معاون وزیر امور خارجه روسیه:

آمریکا تصمیمی برای تمدید معاهده کنترل تسلیحاتی ندارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، دولت فعلی آمریکا تصمیم گرفته معاهده کنترل تسلیحاتی استارت جدید را تمدید نکند.

آمریکا تصمیمی برای تمدید معاهده کنترل تسلیحاتی ندارد

سرگئی ریابکوف در اظهاراتی عنوان کرد، طرف آمریکایی به وضوح پیشنهاد روسیه برای تمدید این معاهده را "ناراحت" و حتی "غیرقابل قبول" تلقی می‌کند.

این اظهارات یک هفته بعد از آن مطرح شدند که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از بابت اینکه نه دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا و نه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور احتمالا هیچ پیشنهاد اساسی به روسیه در قبال این معاهده استراتژیک به رغم نفع داشتن تمدید آن برای همه، نخواهند داد اظهار نگرانی کرد.

ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد تمدید این توافق که در ماه فوریه منقضی می شود برای مدت یک سال دیگر بدون شرایط و بحث درباره تمامی مسائل مربوط به کنترل تسلیحات در طی آن سال را مطرح کرد.

معاهده استارت جدید که در سال ۲۰۱۰ امضا شد، تنها معاهده کاهش تسلیحاتی فعلا معتبر میان آمریکا و روسیه است. این معاهده در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می شود اما واشنگتن هنوز تصمیمی رسمی برای تمدیدش اعلام نکرده است.

مسکو در ابتدا اصرار به تمدید پنج ساله این معاهده داشت در حالی که آمریکا حامی رها ساختن استارت جدید و به جایش امضای یک معاهده جدید بود اما بعدا پیشنهاد تمدید معاهده فعلی برای یک سال دیگر تحت برخی شرایط را داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها