بدعهدی دوباره آمریکا/کنگره آمریکا به تحریم‌های تازه علیه ایران رای داد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالایی ، با 419 رای موافق تصویب کرد.

بدعهدی دوباره آمریکا/کنگره آمریکا به تحریم‌های تازه علیه ایران رای داد

به گزارش خبر فوری این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داده و 3 نماینده مخالف، از حزب جمهوری‌خواه بودند البته این طرح نسخه اصلاح شده طرحی است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.

این طرح با حمایت قاطع جمهوریخواهان و همچنین دموکرات ها روبرو شد. اکنون این طرح باید به تصویب سنا برسد و سپس برای کاخ سفید ارسال شود تا ترامپ آن را امضا یا وتو کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از قانون جدید تحریم های ایران روسیه و کره شمالی که لحظاتی پیش به تصویب این مجلس رسید، به عنوان یکی از گسترده ترین بسته های تحریمی در طول تاریخ یاد کرد.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد درحال بررسی طرح مجلس نمایندگان است . سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد :«‌اگرچه رئیس جمهور از تحریم های سخت علیه کره شمالی، ایران و روسیه حمایت می کند اما کاخ سفید هم اکنون درحال بررسی طرحی است که در مجلس نمایندگان تصویب شد و در انتظار بسته قانونگذاری نهایی برای قرار گرفتن روی میز رئیس جمهور است.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت که تاکنون نسبت به ایران خیلی مهربان بوده است و زمانیکه ضرب الاجل بعدی برای تایید پایبندی ایران به برجام فرا برسد، پایبندی آن‌ها را به این توافق دیگر تایید نخواهد کرد.

علاءالدین بروجردی در واکنش به تصویب قطعنامه کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی، کره شمالی و روسیه گفت: بر همین اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصمیم گرفت علیرغم تعطیلی تابستانی مجلس، در جلسه فوق العاده ای روز شنبه (7 مردادماه) طرحی را که اخیرا یک فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید، بررسی کند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه اخیرا در صحن علنی به تصویب رسید که در این جلسه فوق العاده بررسی‌های مربوطه آغاز و پیشنهادات نمایندگان مورد بررسی قرار می گیرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها