پرواز هم‌زمان ۴ بمب‌افکن آمریکایی در نزدیکی شبه‌جزیره کره

ارتش آمریکا اعلام کرد، چهار بمب‌افکن آمریکایی اوایل این هفته به طور همزمان به منظور نشان دادن تعهد آمریکا به دفاع از کشورهای شریک، یک شب قبل از تمرینات مشترک با کره جنوبی، در نزدیکی شبه‌جزیره کره پرواز کردند.

پرواز هم‌زمان ۴ بمب‌افکن آمریکایی در نزدیکی شبه‌جزیره کره

نمایش قدرت هوایی روز دوشنبه، یک روز پیش از آغاز تمرینات مشترک تابستانه کره جنوبی و آمریکا انجام شد. به گفته مقامات، این تمرینات که اجرای آن‌ها قرار است تا ۲۸ اوت (۷ شهریور) ادامه پیدا کند، به منظور حفظ وضعیت دفاعی مشترک انجام می‌شود.

بنا بر گزارش فرماندهی آمریکا در منطقه هند و اقیانوسیه، چهار "لنسر بی‌-۱" و دو بمب‌افکن "اسپیریت استیلث بی-۲"، مأموریت‌های بمب‌افکن گروه ضربت را در همان زمان، در طول ۲۴ ساعت روز دوشنبه انجام دادند.

این در حالی است که بنا بر فرماندهی هند و اقیانوسیه، چهار "ایگل اف-۱۵ سی" نیز از پایگاه هوایی "کادنا" در ژاپن به دریای غربی اعزام شدند تا همراه با گروه‌های تهاجمی ناوگان یواس‌اس رونالد ریگان، به بی‌-۱‌ها ملحق شوند و تمرینات وسیعی انجام دادند.

ژنرال "کن ویلسباخ"، فرمانده نیروهای هوایی اقیانوسیه آمریکا در این باره اظهار کرد: قدرت منحصر به فرد ما به عنوان یک نیروی هوایی، توانایی ما برای انجام فعالیت‌های ترکیبی با هم‌تیمی‌های مشترک ما و متحدان و شرکا برای به چالش کشیدن رقبا در زمان و مکانی است که ما انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: این مأموریت‌های قدرت هوایی شبیه‌سازی شده، ظرفیت و آمادگی ما برای ارائه طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پیش‌گیرانه و مقیاس‌پذیر، به منظور اعزام سریع نیروهایمان برای حمایت از مأموریت ما در تضمین یک عرصه هند و اقیانوسیه آزاد و باز را ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها