امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه سوئد:

اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران خلاف منشور سازمان ملل متحد است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه تروریستی داعش افزود: اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران خلاف منشور سازمان ملل متحد است.

اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران خلاف منشور سازمان ملل متحد است

حسین امیرعبداللهیان و «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد روز جمعه در گفت وگوی تلفنی در خصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه در این گفت وگو ضمن انتقاد شدید از موضع غیرسازنده پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد در دوره ریاست سوئد بر اتحادیه اروپا، روابط اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران در مسیر سازنده ادامه یابد.

وی تاکید کرد: اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلاف منشور سازمان ملل متحد است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش سازنده ای در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و منطقه غرب آسیا داشته و با نابودی داعش، پایتخت های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داد. بنا بر این اروپاییها مدیون مجاهدت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم هستند.

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم گسترش دامنه رایزنی میان تهران و استکهلم، خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد روابط تاریخی دو کشور توسط برخی افراد برخوردار از منافع شخصی و تروریستی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این گفت و گوی تلفنی، بر اهتمام کشورش در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا برای گسترش گفت و گو ها میان اتحادیه اروپا و ایران تاکید کرد.

توبیاس بیلستروم در خصوص قطعنامه اخیر پارلمان اروپا تصریح کرد که این قطعنامه غیرالزام آور است.

وزیر خارجه سوئد همچنین با اشاره به اهمیت رایزنی های کنسولی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که همکاری ها در این حوزه نیز تداوم یابد.

در این گفت وگوی تلفنی سایر موضوعات ازجمله تحولات اوکراین مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها