انفجار در یک کشتی تجاری در لاذقیه سوریه

برخی منابع خبری از وقوع یک انفجار در یک فروند کشتی تجاری در یکی از بنادر سوریه خبر دادند.

انفجار در یک کشتی تجاری در لاذقیه سوریه

برخی منابع خبری سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از وقوع انفجار و آتش سوزی در یک فروند کشتی تجاری در بندر «لاذقیه» در سوریه خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از جراحت دو نفر در جریان این حادثه خبر داده است. فرمانده آتش نشان ی لاذقیه نیز از مهار آتش سوزی در این کشتی تجاری خبر داده است. لاذقیه پنجمین شهر بزرگ سوریه به‌شمار می‌رود. شهر لاذقیه در شمال شهر «طرطوس» و در شمال غرب شهرهای «حمص» و «حماه» قرار دارد.

منابع خبری هنوز از علت اصلی وقوع این حادثه و مالکیت این کشتی تجاری هیچگونه گزارشی منتشر نکرده‌اند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته اخبار منتشر شده در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه و در خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک خواند و نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در عین حال با تاکید مجدد بر سیاست جمهوری اسلامی ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک و امدادرسانی به کشتیهای عبوری در منطقه، در صورت نیاز آمادگی ارائه خدمات پشتیبانی دریایی را دارند.

خطیب زاده همچنین افزود که در صورت بروز مشکل در سامانه های ناوبری، جمهوری اسلامی ایران آماده کمک رسانی و بررسی موضوع از نزدیک است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با کشورهای منطقه در این زمینه اعلام کرد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مح
    0

    چرا غرب لال شده کار اسرائیل وغرب است اگر کشتی خودشان باشد همان دقیقه اول ایران را محکوم می کنند حالا سکوت مرگ گرفته اند

  • صفویان
    0

    کار خودمونه تا نشون بدیم همه جا ممکنه برای هر کشتی اتفاقی بیفته نقشه جنتی داره از مخش کار میکشه در دقیقه نود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها