پارلمان عربی و اتحادیه عرب در مقابل ترکیه پشت عراق درآمدند

رئیس پارلمان عربی ضمن محکوم کردن حملات مکرر ترکیه به خاک عراق، از شورای امنیت خواست برای متوقف کردن این حملات اقدامی فوری اتخاذ کند.

پارلمان عربی و اتحادیه عرب در مقابل ترکیه پشت عراق درآمدند

مشعل بن فهم السلمی "تجاوز آشکار ترکیه به خاک عراق" را محکوم کرد که با پهپاد به منطقه سیدکان در استان اردبیل صورت گرفت و در اثر آن شماری از مرزبانان عراق کشته و زخمی شدند.

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این اقدامات متجاوزانه آشکار و نقض‌های نظامی مکرر نیروهای ترکیه در خاک عراق تجاوز به حاکمیت این کشور، نقض کنوانسیون سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و بی احترامی به روابط همسایگی است.

وی تاکید کرد، پارلمان عربی از دولت عراق در تمامی اقداماتی که برای دفاع از حاکمیت و ملت کشورش و مقابله با هرگونه تجاوز به خاکش اتخاذ کند، حمایت خواهد کرد و برای جمع آوری حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف متوقف کردن حملات مکرر ترکیه به خاک عراق آماده همکاری با پارلمان این کشور است.

رئیس پارلمان عربی از شورای امنیت خواست برای متوقف کردن حملات مکرر ترکیه به حاکمیت عراق و حفاظت از امنیت و صلح منطقه اقدامی فوری اتخاذ کند.

پیش از این در اثر حمله پهپاد ترکیه به منطقه سیدکان در مرزهای عراق پنج تن از نظامیان و غیرنظامیان این کشور کشته شدند که یکی از آنها فرمانده گارد مرزی عراق بود.

وزارت خارجه عراق در واکنش به این اقدامات ترکیه، سفر وزیر دفاع این کشور به بغداد را لغو و سفیر آنکارا در بغداد را احضار کرد.

همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز نقض حاکمیت عراق به دست ترکیه و نیز حمله این کشور به منطقه سیدکان را محکوم کرد.

وی در بیانیه‌ مطبوعاتی به خانواده‌های "شهدای این حمله" تسلیت گفت و برای زخمی‌ها شفای عاجل طلب کرد.

یک منبع مسوول در اتحادیه عرب گفت، این اتحادیه در سطح بین‌المللی به منظور متوقف کردن حملات مکرر ترکیه به خاک عراق و حفاظت از حاکمیت، امنیت و ثبات این کشور از اقدامات دولت بغداد حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها