دعوت رسمی عراق از رئیسی برای شرکت در نشست منطقه‎‌ای در بغداد

رئیس جمهور، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار

دعوت رسمی عراق از رئیسی برای شرکت در نشست منطقه‎‌ای در بغداد

ابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همانگونه که گفتگو بین کشورهای منطقه برای حل و فصل مسائل فیمابین و بهبود روابط را امنیت ساز و ثبات ساز می‌داند، دخالت بیگانگان در امور منطقه را نیز تنش‌زا و تهدیدزا تلقی می‌کند، افزود: همکاری و هم‌افزایی کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان، شرط لازم برای پایداری امنیت منطقه و نیز برقرای آرامش در کشورهای منطقه و تامین رفاه برای ملت‌های منطقه است.

رئیسی با بیان اینکه ایران همواره نسبت به رفع مشکلات عراق حساس و دغدغه‌مند بوده است، اظهار داشت: ایران رشد و پیشرفت عراق را رشد و پیشرفت خود می‌داند.

"فواد حسین" وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با تسلیم دعوتنامه نخست وزیر کشورش به رئیسی، برگزاری "نشست کشورهای همسایه عراق" را اقدامی در راستای حمایت از فرآیند سیاسی و پیشرفت اقتصادی این کشور برشمرد و تصریح کرد: این نشست گامی در جهت گذاشتن سنگ بنای اقدام جمعی کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به اینکه امنیت پایدار در منطقه بدون حضور ایران و عراق شکل نخواهد گرفت، خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست، ایجاد زمینه‌ای برای گفتگوی کشورهای منطقه با یکدیگر در جهت حصول تفاهم جمعی در منطقه است.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    0

    امام حسین به دعوت کوفیان از مدینه به عراق رفت و شهیدش کردند ، حاج قاسم سلیمانی به دعوت مسولان عراق به عراق سفر و شهید شد ، به احترام مادرت زهرا بخاطر چشم امید مردم ایران به شما دولت شما برای رفع مشکلات زندگی و سامان دادن به وضعیت ناراحت کننده معیشت مردم مستضعف ایران ، سفر به عراق را قبول نکن و نماینده بفرست . چون ایران در گرماگرم جنگ اقتصادی امریکا و غرب با ایران ، نتنها خیری از همسایگی عراق ندید بلکه برای همراهی با امریکا پول گاز و برق ایران را هم پرداخت نمیکند.

  • اریا
    0

    مگه حاج قاسم یادتون رفت به دعوت رسمی کشور عراق بوده ...دشمن تیکه تیکش تحویل ما داد اصلا هیچ مقام بلند پایه ایران نباید به صورت رسمی وارد این کشور بشه چون هیچ سر تحی این کشور نداره...

  • ص _ ن
    0

    این دو نفر کاربر بسیار عالی نظر در مورد عراق و دعوت از رییسی دادند . آفرین به هوشتان .

  • ص _ ن
    0

    در عراق تروریست ها . شهر دار . کربلا را ترور کردند . از ایران چه انتظار دارید برای دعوت از رییسی . بگزارید برای بعد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها