روزنامه اطلاعات در واکنش به موضوع گشت ارشاد:

اگر نصف رانندگان از چراغ قرمز عبور کنند، عقل سلیم می گوید باید مقررات را عوض کرد

«بنا به عرف رایج، تبلیغ دین در حوزه وظایف روحانیت است. اما وقتی وقایعی در جامعه رخ می‌دهد که هر روز شماری از جوان‌های ما را از دین میگریزاند و چهره جمهوری اسلامی را در جهان مشوه می‌کند، هر مسلمان دلسوخته‌ای به خود حق می‌دهد که بخواهد مسئولان ذیربط در درستی این گونه تبلیغ دین و شیوه امر به معروف و نهی از منکر بازنگری کنند.»

اگر نصف رانندگان از چراغ قرمز عبور کنند، عقل سلیم می گوید باید مقررات را عوض کرد

روزنامه اطلاعات نوشت: آیا ما که مبنای حکومتمان را بر اجرای احکام الهی بنا نهاده‌ایم، تدبیری را در اداره جامعه اتخاذ کرده‌ایم که هر روز چهره نورانی اسلام و پیامبر رحمت آن را بیشتر از روز قبل به ملتمان و دنیا بنمایانیم؟

آیا توانسته‌ایم در این دنیای پر زرق و برق که جوان‌های ما را به سوی خود می‌کشد برای آنها کشش و جاذبه دینی ایجاد کنیم؟ یا با رفتار و کردار و بر خوردهای ناشایست داریم رونق اسلام و مسلمانی را می‌بریم؟

البته، بنا به عرف رایج، تبلیغ دین در حوزه وظایف روحانیت است. اما وقتی وقایعی در جامعه رخ می‌دهد که هر روز شماری از جوان‌های ما را از دین میگریزاند و چهره جمهوری اسلامی را در جهان مشوه می‌کند، هر مسلمان دلسوخته‌ای به خود حق می‌دهد که بخواهد مسئولان ذیربط در درستی این گونه تبلیغ دین و شیوه امر به معروف و نهی از منکر بازنگری کنند.

داستان جامعه ما شده است قصه آن کسی که بر سر شاخ نشسته بود و داشت بن می‌برید. متأسفانه زیر سوال بردن این شیوه‌های زیانبار برای مردم و حکومت به یک تابو تبدیل شده، و باز بدتر از همه این که به دلیل نبود آموزش‌های مناسب به ناهیان از منکر و آمران به معروف، خود اجتهادی بعضی از آنها، هم بار گرانی را بر باورهای دینی نسل جوان تحمیل کرده است و هم زیان‌های جبران ناپذیری را بر کشور و حیثیت جهانی ایران عزیز .

اگر قرار باشد که نصف رانندگان یک شهر یا کشور از چراغ قرمز عبور کنند، می‌توان همه آنها را جریمه کرد. اما عقل سلیم ایجاب می‌کند که در چنین مواردی در وضع مقررات نا متناسب و نا مناسب راهنمایی و رانندگی شک کرد و خواستار اصلاح آن به گونه‌ای شد که پس از هر بار جریمه راننده، به‌جای تشویق مأمور جریمه نویس، به فکر راننده‌ای هم بود که نقص مقررات با تألم روحی که به او وارد می‌کند وی را در مسیر نا خواسته یک تصادف قرار ندهد.‌

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    2

    درسته

  • متین
    1

    کاملا درست گفته درود بر اطلاعات

  • جعفر صادق
    2

    چه قیاس اشتباهی
    اولا قانون وحی نیست قابل اصلاح و قابل حذف است.
    دوم اینکه مردم به قانون اعتبار می دهند. قوانین راهنمایی مورد قبول اکثریت هست پس لازم الاجراست. ولی اکثریت جامعه مخالف حجاب اجباری هستند پس قانون باید اصلاح بشه.
    یه جمله هم خطاب به ساندیسیا عزیز اینکه لغو حجاب اجباری به معنی لخت بودن نیست. عرف جامعه ما نوع پوشش مشخص میکنه. زنان ما خودشون صلاح خودشون تشخیص میدن.

    نظرات شما -
    • صدیقه کبری
      5

      در همین تظاهرات دقت کنید ،توجه کردید خانمها کمتر از آقایان حضور دارند؟؟؟؟
      توجه کردید کمتر کامنت می‌گذارند؟؟؟
      علتش اینه که خانم های ایرانی البته نه همه ولی ،،،( اکثریت مطلق) خواهان برپایی حیا و عفت و حجب در جامعه هستند حتی اگر خود بدحجاب باشند اما آقایان به نظر هدف دیگری از شعارهایشان دارند....

    • مارال
      2

      «خانم های ایرانی خواهان برپایی حیا و عفت و حجب در جامعه هستند، حتی اگر خود بدحجاب باشند»

      حالت خوبه صدیقه کبری خانوم؟

    • ناشناس
      1

      خانم صدیقه کبری ، بی حجابی با بد حجابی و بی بندو باری خیلی فرق می کنه !
      اکثر زنان ما هم توی ذاتشون بی بندو باری و ولنگاری وجود نداره
      من خودم بی حجاب نیستم ولی با حجاب کامل هم مخالفم چون واقعا روسری و مانتو خیلی تحملشون سخته و قیمتهای گزافی بابت خریدشون باید پرداخت کنیم!
      اگه مسئولان خواهان حجاب اجباری هستند حداقل یک کمک هزینه بابت خرید وسایل حجاب به خانم ها پرداخت کنند!
      هزینه ی روسری حداقل صدو بیست و مانتو هم که درست و حسابی باشه کمتر از پانصد نیست.
      مانتوهای ارزان و آب دهنی هم که کمی ارزانتره که مقبول گشت ارشاد و مسئولان نیست !
      با این اوضاع اقتصادی برای مردم خرید حداقل سالی دو دست مانتوی خوب و باکیفیت و پوشیده مقدور نیست!


  • زندگی پس از ایمان...
    1

    زور شیطان خیلی زیاد است. دنیا زیباست و فریبنده و نقد،،ایا انتظار دارید نقد را رها کنند بروند سراغ نسیه ( آخرت ) مگر چند نفر مانند حضرت علی علیه السلام پیدا می‌شود که بگوید من دنیا را سه بار طلاق دادم !؟
    ما نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم که دنیای فریبنده و لذت‌بخششان را رها کنند و دل به فرامین دین خدا بسپارند ...حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: دلبستگی مردم به دنیا همانند دلبستگی نوزاد به پستان مادر است ! آیا میشود به آسانی او را ترک داد !؟ این داستان به خاطر این مساله بوجود آمده است بقیه قصه بهانه است....

  • ناشناس
    1

    ما تو این کشور زندگی میکنیم و کاملا" مشهود هستش که اکثریت مردم به دین و اسلام هیچ اعتقادی ندارند دیگه ، باعث و بانیش همین آقایون و آخوندهایی که در قدرت و کشور داری میکنند هستش ، تمام دنیا حجاب اختیاری هستش و مردمانشون هم به دینشون اعتقادقوی دارند.🥺🥺🥺🥺

  • ناشناس
    1

    مگه اونایی که به انقلاب رای دادن سال ۵۷ همه حجاب داشتند شما گولشون زدید و بهشون دروغ گفتید آزادی وجود ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها