3 کودک پناهنده افغانستانی در لهستان با خوردن قارچ سمی دچار نارسایی کبدی شدند

سه کودک افغان مهاجر در لهستان (پولند) پس از خوردن قارچ‌های سمی از جنگل کنار مرکز مهاجرت، دچار نارسایی کبدی شده اند.

3 کودک پناهنده افغانستانی در لهستان با خوردن قارچ سمی دچار نارسایی کبدی شدند

دو کودک تحت مراقبت‌های ویژه هستند. پزشکان موسسه "یادبود بهداشت کودکان" گفتند که یکی از آنها که پنج ساله است، نمی‌تواند پیوند کبد انجام بدهد و وضعیت‌اش مبهم است، اما برای کودک دیگری که شش ساله است، امروز پیوند کبد انجام می‌شود.

پروفسور یاروسلاو کیرکوس، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این سه کودک - پنج ، شش و هفده ساله - در مرکز مهاجران دباک -پادکوا لسنا، که در جنگلی در خارج از ورشو واقع شده است، اقامت داشتند. او گفت که آنها پس از خوردن قارچ سمی دچار نارسایی کبد شدند.

این کودکان بخشی از خانواده‌ای هستند که اخیرا توسط ارتش لهستان از فرودگاه کابل تخلیه شده اند. آنها در ۲۳ آگوست به مرکز رسیدند و روز بعد بچه‌ها قارچ‌ها را خوردند، و در ۲۶ آگوست در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: پسران پنج و شش ساله از بدو ورود به بیمارستان وضعیت بسیار وخیم داشتند و وضعیت آنها در حال بدتر شدن است. پسرها در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

او گفت که کودک پنج ساله به دلیل آسیب به سیستم عصبی مرکزی اش واجد شرایط پیوند کبد نیست. برادر شش ساله او امروز پیوند کبد انجام می‌شود. او گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر مرگ مغزی کودک پنج ساله را تکذیب کرد، اما افزود آسیب مغزی او برگشت ناپذیری است.

او گفت که دختر هفده ساله در وضعیت ثابتی قرار دارد و وضعیت‌اش "کاملاً خوب" است.

هر سال تعدادی از لهستانی ها نیز پس از خوردن قارچ های سمی در جنگل ها در بیمارستان بستری می شوند.

منبع: بی‌بی‌سی

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها