برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، چین و ایران

سفیر روسیه در ایران در گفت‌وگویی از برگزاری یک رزمایش دریایی مشترک توسط ایران، روسیه و چین در منطقه خلیج فارس خبر داده و موضوعاتی را پیرامون روابط ایران با همسایگانش و امنیت منطقه مطرح کرد.

برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، چین و ایران

لوان جاگاریان در گفت و گو با اسپوتنیک، گفت که روسیه، ایران و چین در بازه زمانی مابین اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲، در منطقه خلیج فارس یک رزمایش دریایی مشترک انجام خواهند داد.
جاگاریان در این راستا گفت: در اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲، روسیه، ایران و چین یک رزمایش دریایی مشترک به نام CHIRU در منطقه خلیج فارس انجام خواهند داد. ناوهای جنگی روسیه، ایران و چین در این رزمایش شرکت می کنند. هدف اصلی تمرین عملیات هایی برای تامین امنیت کشتی رانی بین المللی و مبارزه با دزدان دریایی است.
به گفته او، آماده سازی برای رقابت ها در مسابقات نظامی بین المللی غواصی عمق در سال ۲۰۲۱ در منطقه چابهار ایران در حال تکمیل است.
سفیر مسکو در تهران افزود: علاوه بر روسیه، ایران و چین، سوریه و ونزوئلا هم مشارکت خواهند داشت. برنامه هایی برای رقابت میان گروه های غواصی نیروهای مسلح این کشورها در نظر گرفته شده است. نمایندگان یگان فرماندهی نیروی دریایی روسیه در افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات حضور خواهند داشت.
این دیپلمات روس عقیده دارد که ایران و کشورهای عربی نمی خواهند تنش بیشتری در منطقه خلیج فارس رخ دهد.

جاگاریان علاوه بر این مطرح کرد، روسیه در پی برخی سوانح رخ داده برای کشتی های تجاری، واکنش اغراق آمیزی به وضعیت دریای عمان نشان نمی دهد، چون مطمئن است که نه ایران و نه همسایگان عربش تمایلی به افزایش بیشتر تنش ها ندارند.

او با اظهار این که روابط میان ایران و کشورهای عربی در خلیج فارس در حال نزدیک تر شدن است، در این راستا بیان کرد: امارات متحده عربی هیئتی را برای مشارکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران فرستاد. ایران و عربستان سعودی رابطه مستقیم برقرار کردند. این یکی از اهداف ما برای موضوع امنیتی جامع در خلیج فارس است که در حال ارتقای آن هستیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها