واکنش روسیه به اقدام هسته‌ای جدید ایران: از این اقدام نگرانیم

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اقدام هسته‌ای جدید ایران با اعلام اینکه کاهش تدریجی تعهدات هسته‌ای ایران نتیجه تحریم‌های آمریکاست، ایران و آمریکا را به‌خویشتن‌داری در راستای بهبود اوضاع پیرامون برجام دعوت کرد.

واکنش روسیه به اقدام هسته‌ای جدید ایران: از این اقدام نگرانیم

سرگئی ریابکوف معاون سیاسی وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک خواستار خویشتن‌داری ایران و آمریکا به‌منظور کمک به بهبود اوضاع پیرامون برجام شد.

ریابکوف در خصوص آغاز غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات زیرزمینی سایت هسته‌ای نطنز به اسپوتنیک گفت: «ما این را یک اقدام جدی تلقی می‌کنیم و از آن نگرانیم. ما از همه طرف‌ها خواسته‌ایم و می‌خواهیم که خویشتن‌داری کنند.»

وی با تأکید بر اینکه آمریکا باید اقداماتی را در راستای بهبود اوضاع صورت دهد، اعلام کرد: «آنها باید در مسیر برداشتن تحریم‌ها پیش بروند. در شرایط کنونی به یک نیروی محرک [برای تغییر اوضاع] نیاز است. اما آنچه تاکنون تنها شاهد گسترش تحریم‌ها علیه ایران بوده‌ایم. بنابراین ایران نیز سیاست کاهش تدریجی پایبندی به تعهدات داوطلبانه خود ذیل برجام را در پیش گرفته و فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است.»

معاون سیاسی وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «بهره‌گیری از این فرصت برای تلاش در راستای تدوین یک نقشه راه به‌منظور بهبود کلی اوضاع، مهم است. من بار دیگر به شما می گویم که یک حرکت مثبت از سوی آمریکا در این شرایط بسیار مهم است. ولی ما از طرف ایرانی نیز می‌خواهیم که خویشتن‌داری کند و دنبال ایجاد تنش نباشد.»

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ص _ ن
    0

    شما بی خود نگرانیت . آمریکا استعمارگر است .او از بر جام خارج شده تا امتیاز بگیرد زهی خیال باطل .ایران هم کار خودش را بلده .واز امتیاز دادن به دور است

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      وضعیت کشور و مردم را نمیبینی در حال نابودی است این توهمات چیست

  • کاربر ناشناس
    0

    نامردتر از آمریکا خود همین روسیه است.

  • کاربر ناشناس
    0

    با این وضعیت ممکن است پرونده ایران به سازمان امنیت برود که مانند قطعنامه های قبلی امکان دارد روسیه و چین رای به نفع ایران ندهند و این وضعیت ایران را سخت میکند باید با دیپلماسی از این واقعه جلوگیری شود و دوباره راه رفته قبلی که با مشکل مواجهه شدیم نرویم

  • Iraj.soltani
    0

    ادامه ی تحریم ها = ایران اتمی قطع تحریم ها = توقف موقت غنی سازی پرداخت غرامت به ایران = احتمالا بازگشت ایران به درصد غنی سازی کمتر تهدید علیه ایران = ساخت بمب اتمی صبر ملت ایران برای لغو تحریم ها اندازه ای دارد.

  • جمعه
    0

    روسیه از ایران اتمی نگران هست.وگرنه دلش بحال ملت ایران نمی سوزد. هیچ ایرانی وطن پرست از شوروی سابق و روسیه کنونی دلخوشی ندارد.آنها همیشه چشم طمع به ایران داشته و دارند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      از نامه ای که توسط ثالیباف به پوتین داد وکسی از متن ان خبر ندارد معلوم است ما چند چند هستیم

  • شهروند
    0

    نه شرقی (روسیه)نه غربی(امریکا) فقط جمهوری اسلامی .چرامسئولان مااین شعار رافراموش کردند.!

  • ناشناس
    0

    بدبختی و سیاه بختی برای مردم که بخاطر این سیاستها دارند بیشتر و بیشتر له میشوند و مقامات چاق تر و چاق تر

  • کیان
    0

    نگران نباشید باقر جمهور و رفقا در ره زدن تا ته خط نرن راحت نمیشن؟ ته خط ایران انتخابات ایران هست نشد نقطه سر خط برای 4 سال بعد چوب لای چرخ گذاشتن این داستان چند سال ایران و تند روها هست

  • لیلا
    0

    خیلی دلم میخواد شب عید یه کاسه آجیل و یک ظرف میوه و یک سبزی پلو ماهی برای خانواده ام تهیه کنم ولی نمیتونم.

    نظرات شما -
    • قلندر5
      0

      ای سگ تو این زندگی نکبتی لیلا خانم تنها شما نیستی 60 میلیون ایرانی توش موندند

  • حسین
    0

    مشخص شد ایرانی برای روسیه خوب است که فاقد قدرت اتمی برای چانه زدن مستقیم و بدون واسطه در کرسی های جهانی باشد. همه ابرقدرت ها از یک جنس هستند و نیت همه آنها این است که کشور خوب برای آنها کشور وابسته است.

  • سرباز کوروش
    0

    یه نامه ای بدین ببرن تا این بندگان خدا رو از نگرانی در بیارن ...... البته اینا بنده خدا نیستن، کمونیستن

  • قلندر 1
    0

    آمریکا در مقابل روسیه انسانی تر عمل میکند لعنت به کومونیست روسیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها