رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک:

اردوگاه الهول از تمام سوری‌ها تخلیه می‌شود

رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، این شورا و اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه تصمیم تخلیه اردوگاه الهول از تمام سوری‌ها را صادر خواهند کرد.

اردوگاه الهول از تمام سوری‌ها تخلیه می‌شود

الهام احمد در سمینار گفتگو در شهر رقه گفت، این دو نهاد موضوع اردوگاه الهول و تخلیه سوری‌ها از این اردوگاه را بررسی کردند و تصمیم تخلیه صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به کسانی که نام بازداشتگاه را بر اردوگاه نهاده‌اند، گفت، کسانی که می‌خواهند در این اردوگاه بمانند مسوولیتشان با اداره خودمختار نیست و به این معنی نیست که اداره خودمختار آنها را بازداشت می‌کند.

الهام احمد با بیان اینکه اردوگاه الهول بار سنگینی بر دوش اداره خودمختار است و هزینه کلانی دارد، گفت، همه سوری‌ها از اردوگاه اخراج خواهند شد و خارجی‌ها باقی می‌مانند که با آنها به شکل دیگری تعامل خواهد شد.

وی پیرامون بازداشتی‌ها گفت، از نهاد قانون گذاری درخواست شده طبق حکم و جرم و بر اساس قوانین برای بازداشتی‌ها عفو عمومی صادر کند و این کار هم انجام خواهد شد.

در اردوگاه الهول که ۴۰ کیلومتری شرق حسکه در شمال شرق سوریه واقع شده، حدود ۶۵ هزار تن از جمله خانواده‌های داعشی به ویژه زنان و کودکانشان و نیز هزاران خانواده شبه نظامی خارجی از بیش از ۵۰ کشور ساکن هستند. این اردوگاه تحت تدابیر امنیتی شدید قرار دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها