در واکنش به اظهارات وزیر خارجه درباره روند مذاکرات هسته‌ای و سپاه

حسین شریعتمداری: آقای امیر عبداللهیان از شما بعید است/ «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده اید

مدیرمسئول روزنامه کیهان به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه و بیان مطالبی از سوی وی درباره روند مذاکرات هسته‌ای و موضوع سپاه، واکنش نشان داد.

حسین شریعتمداری: آقای امیر عبداللهیان از شما بعید است/ «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده اید

حسین شریعتمداری در واکنش به اظهارات اخیر امیر عبداللهیان گفت: امروز آقای امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان  در مصاحبه با شبکه خبر صدا و سیما، سخنانی بیان داشته اند که از شخصیتی در جایگاه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بسیار عجیب و غیره منتظره بوده و هست و بعید نیست به این تلقی دامن بزند که جناب ایشان از اشراف کافی و لازم بر موضوعات جاری در حوزه مسئولیت خویش برخوردار نیستند!

وی با اشاره به سخنان امیر عبداللهیان افزود: اکنون این سئوال از آقای امیر عبداللهیان در میان است که اگر آنگونه که به درستی اعلام کرده اید « بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی  کشور ما مورد توجه قرار بگیرد » چگونه می توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟!

شریعتمداری تصریح کرد: ممکن است بفرمائید هرگز چنین نظری نداشته اید! در این صورت، طرح آن به چه معنی است و با کدام انگیزه صورت گرفته است؟! تا آنجا که بلافاصله بعد از مصاحبه جنابعالی خبرگزاری های خارجی از تصمیم ایران برای موافقت با باقی ماندن سپاه در لیست گروه های تروریستی خبر دادند! و از جمله ایندیپندنت با این تیتر به استقبال از مصاحبه شما رفت « اشاره امیر عبداللهیان به احتمال کوتاه آمدن ایران از شرط خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی»!

وی خطاب به وزیر خارجه گفت: اشاره فرموده اید که فرماندهان عالی رتبه سپاه اعلام کرده اند که  « اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد» ! و از آن با عنوان « اوج از خود گذشتگی و ایثار سپاه یاد کرده اید» ! که باید گفت: اولاً انتساب این سخن به فرماندهان سپاه با هیچ یک از ویژگی های بارها شناخته شده فرماندهان سپاه همخوانی ندارد! و به یقین برداشت خطائی داشته اید! و ثانیاً فرماندهان سپاه به خوبی می دانند که سپاه پاسداران به عنوان امانت الهی و ملی در اختیار آنان است و اظهارات جنابعالی اتهام به برجسته ترین مدافعان اسلام و ایران است. ثالثاً؛ از خود گذشتگی فرماندهان سپاه در مقاومت جانانه آنها در برابر دشمنان و دفاع ایثارگرانه از جان و مال و ناموس و خاک پاک ایران است.

شریعتمداری تاکید کرد: اشتباه دیگر حضرتعالی آن است که « تسلیم » را به خطا « ایثار » نامیده اید و بدتر این که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده اید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: انتظار آن است که فرماندهی محترم سپاه با اعلام نظر سریع و صریح خود؛ اظهارات وزیر محترم امور خارجه را اصلاح کنند.

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه امروز در بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبر صدا و سیما گفته است: « آنچه که برای ما مهم است این است که بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد. ما در این رابطه پیام هائی را با آمریکا تبادل کرده ایم. لذا این یکی از موضوعاتی است که همچنان در دستور کار ماست. البته مقامات عالی رتبه سپاه در کشور به ما در وزارت امور خارجه یک نکته ای را همواره یاد آوری می کنند. آنها می گویند شما در راستای منافع کشور هر آنچه که لازم است انجام دهید و اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد. این را می گویند، به نظر من در واقع به نوعی مقامات عالی سپاه دارند از خودگذشتگی نشان می دهند و ایثارگری خودشان را به حد اعلی می رسانند که می گویند اگر واقعا دیدید جمع بندی این است که منافع کشور در این توافق دارد حاصل می شود، اصلاً  شما موضوع سپاه پاسداران جزو اولویت هایتان قرار نگیرد»!

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • محمد گلکار خوزانی
    61

    جناب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان
    وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
    باسلام
    سپاس پاسداران انقلاب اسلامی جزو یکی از مهم ترین ارکان و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران میباشد و بدون حذف آن نهاد مردمی و فرماندهان گرانقدر آن و موسسات وابسته از لیست تحریم های ظالمانه و یک طرفه آمریکا به دلیل منافع اسرائیل غایب این مهم عملی نخواهد بود.

    نظرات شما -
    • ممد
      37

      ملت چرا منفی دادین؟ امیدوارم کسانی که سپاه رو رودر روی ملت نشون دادن به عذاب الهی دچار بشن ، سپاه خدمتگزار مملکت و ملت هست ، متاسفانه مشتی کاسه لیس برای پیش برد اهداف رذیلانه شون که همون کمی چفت و لیس هست پشت سپاه قایم شدن و پرچم عمروعاص شون همیشه بالاست امیدوارم ارگان خادم ملت و کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این اشخاص پلید و دون مایه رو شناسایی و با طناب پوسیده ی این خائنین تاریخی به ایران عزیز داخل چاه نرن

    • حسن پیاز کار جوزایی
      2

      ما در زیر چرخ تحریم کمرکان له ودرحال مچاله شدن هستندی فریاد ما بیچارگان بینوا برسید خواهشا
      ای که در بالا نشستی می بری شاخ را ازبن .

    • محمد
      2

      علت منفی های زیاد کاملا مشخصه. سپاه پاسداران اختاپوس ایران است. انحصار محض قدرت در دستان سپاه باعث شده یک اختاپوس ازش بوجود بیاد که اقتصاد و سیاست کشور را کامل در دست گرفته‌. تمام مخالفان را بدست ارکان زیر دست خود حذف می‌کند. منابع ایران را تمام در کشورهای عربی و آفریقایی حروم می‌کند. با اقدامات مخفی خودش در جهان تنش با جهان را به اوج رسانده و این حجم از تحریم و نابودی منابع ایران را حاصل شده. سپاه پاسداران اختاپوس چمبره زده روی سرزمین ایرانه . افرادی عمدتا با سواد سیکل و زیر دیپلم که حالا اختیار مطلق تعیین هرچیزی در ایران از انتخاب رئیس جمهور تا نمایندگان استان داران شهرداران سفرا و... را در اختیار دارد صنلت نفت و پتروشیمی مخابرات فولاد و... کلا دست سپاه است و اصلا به‌هیچ کش و هیچ جا کوچکترین جوابی هم نمی‌دهد چون قدرت مطلق است

    • ناشناس
      0

      ملت دیکه هوشیار شدن، منفی ها نشون میده

  • علی
    2

    مٹل اینکه. ته تهت سوخته

  • نیری
    1

    آقای امیرعبدالهیان گفت فرماندهان سپاه به ما چنین چیزی گفتن ما گفتیم سپا یعنی قاسم سلیمانی وجمعی از بزرگان ما حتما از حقوق سپاه دفاع خواهیم کردواز خطوط قرمز خودعدول نمی‌کنیم . جناب شریعتمدار حتما مطلع هستیدواگرهم نیستید بدونیدکلیه تصمیمات وخط دهی به مذاکره کننده گان توسط شورای‌عالی امنیت ملی انجام میشود وکلیه تصمیمات در این شورا بانظرنهایی وتاییدرئیس جمهور و رهبری صورت میپذیرددذ ثانی سپاه یک شخصیت حقوقی وزیر مجموعه نیروهای مسلح وفرماندهی کل قوا می‌باشد وطرح این مطلب که اگه منافع کشور ایجاب میکند تحریم ما را لغو نکنید وامثالهم توسط فرمانده هان نظر شخصی آنان محسوب میشود ومنطبق با اصول قانونی نیست لذا طرح چنین مطلبی در این برهه توسط جنابعالی آب در آسیاب دشمن ریختن آست ضمن اینکه هر روز تعلل در رسیدن به توافق آسیب‌های جبران ناپذیری را به ملت وکشور وارد مینماید

  • مح
    3

    شیپورچیه کاسبان تحریم
    شرم برتو

  • کلاغ پر
    0

    آقای وزیر اشتباه کردی هنوز نمیدونی برای مصاحبه وایراد نظر بایدوباید از این جناب خوش جهره -خشک مغز-همه کاره -خوش بیان -مفت خور-نماینده ویژه .........و......کسب تکلیف کنی فکر میکنی چرا این پست رو بهت دادن .......

  • یزدان
    0

    شریعت مداری مترسک کاسبان تحریم

  • سعیدی
    0

    به محمد گلکار خوزانی : شک ندارم که اخیرا به دنبال پستی ، مقامی ، جایگاهی و... هستی و یحتمل پیشانی را هم مثلثی سیاه نموده ای ، انشالله که حدسم غلط باشد .

  • ناشناس
    1

    تو یه چهاردیواری برای خودت نشستی و هی داری پالس منفی میفرستی
    کاش ایشان را ریس جمهور میکردن
    یا وزیر اقتصاد
    ببینیم چه مصیبتی سر مردم و ایران میارود
    به خدا هنر نیست هم وطن های خودت را در تنگنا قرار بدی
    خبر از سرچهاراه ها داری
    که بچه ی یک ساله بغل مادرش در سرما و گرمایی که ما در خانه تحملش نداریم داره گدایی میکنه
    اون مادر و فرزند و هزاران دیگه مثل آن
    امریکایی نیستن
    اسراییلی هم نیستن
    هموطن ما هستند هم خانواده ی ما هستند
    جدا از اسلام ما مگه انسان نیستیم
    چرا جهنم برای ایران درست میکنید

  • مش جمعه
    0

    حسین خان خودخواه ،چه عحب متوجه شدی وزیر خارجه از علم سیاست را آگاهی ندارد.سالیان سال هست که تو و همفکرانت منافع ملی ایران را قربانی منافع شخصی و حزبی خود کرده ای.بخود آیید و کمی بفکر ملت باشید.

  • ناشناس
    0

    آقای شریعتمداری! یک موقع شخصیتی سیاسی به مانند آقای امیر عبداللهیان وقتی در جایگاه وزیر خارجه نیست به مثابه شما به عنوان روزنامه نگار می تواند بیاندیشد و عمل کند ولی وقتی در جایگاه وزیر خارجه و بالاتر قرار گرفت قضیه فرق می کند و متفاوت می شود و در اینجا (در این مقام) باید بر اساس مصالح و منافع ملی که در شورای عالی امنیت ملی در مورد آن تصمیم گیری می شود رفتار نماید و نمی تواند دستور کار سیاست وزارت خارجه را بر مبنای مقالات روزنامه کیهان یا تخیلات و توهمات شخص آقای شریعتمداری بنا نماید!

  • ناشناس
    0

    خوراک یه عده با بقیه مردم فرق داره ، بعضی ها با روزی چند مثفال سوغات افغان همه چیز را گل و بلبل می بینند ولی انبوده مردم طریقه فکر دیگری دارند . چرا چند نفر را اینقدر منعکس میکنید ؟

  • ۹۹
    0

    جناب شریعت مداری بیان شما نشان می دهد که شما در کف جامعه نیستید و خبر ندارید که تبلیغات رسانه ها چه موجی در خصوص القای پیوند زدن برجام به سپاه چه اثرات منفی در جامعه ایجاد می کند شما باید کاری کنید که که ضمن خنثی سازی تبلیغات دشمن شان و جایگاه سپاه مردمی را در جامعه تقویت کنید و اظهار نظر بی مورد نکنید البته اشتباه دولت این بود که جهت انتخاب وزیر با شما هماهنگی نکردند!!!!

  • ناشناس
    0

    تو وجودت خطا بوده وهست

  • قلندرواقعی
    0

    جناب شریعتمداری اگه مردی از دفاع جانانه ارتش مقاوم

  • قلندر قلندرواقعی
    0

    اوکراین با دفاع جانانه ارتش خود پوزه پوتین دیکتاتور لعنتی غاصب خونخوار روسیاه کودک کش اشغالگر را به پهن مالید اما تلویزیون میلی ترینیداد سکوت...وماسمالی ....درود به آزادگان عالم واقعی بخصوص خودم لعنت خداوند بر خونآشام.

  • بازنشسته
    0

    جناب شریعتمداری شماکاسه داغترازآش نشو،وضعیت اقتصاد مردم خیلی خرابه میفهمی نتونی به فرزندت جهیزیه بدی وشرمنده خانواده شدن یعنی چی؟

  • رضا
    14

    شرم بر آنانی باد که مثلا بخاطر راحتی خانواده از پسر بزرگ و زحمتکش خانواده بگذرند,گرائ تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا را حسن روحانی و دارودسته اش به آمریکا دادند.از آنان(لیبرالها) هیچ انتظاری بجز این نیست ولی از وزیر خارجه دولت آقای رئیسی واقعا بعید است.و لازم است گریزی به تاریخ بزنیم آنجا که یاران امیر مومنان علی(ع)به حضرت عرض داشتند یا علی این اهل کوفه بی وفا را نفرین کن و ایشان فرمودند خدایا علی را از اینان بگیر, آری در نظر امیر مومنان بزرگترین نفرین گرفتن بزرگترین نعمت هست آری قدردان این موهبت بزرگ الهی یعنی سپاه باشیم که اگر آنها نبودند زبانم لال معلوم نبوددشمنان این مرز و بوم چه بر سر آن میاوردند.

  • محمد
    0

    لعنت و نفرین خدا بر کسانی که زندگی ما را به این روز انداختند مخصوصا کاسبان تحریم.

  • محمد رضا
    1

    جناب شریعت مداری لطفا بتمرگ سر جات، مسولیین کشور کجا هستند که این تریاکی همه جا نظر میده، شک ندارم اگه به حرف اقای شریعت مداری بود الان درگیر جنگ 12ساله با آمریکا بودیم،

  • نیما
    1

    این شریعتمداری شده سخنگوی روسیه و پوتین
    پیر مرد پر حاشیه

  • ناشناس
    1

    حاجی ،،مقابل کدخدای دنیا باید نرمش نشان داد چرا درک نمی کنید

  • ناشناس
    1

    آقای شریعت نداری از شما بعید است

  • ناشناس
    0

    کاش جناب شریعتمداری رییس جمهور مادام العمر کشور میشدند . در این صورت نه تنها یک شبه اسراییل بلکه عربستان ترکیه اردن عمان هند کره جنوبی تایلند و آلمان و فرانسه و لهستان و مجارستان و رومانی و ... را توسط موشکهای بالستیک نابود میکردند و به عنوان دییس جمهور مادام العمر خاورمیانه خاور دور و اروپا به نشر عقایدشان می پرداختند .

  • حرف حساب
    0

    این مرتیکه چکاره است توهم خود بزرگ بینی داره این مملکت مگر صاحب نداره تو هر مسئله ایی نظر میده
    مدرک تحصیلی ایشون چیست به والله رو اعصاب مردم راه میره

  • ناشناس
    2

    هرچی امتیاز به امریکا دادین سپاه جزنیروهای کارآمد ایران است حذف آن یعنی حذف جمهوری اسلامی امریکا هم همینو میخواد اون روباه مکار فهمیده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها