گشت ارشاد منحل می‌شود؟

بسیاری از رسانه‌ها انتشار بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر را عقب‌نشینی و مخالفت این ستاد با روش فعلی گشت ارشاد تلقی کرده‌اند.

 گشت ارشاد منحل می‌شود؟

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در نشست خبری امروزش در مورد بدحجابی گفت: «بدحجابی در حد تخلف رانندگی است.» پس از این صحبت‌ها گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه قرار است گشت ارشاد جمع شود قوت بیشتری گرفت، هرچند گفته می‌شود بر اساس همین صحبت‌ها، احتمال اینکه نحوه برخورد با بدحجابی تغییر کرده و مثل تخلفات رانندگی مشمول جریمه نقدی شود بیشتر است.

در همین حال، امروز بیانیه‌ای از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم منتشر شد که نکات قابل توجهی در آن دیده می‌شود. 

در بخشی از بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمده است: «ستاد امر به معروف و نهی از منکر در عین اعتقاد به لزوم حل معضل موجود در حوزه عفاف و حجاب معتقد است در مواجهه با این مساله نه پلیس باید به صورت مستقیم وارد صحنه شود و نه باید حل این مساله را با محاکم قضایی گره زد و نه اینکه متولی و مسئول این مساله دولت باشد.»

بیشتر بخوانید: برگزاری تجمعات اعتراضی به عملکرد گشت ارشاد/ ویدئو

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ستاد امربه معروف و نهی از منکر همان‌گونه که بار‌ها اعلام کرده است با تکلیفی که منجر به مقابله مستقیم پلیس با بدحجابان شود مخالف است و معتقد است با راهکار مناسب و بدون تنش‌های اجتماعی این مساله را می‌توان تدبیر نمود.»

فاجعه رخ داده برای مهسا امینی در گشت ارشاد که منجر به فوت او شد و فشار افکار عمومی و اعتراض به نحوه برخورد پلیس که نتیجه آن باید آرامش در جامعه باشد، احتمال تغییر رویکرد در این باره را تقویت کرده است.

بسیاری از رسانه‌ها انتشار بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر را عقب‌نشینی و مخالفت این ستاد با روش فعلی گشت ارشاد تلقی کرده‌اند. این موضوع در کنار صحبت‌های تازه سردار رحیمی در مورد برخورد با بدحجابی احتمال برچیده شدن کامل گشت ارشاد را تقویت می‌کند.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    حالا که روتون سیاه شده همتون شدید دلسوز مردم

  • ناشناس
    0

    پروتراز این حرفها هستند تا چند نفر دیگر نکشند ول کن نیستند

  • ناشناس
    19

    انشاالله خدا ریشه ی بیحجابی وبیحجابان رو بکنه،هر کس حیا داره هدایت بشه وهر کس بیشرفته به قبرستان بره وبرنگرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      میدانید که مظهر حجاب و حیا همین خانم های محجبه جلسه ای هستند.خانم جلسه ای برازنده شماهاست.

    • ناشناس
      0

      خدا ریشه دو رویان دزد قاتل متجاوز ریاکار نون به نرخ ثانیه خور ووووووو را بکند تا ملتی راحت بشوند .

  • ناشناس
    0

    زیاد قند تو دلتون آب نکنید قانون نباید تضعیف شود بی حیایی واباحه گری نباید تقویت شود بگذارید جامعه پاک بماند واخلاق بد را ترویج ندهید

  • امید
    0

    لعنت بربی حجاب

    نظرات شما -
    • امام صادق
      0

      لعنت بر پدرومادرت

  • ناشناس
    0

    حجاب و پوشش افراد یک مسئله شخصیه و ربطی به هیچ کس نداره مسئول پوشش وحجاب شخص تنها خود وخانواده است وهیچ شخص یا گروهی حق نداره مردم را اجبار به کاری کنه واقعا اگه نگران مردم هستند به وعده های انتخاباتی خود عمل کنند مشکل مردم بیکاری مسئله ازدواج میلیون ها جوان بیکار که دارند پیرمیشن مشکل مردم بورس ، تورم،پارتی بازی ها و اختلاس هاست و این گشت ارشاد رابایدجمع کنن.

  • 🐜
    0

    ماموران گشت ارشاد خودشون نیازمندارشاد هستند.گوشت راجلوگربه گذاشتید.

  • ن
    0

    کوتاهی از خود مردم است .
    آقای رئیسی که خودش باعث راه اندازی مجدد گشت ارشاد است .به خانواده مهسا امینی زنگ می‌زند که من رسیدگی میکنم.خانواده امینی باید جواب خیلی از مسئولین و رئیس جمهور را نمی دادند چون اینها علت اصلی مرگ مهسا امینی هستند که از گشت ارشاد حمایت و به آن بودجه دادند

  • امام صادق
    0

    پلیس گشت کشتار نمیخوایم نمیخوایم نمیخوایم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها