مرزبانی: روزی ۲ هزار مهاجر افغانستانی به مرز‌های ایران می‌آیند

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به برخورد احترام‌آمیز با مهاجران افغانی در مرز‌های ایران، گفت: روزانه به‌صورت متوسط دو هزار نفر برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند.

مرزبانی: روزی ۲ هزار مهاجر افغانستانی به مرز‌های ایران می‌آیند

سردار جلال ستاره ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان بوشهر با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: با توجه به طراحی توطئه‌های جدید از سوی آمریکا با همکاری ایادی آنان در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس باید باید مراقب ترفند‌های آنان باشیم.

وی حفظ امنیت منطقه خلیج‌فارس را یکی از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: برای حفظ امنیت خلیج‌فارس از مدت‌ها قبل گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه تعامل داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا برخورد قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر را یکی از اولویت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به سمت دریا باید همه کشور‌های منطقه در این عرصه فعالیت کنند.

ستاره، با اشاره به شرایط افغانستان و افزایش مهاجرت ساکنان این کشور به کشور‌های مختلف تصریح کرد: در مرز‌های شرقی هیچ مشکل خاصی وجود ندارد البته تعدادی از مردم ستم‌دیده افغانستان برای ورود به جمهوری اسلامی ایران به مرز‌های شرقی مراجعه می‌کنند که با کمال تکریم و احترام با اتباع افغانی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه خودمان را در درد و رنج مردم افغانستان شریک می‌دانیم و احساس همدردی می‌کنیم گفت: از افغانستانی‌ها تقاضا می‌شود بدون توجه به تبلیغات دیگران به مرز‌ها مراجعه نکنند و در کشور خودشان بمانند تا مشکلاتشان برطرف شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مهاجران افغانی به مرز‌های ایران مراجعه می‌کنند با کمال تکریم و احترام با آنان برخورد می‌شود و بیشتر به کشور خودشان برگردانده می‌شوند گفت: روزانه شاید به‌صورت متوسط ۲ هزار نفر برای ورود به ایران به مرز‌ها مراجعه می‌کنند.

ستاره، با بیان اینکه استان بوشهر در عرصه مقاومت و دلاورمردی جایگاه مهمی در کشور دارد افزود: مردم دلوار استان بوشهر به فرماندهی سردار رئیسعلی دلواری در تاریخ ایران برجسته‌ترین مقاومت در برابر استعمارگران انجام داده‌اند که نشان از جایگاه استان در عرصه مقابله با استکبار و استعمار است.

وی با بیان اینکه مرزبانی ناجا از هر طرحی برای تامین معیشت مردم ساحل‌نشین استقبال می‌کند گفت: در این راستا چند طرح و برنامه مورد توجه مرزبانی ناجا قرار دارد که ساماندهی شناور‌ها سفاری و تجاری از آن جمله است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا فعال شدن تعاونی لنج‌داران تجاری و سفری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای توجه بیشتر به شناور‌های سنتی در بنادر باید به بخشی از صادرات و واردات کالا‌ها به تعاونی لنج‌داران واگذار شود.

ستاره تجمیع بنادر را یک ضرورت دانست و افزود: با توجه به اینکه به فاصله هر ۸ مایل دریایی یک حوضچه و بندر استقرار دارد و کنترل این حجم حوضچه قدری مشکل است باید بنادر تجمیع شود تا خدمات به شناور‌ها و فعالیت شناور‌های تجاری در تخلیه و بارگیری کالا افزایش یابد.

وی باتاکید بر حفظ ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس، افزایش طرح‌های آبزی‌پروری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: باید شناور‌های صیادی در راستای حفظ ذخایر آبزیان ساماندهی شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • فاطمه
    0

    ما ایرانی ها بار وبندیلمون جمع کنیم بریم ،ایران بزاریم برای افغانی ها ،جالبه چند وقت پیش یکی از افغان های مقیم تهران میگفت مردم ایران دزدن پدرمون دراوردن با این گرونی ها !فحش میداد به مامورینی که شوهرش بازداشت کرده بودن بی پاسبورد میان تو ایران ،جالب اینجاست سالی یه بچه هم تولید میکنن بهداشتشون هم که مفته اینجا .

  • ناشناس
    0

    برگ زرینی از ملاها خدا لعنتشون کنه

  • گاندو پلاستیکی
    1

    مدیون تمام ملت ایران هستید اگر یک نفر افغانی را به کشور راه بدهید.

  • .
    0

    به به ... البته ما از چی شانس آوردیم که از همسایه شانس بیاریم . لابد برای آموزش مجازی هم گوشی ندارند ، باید غیر از خورد و خوراک ، گوشی هم برایشان بخریم ...

  • الکا
    0

    در‌ماه‌چن‌نفر مسکن‌و‌شغل.و...چی‌میشه مسکن‌۱میلیون‌در‌سال‌کمه چون‌برای‌افغان‌ها‌ست باید‌دو‌برابر‌بسازید

  • محمد
    1

    افغانیها کاملا در اشتباهند هیچی فرقی بین ایران و افقانستان ندارد هر دو کشور گرسنه ضعف اقتصادی و ....‌‌‌ دارند خواهشی از دولت دارم اگه نان اضافه دارن به ما بدن که از افقانیها بادردتریم

  • غلامرضا براتی
    0

    سلام/اگر مجبورید برادران کشور همسایه را بپذیرید مستقیم ببرید پشت مرزهای ترکیه و یا هرجایی که به اروپا برسند رها کنید/نه مردم ایران اذیت میشند و نه اروپاییهای مفت خور راحت خواهند بود من بعنوان یک ایرانی بارها این جمله را ادامیکنم که خرجشان در ضرورت رضایت شرعی است ولی اگر بخواهید مهمان نوازی کنید /لطفا از جیب خودتان بپردازید نه از جیب ملت وقیافه بگیرید که ما مهمان نوازیم.

  • کاربر ناشناس
    0

    مثل ترکیه دیوارکشی کنید .تادیگه یک نفرهم نیادازاین آشغالهای ترسوکه زن وبچه هاشون ول میکنن وفرارمیکنن اینابه خانواده خودشون رحم نمیکنن فرداچطورمیخوان به ماها رحم کنن.یک نفرشون زن وبچه ندارن.اینادینی دارندکه باهیچ دینی همخوانی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها