از پسر قالیباف تا همسر فریدون / نام چه کسانی ممکن است در مناظره سوم برده شود؟

سومین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در واقع داغ ترین مناظره در این دوره از رقابتهاست.

از پسر قالیباف تا همسر فریدون / نام چه کسانی ممکن است در مناظره سوم برده شود؟

به گزارش خبر فوری ، در دو مناظره قبلی، برخی نامزدها با نام بردن از چهره های مختلف، سعی کردند رقبا را مورد هجمه تبلیغاتی قرار دهند اما سوال اینجاست که در مناظره آخر، ممکن است نام کدام چهره ها مطرح شود؟

از میان نام هایی که در دو مناظره قبلی برده شد، می توان به نام دختر وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد که قالیباف آن را برای نشان دادن نگاه کاسبکارانه برخی اعضای کابینه روحانی مطرح کرد. پس از آن حسن روحانی بدون نام بردن از بابک زنجانی، سعی کرد قالیباف را متهم کند که به او مجوز ساخت و ساز داده است. در مناظره دوم همچنین بدون نام بردن از افراد، از پرونده کرسنت نیز نام برده شد. پرونده ای پر حاشیه که اگر قرار به باز شدن آن در مناظره ها باشد، باید پای خیلی افراد به میان کشیده شود.

شجریان، سعید روستایی و اصغر فرهادی هم هنرمندانی بودن که یا با نام مستقیم و یا به اشاره نامی از آنها در مقابل دوربین تلویزیون برده شد.

محمود احمدی نژاد نیز کسی بود که اسحاق جهانگیری دولت او را متهم کرد که ریخت و پاش کرده و منابع ملی را هدر داده است.

محمود احمدی نژاد البته خود آغاز کننده سنت نام بردن از افراد غیرکاندیدا در مناظره هاست. چه آن زمان که عکسی از همسر میرحسین موسوی را در مناظره سال 88 نشان داد و چه وقتی که از هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری نام برد.

اما به نظر می رسد که احتمال نام بردن از برخی افراد در مناظره سوم انتخابات 96 نیز وجود دارد. مثلا پیش از این محمدعلی وکیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی نامی از پسر قالیباف برده بود. او گفته بود: «اگر فعالیت اقتصادی دختر یک وزیر جای خرده گرفتن دارد، برای پسر شهردار تهران هم این ایراد وارد است». بنا به گفته وکیلی، الیاس قالیباف، فرزند محمدباقر سال‌هاست به تجارت در داخل و خارج از کشور اشتغال دارد.

البته وکیلی کمی بعد گفت که روحانی از اینکه او وارد زندگی خصوصی پسر شهردار تهران شده ناراحت شده و بنابراین شاید احتمال پایینی وجود داشته باشد که روحانی نامی از الیاس قالیباف ببرد، هرچند امکان نام بردن از او از سوی جهانگیری منتفی نیست.

همزمان ممکن است از برخی وزرای ثروتمند روحانی نیز نام برده شود. مثلا بیژن زنگنه که گفته حاضر است در محضر، اموالش را با قالیباف عوض کند. ستاد قالیباف البته از این پیشنهاد استقبال کرده است.

افزون بر اینها، پیش از مناظره ها حرفی از برادر حسن روحانی و برادر اسحاق جهانگیری هم به میان آمده بود. حسین فریدون، برادر رئیس جمهور کسی است که حرف و حدیث هایی درباره او وجود دارد اما این حرف ها هیچ گاه در دادگاه اثبات نشده است. به تازگی صحبت هایی درباره همسر فریدون هم مطرح شده و آنطور که سایت مشرق نوشته، مجتبی ذوالنوری نماینده قم گفته «آقای رئیس‌جمهور! چرا باید زن برادر شما در منزل یک رمال دستگیر شود و وقتی از حساب این رمال سوال می‌شود که 10 میلیارد تومان در حساب شما چه می‌کند، می‌گوید از همسر فلان کس به من داده شده است. دست به این پول نزنید و وقتی دستگیر می‌شود، استاندار و دبیر شورای امنیت ملی اجازه نمی‌دهند روال قانونی طی شود و جز چند ساعت باید کسی که در کنار یک رمالی که وصل به سرویس‌های جاسوسی بیگانه است، دستگیر شود.»

علاوه بر این ادعاهایی درباره برادر اسحاق جهانگیری هم مطرح است. علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس مدعی شده «جهانگیری رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و معاون اول رئیس جمهور هستند و باید امسال گزارش کار دهند، برادر وی در دوره قبل صاحب بانک گردشگری شد در صورتی که مردم ما قادر به گرفتن وام نیستند و این افراد صاحب بانک می‌شوند.» البته بانک گردشگری به این ادعاها پاسخ داده است. مهدی جهانگیری هم در پاسخ به زاکانی گفت: «در عجبم شما که سالها در مسند نمايندگي مجلس شوراي اسلامي وظيفه قانونگذاري را به عهده داشتيد چطور نمي دانيد که بر اساس مقررات موجود از جمله اصل 44 قانون اساسي امکان تملک سهم يک بانک براي يک فرد امکان پذير نمي باشد و ليست سهامداران بانک در گزارش هاي مجامع و از طريق سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار براي عموم مردم عزيز قابل رويت است.»

البته به جز اینها، ممکن است نامهای حاشیه ساز دیگری هم مطرح شود. مثلا این توئیت رئیس ستاد قالیباف ممکن است ماجرایی در پشت پرده را دنبال کند. به گزارش تسنیم، محمد دهقان با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، به تفاوت نام خانوادگی حسن روحانی با برادر و فرزندش واکنش نشان داده و نوشته است: «آقای رئیس‌جمهور، فامیلی جنابعالی روحانی، برادرتان فریدون، پسرتان عمرانی!! ماجرا چیست؟»

بی تردید نام بردن از چهره هایی که فرصت دفاع از خود در مقابل دوربین تلویزیون را ندارند، نوعی بداخلاقی قلمداد می شود. با این حال با اوج گرفتن تبلیغات ریاست جمهوری ممکن است این نامها به میان آمده و حاشیه ساز شوند.

کم نیستند آنها که می گویند مناظره سوم، در واقع آغازی بر رقابت جدی میان کاندیداهای ریاست جمهوری است. آیا این آغاز پرماجرا ممکن است پای کسانی به غیر از شش نامزد ریاست جمهوری را به میدان رقابتها باز کند؟

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها