پافشاری شورای همکاری خلیج فارس برای تداوم تنش با ایران

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، دیروز (چهارشنبه) در ریاض نشستی برگزار کردند و بار دیگر خواستار مشارکت کشورهایشان در هر گونه مذاکرات آینده با ایران شدند.

پافشاری شورای همکاری خلیج فارس برای تداوم تنش با ایران

در حالی که منطقه خاورمیانه این روزها بیش از هر زمان دیگری نیاز به گفت وگو و مفاهمه برای حل اصلی‌ترین معضلات ملت‌های مسلمان دارد، شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر در نشستی به میدانداری عربستان، علیه ایران بیانیه صادر کرده است.

وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، دیروز (چهارشنبه) در ریاض نشستی برگزار کردند و بار دیگر خواستار مشارکت کشورهایشان در هر گونه مذاکرات آینده با ایران شدند.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین بخاطر آنچه فشار بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و حمایت مالی از تروریسم و برنامه‌ موشکی خوانده‌اند، خواستار فشار به تهران شدند.

این موضع وزرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دنبال آن اتفاق می‌افتد که دولت ریاض در ادامه مواضع کینه‌توزانه خود علیه ایران دیروز خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده بود.

خبرگزاری سعودی «واس» دیروز گزارش کرد که دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای، بار دیگر ادعا کرده که ایران از یمن حمایت تسلیحاتی می‌کند.

در ادامه بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری که پس از نشست هفتگی سه شنبه شب دولت عربستان به ریاست شاه سعودی صادر شده، اصرار این شورا را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ابراز کرده است.

دولت سعودی در این بیانیه مدعی شده که سلاح‌های ایرانی باعث ایجاد ترس و وحشت مردم یمن شده است و از طرفی با آن غیرنظامیان سعودی هدف قرار می‌گیرند.

به نوشته امروز - پنجشنبه - عرب نیوز، وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در نشست روز گذشته خود در ریاض، باردیگر ادعاهای بی پایه و اساس خود را مانند حمایت ایران از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان فرقه‌ای که به زعم آنها امنیت ملی عرب را تهدید و کشورهای عربی را بی‌ثبات می‌کند، تکرار کردند.

این وزرا، حمله موشکی توسط هواپیمای بدون سرنشین به تاسیسات آرامکو در هفتم مارس را که پاسخ یمنی ها به بمباران های بی وقفه ارتش عربستان علیه غیر نظامیان بوده است نیز محکوم کردند.

رهبران یمن هم بارها اعلام کرده اند که این حملات را در واکنش به جنایات سعودی تا زمانی که ادامه داشته باشد، تکرار خواهند کرد.

بیانیه ها و موضع گیری های پی درپی دولت های عرب خلیج فارس علیه ایران در حالی این روزها شدت گرفته است که این دولت ها علاوه بر ورود به کانال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، همچنان از گروه های مخوف تروریستی تکفیری اعم از القاعده و داعش حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • عبدالله
    0

    اينقدر اين دولت انفعال و التماس كرد كه چند تا كشور كوچولو ميخوان براي ما تكليف روشن كنند .

  • عليدوست
    0

    شهر كه شلوغ بشه قورباغه هم هفت تير ميكشه

  • فتاحی
    0

    این حکام بفکر ملتهایشان نیستند توقع دارین با ما سازگاری کنند.

  • Iraj.soltani
    0

    امارات و بحرین و قطر متعلق به ایران بوده و با تزویر انگلیس و چند کشور غربی از ایران جدا شده اند و باید به قلمرو ایران برگردند.

  • مهری
    0

    اینقدر دولت دم از مذاکره با امریکا و ار وپا و عربستان زد چند تا کشور کوچولوی خلیج فارس میخوان برای ما تعین تکلیف کنند خود شان هر غلطی دلشان میخواد میکنن ۶سال مردم مظلوم یمن توسط آل سعود و امارات وامریکا وارو پا بمباران میشن بعد حتی اگر کشورما برا اوتها دلسوزی کنیم میگن طرفدار تروریسم آخه بدبختهای عرب شما خرید نفهمید تروریست شما هستید ملتهای خودتون در بند نگهداشتید ّباید به این کشورها درسحسابی داد تا بفهم یه من ماست چقدر کره داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها