت و ماموریت دارند که از ظرفیت ایجاد شده، نهایت استفاده را در رونق و شکوفایی اقتصادی کشور بعمل بیاورند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز کشورهای عضو شانگهای نیز زمینه و بستر همکاری با جمهوری اسلامی ایران را از هر زمان دیگری مهیاتر می‌دانند و احساس می کنند می توانند همکاری‌های بهتر و بیشتری را با ایران رقم بزنند و در سخنان خود نیز بر تقویت و تعمیق سطح همکاری با تهران تاکید داشتند.

رئیسی تسریع در فعال کردن بندر چابهار را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: بندر چابهار دروازه ارتباط با کشورهای آسیایی و جهان است ، لذا شتاب در توسعه و بهره برداری آن، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس جمهور همچنین به رایزنی‌های انجام شده برای تقویت همکاری های دوجانبه با تاجیکستان اشاره کرد و گفت: دو کشور ارتباط فرهنگی با ریشه و اعتقادی با یکدیگر دارند و در این سفر، دو طرف مصمم شدیم تا فصل نوینی از روابط دو جانبه بین دو کشور رقم بخورد.

رئیسی تصریح کرد: سیاست خارجی دولت، تقویت روابط با کشورهای همسایه با اولویت دیپلماسی اقتصادی است و این سیاست را با قدرت پیگیری خواهیم کرد و هیچ مانعی برای تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه وجود ندارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌ها و فداکاری دست اندرکاران حوزه بهداشت و سلامت کشور گفت: امروز شتاب واکسیناسیون برای مردم امیدبخش شده است و در کنار آن دقت و انضباط واکسیناسیون اهمیت زیادی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیسی افزود: به لطف الهی با شتابی که در روند واکسیناسیون آغاز شده سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در زمان خود آغاز خواهد شد و همه دانش آموزان، دانشجویان و خانواده آنها اطمینان داشته باشند که امر آموزش در کشور رونق خواهد گرفت و تعطیلی و تاخیر در آن را خسارت به فرزندان خود می‌دانیم.

رییس جمهور همچنین تداوم حرکت به سمت رشد اقتصادی و کاهش تورم در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده و امیدواریم این روند با سرعت بیشتر همراه بوده و برای مردم ملموس باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در تصمیمات اقتصادی به دنبال آن هستیم که اقدامات، همراه با مطالعه و کار کارشناسی باشد تا گام‌های اجرایی که در حوزه اقتصادی برداشته می شود تاثیرگذار و همراه با نتیجه روشن باشد.

رییس جمهور در ادامه به موضوع راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرده و گفت: همه مردم ایران عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستند اما شرایط کرونایی و صیانت از جان مردم اقتضائاتی دارد و باید در چارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انضباط عمل شود تا سلامت زائران دچار آسیب نشود ضمن اینکه در این زمینه همکاری با دولت عراق نیز اهمیت دارد.

رئیسی در ادامه با تبریک قهرمانی تیم والیبال کشورمان در مسابقات آسیایی اظهار داشت: در مقابل افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان وظیفه داریم که ضمن حمایت از آنان، زمینه ورزش قهرمانی را نیز در کشور تقویت کنیم.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • اکبر دقیق
    0

    چرا آقای ( مهندسه،دکتره نمیدونم!) مخبر از شغل قبلیش دست بر نمیداره؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  • ناشناس
    0

    چگونه می توان در جبهه ی خدا پسندانه ی حق و ولایت مستقر شد؟ --- استقرار در جبهه ی خدا پسند حق و ولایت نیازمند آگاهی به ناخالصیهای بشری الاینده ی دین و مذهب و نیازمند تلاش علمی قرآنی و عقلی با تکیه به شناختهای فرهنگ اصیل قرآنی دین داری و مذهب داری برای زدایش این آلاینده ها از دین و مذهب است . آشکار به نظر می رسد در میان مردم متدین بویژه مراجع دین شناسی و اکثریت مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب و همه ی رسانه های همگانی مسئولیت خطیر زدایش آلاینده های بشری از دین و مذهب هیچ طرفداری ندارد. مردم بجای پیروی از دین ناب قرآنی خدا و از مذهب توحیدی تشیع نهج البلاغه ای علوی بی هیچ گونه آگاهی به شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی و بی هیچ آگاهی به حد و مرزها وبایدها و نبایدهای قرآنی این شناختها با سکوت مراجع دین شناسی و با بی تفاوتی همیشگی مراگز آموزش و تبلغ دین و مذهب ، آشکار بنظر می رسد در اعتقاد گزینی بنام دین و مذهب به حال خود رها شده اند. این مردم نا آگاه با پیروی کور کورانه قرآن ستیز و خرد گریز از من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد محکمات قرآن و عقل با دانش ناچیز خویش و با جهل به شناختهای قرآنی بجای خدا بی هیچ ضابطه و بی هیچ حد و مرز قرآنی و عقلی برای خود بنام دین و مذهب به ابتکار احکام و اعتقادات می پردازند . مردم با این حال در دین سازی و مذهب سازی دانسته یا نداسته از خود برای خدا ، که تعیین احکام و اعتقادات برای دین و مذهب منحصر به یگانه ذات اقدس او است ، رقیب می تراشند. مردم با این رقیب تراشی بحکم قرآن در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و بحکم بسیاری دیگر از هشدارهای محکم و مفصل قرآن حاصل یک عمر دین دار و مذهب داری خود را تباه می کنند و در قیامت بعنوان زیان کار ترینها معرفی می شوند و به عذاب ابدی بخشش ناپذیر الهی دچار می گردند. مسئولیت خطیر آگاه سازی مردم به شرایط ضروری دین گزینی و مذهب گزینی خدا پسندانه ی قرآنی و عقلی ، با سکوت همیشگی مراجع دین شناسی و با بی تفاوتی پیوسته ی مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب در این زمینه ی حیاتی سرنوشت ساز و با بی بند و باری رایج در رسانه های همگانی در ترویج پیروی از من در آوردیها و خرافات و جعلیات بنام دین مذهب ، زمین مانده و کتمان عمدی حقایق قرآنی و عقلی در این مسئولیت در تضاد با خواست صریح قرآنی خداوند بی داد می کند.

  • ناشناس
    0

    این چه تکاپو و اصراری است برای تثبیت من در آوردیهای بشری ضد قرآن و عقل با سوء استفاده از نام اهل بیت پیامبر که این خاندان مطهر را ، با تروبج من در آوردیها و خرافات و هدر دادن اموال وداراییهای مردم بی هیچ بازده مثبت و سازنده برای جامعه تشیع ؛ بدنام و منفور می سازد و به دشمنان دین و مذهب کمک می کند؟؟؟!!! با چه دلیل قطعی انکار ناپذیر می توان با قرآن ستیزی و خرد گریزی به تبلیغ و ترویج مذهب تشیع پرداخت؟؟؟!!! چرا و برای رضایت چه طرفهایی شناختهای قرآن و احکام عقل در این ترویج و تبلیغ نادیده گرفته می شوند و کتمان می گردند؟؟؟ً!!!

  • سید مرتضی طباطبایی
    0

    پیاده روی اربعین از مهم ترین نیازهای اساسی زندگی ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران می باشد .تشکر از ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران

  • جوابگو
    0

    زااااارررررت

  • ایرونی
    0

    سیاست یعنی همین یکی به نعل یکی به میخ ----باید هوای هردو طرف رو داشت هم افراطیون وهم سلامتیون -----------

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها