پارلمان مقدونیه شمالی منحل شد

پارلمان مقدونیه منحل شد و زمان برگزاری انتخابات زودهنگام، هشت ماه پیش از پایان دوره کنونی، برای ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ۹۹) تعیین شد.

پارلمان مقدونیه شمالی منحل شد

این تحولات آزمونی مهم برای سیاست‌های سوسیال دموکرات‌های زوران زائف، نخست‌وزیر سابق مقدونیه شمالی در حمایت از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

انحلال پارلمان مقدونیه شمالی با رای مثبت ۱۰۸ نماینده از مجموع ۱۲۰ کرسی تایید شد. استعفای زوران زائف در ماه گذشته پس از آن انجام شد که اتحادیه اروپا نتوانست زمانی برای آغاز مذاکرات برای پیوستن این کشور به این نهاد تعیین کند.

کابینه زائف با دولتی موقت به رهبری اولیور اسپاسوفسکی، وزیر کشور مقدونیه شمالی جایگزین شد و وظیفه آن اطمینان یافتن از شرایط برای برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه است.

رئیس پارلمان مقدونیه شمالی به نمایندگان گفت: تاریخ ۱۲ آوریل برای انتخابات زودهنگام تایید شد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اکتبر گذشته اجازه نداد که مقدونیه شمالی مذاکرات ورود به اتحادیه اروپا را آغاز کند؛ با وجود نگرانی‌هایی بر سر افزایش مداخله چین و روسیه در حوزه بالکان.

اسکوپیه انتظار داشت پس از حل و فصل مناقشه اسمی با یونان که موجب تغییر نام این کشور از "مقدونیه" به "مقدونیه شمالی" شد، زمانی برای آغاز مذاکرات الحاق آن تعیین شود. ماکرون همچنین رهبری گروهی از رهبران اتحادیه اروپا را بر عهده داشت که با گشایش مذاکرات با آلبانی هم مخالف هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها