امیرعبداللهیان: ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به دمشق با بیان این‌که ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم، بر حمایت ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان: ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم

حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) سوم فروردین ماه با استقبال فیصل المقداد همتای سوریه‌ای خود وارد فرودگاه دمشق شد.

وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در سوریه، گفت: خیلی خوشحال هستم که امروز در پایتخت سوریه به همراه همکارانم حضور دارم. خرسندم که روابط تهران و دمشق در بهترین شرایط خود قرار داد و ما امروز از رابطه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه سخن می‌گوییم.

وی افزود: امروز در کنار همه ابعاد روابط دو کشور، موضوع همکاری‌های اقتصادی و تجاری در صدر دستورکار ما قرار دارد.

وزیر خارجه با بیان این‌که مشورت‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی دو کشور در بهترین سطح خودش جریان دارد، اظهار داشت: آنچه را که به نفع مردم دو کشور است، در دستورکار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: ما در یک سنگر واحد هستیم و ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه حمایت می‌کند.

 امیرعبداللهیان قرار است در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق بعد از تصدی به وزارت خارجه است. او شهریور ماه و مهر ماه به دمشق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

لبنان مقصد بعدی سفر امیرعبداللهیان است.

وزیر خارجه سوریه: با وزیر خارجه ایران درباره تحولات منطقه گفت‌و‌گو می‌کنیم

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، از «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی خود در دمشق استقبال کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزیر امور خارجه این کشور گفت: «این سفر یک فرصت دیگر برای رایزنی درباره امور مهم برای دو کشور و تحولات منطقه است».

فیصل المقداد ادامه داد: «ما بر بهترین شکل روابط با کشورهای منطقه از جمله روابط با ایران و کشورهای عربی پافشاری داریم. هماهنگی‌ها میان ما در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد».

 شبکه «الاخباریه» سوریه با پوشش بخش دیگری از اظهارات فیصل المقداد، به نقل از او اضافه کرد: «ما بر ایستادگی خود در کنار ایران در ارتباط با تعامل خلاقانه این کشور در پرونده هسته‌ای تأکید می‌کنیم. در گفت‌و‌گوهای ما به تحولات عظیمی  که پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین روی داد، پرداخته خواهد شد».

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در صدر هیأتی بلندپایه تهران را به مقصد دمشق ترک کرد. این سومین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به دمشق سفر کرد.  او هفتم شهریور ماه نیز بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق،‌ به سوریه رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • هه
    0

    هم سنگران دیکتاتور در مبارزه با جهان آزاد و دمکراسی چه به هم میاید فقط سوریه و روسیه و چین یه درجه از شماها بهترن اون به خاطر آزادی پوشش است

  • ناشناس
    0

    گور بابای فلسطین لبنان اسراییل هرچی یهود هست بفکر مردم خودت باش گردن اسد روباه از شکم مردمت کلفت ترهست

  • حاج س طوسی
    0

    تو و اسد و مادورو سربازان پیاده نظام پوتین هستید و هدفتان نابودی دمکراسی هست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها