حمله تند اصولگرایان به امیرعبداللهیان

اظهارات وزیر امور خارجه درباره امکان توافق در وین بدون لغو تحریم سپاه، موجی از واکنشها را در پی داشته است.

حمله تند اصولگرایان به امیرعبداللهیان

چهره‌های اصولگرا اظهارات وزیر خارجه را یک اقدام "بسیار غلط" توصیف کرده‌اند.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان (اینجا بخوانید) و علی خضریان از اعضای جبهه پایداری که نماینده مردم تهران است، در زمره منتقدان رئیس دستگاه دیپلماسی دولت رئیسی قرار دارند.

photo_2022-03-27_10-05-54

photo_2022-03-27_10-11-42

پشت پرده حمله هماهنگ تیم «سعید جلیلی» به «امیرعبداللهیان» چیست؟

کانال اخبار نیمه محرمانه 1401 در گزارشی مدعی شد که از روز گذشته که اظهارات وزیر خارجه در مورد خروج سپاه از لیست سازمان های تروریستی خارجی آمریکا (fto) مطرح گردید فعالان رسانه ای نزدیک به سعید جلیلی و همچنین برخی نمایندگان جبهه پایداری اقدام به حمله سنگین رسانه ای به وزیر خارجه کرده اند‌. جالب تر آنکه عموما اظهارات تقطیع شده از وزیر خارجه در مورد سپاه منتشر شده است.

البته صحبت های امیرعبداللهیان جدید نبود و بیش از دو هفته از مطرح شدن بحث خروج سپاه از لیست سازمان های تروریستی مطرح شده ولی حمله ناگهانی به وزیر خارجه ذهن را به سمت تسویه حساب های سیاسی می برد.

شنیده های «نیمه محرمانه» نشان می دهد محتوای رسانه ای حمله به امیر عبداللهیان ربطی به سخنرانی دیروز وی ندارد و از مدتها قبل توسط تیم رسانه ای نزدیک به سعید جلیلی مهیا شده است.

عموم محتواهای تولید شده در ساعات گذشته نیز نشان می دهد که نقدی به سخنان وزیر خارجه نیست بلکه انتقاد در حوزه های دیگر به وی است.

در میان گزینه های مطرح برای وزارت خارجه دولت سیزدهم، سپاه پاسداران و همچنین نیروی قدس سپاه، شخص «امیرعبداللهیان» را توصیه و پافشاری بر معرفی آن داشتند.

 گزینه وزارت خارجه آیت الله رییسی نیز «علی باقری» بود و گزینه وزارت خارجه «سعید جلیلی» نیز «مهدی صفری» معاون فعلی دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه بود.

درگیری ساعات گذشته بر سر اظهارات امیرعبداللهیان را باید در فردای توافق جست و جو کرد.

پیش از این خبرفوری در گزارشی، از تبدیل امیرعبداللهیان به "ظریف" دولت رئیسی خبر داده بود. (اینجا بخوانید)

پاسخ امیرعبداللهیان به انتقادات

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    چرا اصولگرایان همواره به دولتها حمله میکنند؟ مگر مجلس و قانون وجود ندارد که جلوی تخلفات احتمالی وزرا و دولت را بگیرند؟

  • حاج س طوسی
    2

    علی خضری بیش ازین که نماینده ملت باشه نماینده جنتی هست.اگر نماینده ملت بود منافع ملت را در نظر می گرفت

  • ناشناس
    0

    اقای وزیر خارجه آسیاب به نوبت .

  • ناشناس
    0

    بیشترین ضرر را همین پاچه گیران برا مملکت دارند .البته وبیشترین نفع را برا خودشون .

  • ریس الدین روزبهانی
    1

    کجا حمله شد؟

  • ناشناس
    0

    اینان از ان جماعت اند که همه چیز برای شان مهیا است و از کف جامعه و احوالات مر دم بی خبرند از امار بیکاری تورم و طلاق و خانه بودوشان و از بیمارانی که هر روز بعلت نبود دارو جان می دهند و عقب ماندگی صنعت و توسعه کشور و هزازان درد.................... خبر ندارند یا خبر دارند و فقط خود و راسته شکم خود را می بینند

  • احمد
    0

    اصولگرایان از بس شکمشون پره و دارای حقوقهای نجومی میباشند و همه چیز براشون مهیاست خبر از شکم کرسنه مردم و بیکاری جوانانشون و هزار مشکل دیگه ندارن؛ در نتیجه با هر توافقی مقابله میکنن چون که تحریم بنفعشونه و دائم اراجیف میباشند.

  • مهرالی
    2

    البته بایداقای وزیرخارجه سنجیده حرف بزندولی نظراوعقب نشینی نبودولی تاانجاکه به صحبتهایش گوش دادم این بودکه سپاه گفته اگرتوافق بخاطربرداشته شدن تحریم سپاه به هم بخوره ومردم اذیت بشوندمسئله اینیس سپاه بمونه وشماتوافقتان راانجام دهیدبلخره سپاه میتونه کارهاش راانجام بده ومردم اذیت نشن ولی اگرمنظورش این باشدبایدمسئولین سپاه هم تائیدمیکردندخوب بودواگرنه چراگفته شدولی اقایان نبایدبخاطریک نظرنبایدزحمات امیرعبدالهیان که واقعاانسان فداکاروزحمت کش هست اینقدربهش حمله شوددرضمن عده ای هم درکاهدان دنبال سوزن هستندفقطدنبال یک کلمه هستندفقطدلشان میخوادرئیسی وزرایش راعوض کندبجای درخواست اینکه روسای بجامانده دولت گذشته راعوض کندوکارهاپیش برو د

  • ناشناس
    0

    درود بر فرماندهان سپاه خیلی مخوان سپاه بدنام کنن ولی نمتونن سپاه درقلب مردم جا داره اگه متونین برین توافق قوی انجام بدین

  • کریمی
    0

    این اصول گران با همین کارشون مردم رو بیچاره کردند اینها فکر می کنند مملکت متعلق به اینها است برای همین بیست سال است که هر شخصی از اصول گرا نماینده می شود برای ریاست جمهوری مردم بهشون رای نمی دهند هر شخصی از دل اصول گرا بیاید بخواهد مشکل مردم حل کند اینها سوزتشون گیر می کند یعنی مملت الان باید فدای سپاه شود یا سپاه فدای مردم بخاطر منافع سپاه باید هشتاد پنج ملیون رو نایدید بگیرند سپا برای کی خدمت می کند مگر از دل همین ملت بر نخواسته یکی هم قرار مشکل حل کند این تندروها که در واقع نماینده انگلیس هستند سنگ انداری می کنند دولت باید کار خودش بکند اینها هر چقدر می خواهند بزار جار بکشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها