چگونه بر اساس فرم اندام مان شلوار زنانه مناسب انتخاب کنیم؟

شلوارهای زنانه انواع متنوعی دارند که هر کدام در برخی فرم‌های بدن جلوه بهتری دارند. این مطلب به معرفی شلوار زنانه متناسب با هر فرم اندام اختصاص دارد

چگونه بر اساس فرم اندام مان شلوار زنانه مناسب انتخاب کنیم؟

خوش‌فرمی قسمت پایین‌تنه بدن، دغدغه بسیاری از خانم‌ها است. انتخاب لباس مناسب در خوش‌فرم‌تر نشان دادن این قسمت از بدن تأثیر بسیاری دارد. شلوارها، آیتم‌هایی هستند که انتخاب اشتباه آن‌ها براساس فرم بدن یا دیگر آیتم‌های استایل، ظاهر نهایی یک استایل را خراب می‌کنند. مدل‌های شلوار این روزها آنقدر متنوع هستند، که برای هر فرم پایین‌تنه حداقل یک مدل شلوار مناسب وجود دارد. در این مقاله سعی داریم به معرفی این مدل‌ها و همچنین شلوار مناسب هر اندام بپردازیم. پس اگر قصد خرید شلوار زنانه دارید، تا انتهای این مطلب همراه‌مان باشید.

در روزهای گرم فصل پیش رو، می‌توانید انواع شلوارهای مام فیت، بوت کات، راسته، کارگو و واید لگ را با استایل‌های تابستانی خود بپوشید. این مدل‌ها به دلیل گشاد و آزاد بودن، انتخاب‌های مناسبی برای روزهای گرم سال هستند. تنها نکته‌ای که اهمیت دارد، این است که مدلی متناسب با فرم اندام و سبک استایل خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی مدل‌های مناسب هر فرم اندام خواهیم پرداخت.

اندام‌های متناسب با شلوارهای راسته

شلوارهای راسته، شلوارهایی همیشه ترند هستند که در انواع استایل‌های رسمی و غیررسمی کاربرد دارند. به خصوص مدل‌های پارچه‌ای این سبک شلوار، انتخاب مناسبی برای استایل‌های رسمی و مانتوهای کتی کوتاه هستند. شلوارهای راسته در قسمت ران و ساق پا گشادی یکسانی داشتهج و معمولاً با انواع فرم اندام زنانه همخوانی دارند. در این میان، اندام‌های گلابی شکل و اندام‌هایی که در قسمت پایین‌تنه پر هستند، تناسب خوبی با این مدل شلوار کاربردی دارند. به خصوص افرادی که قصد پوشاندن پُری یا لاغری زیاد قسمت ساق پای خود را دارند، شلوار راسته شلواری مناسب برای آن‌ها است.

اندام‌های متناسب با شلوارهای مام

شلوارهای مام، به دسته شلوارهای مام استایل و مام فیت تقسیم می‌شوند. این دو مدل ترندی، در عین شباهت با یکدیگر تفاوت دارند. شلوارهای مام شلوارهایی فاق بلند با قدی کوتاه‌تر نسبت به سایر مدل‌های شلوار هستند که در دسته شلوارهای گشاد قرار می‌گیرند. تفاوت شلوار زنانه مام فیت و مام استایل در این است که، شلوارهای مام استایل در قسمت ران گشاد هستند و فرمی خمره‌ای شکل دارند. این در حالی است که مام فیت‌ها گشادی کمتری دارند و اصطلاحاً فیت پا هستند. هر دو این مدل شلوارها در قسمت مچ تنگ می‌شوند.

شلوارهای مام، انتخاب‌ بسیار خوبی برای افراد با پاهای لاغر هستند؛ زیرا حالت گشاد آن‌ها لاغری پا را کامل می‌پوشاند. همچنین این شلوارها به دلیل داشتن فاق بلند، قسمت شکم و پهلو را می‌پوشانند و مناسب افرادی هستند که قصد پوشیدن تاپ زنانه شیک و کوتاه را دارند.

781c9ebf-a9da-4706-80bf-be7ac4b0e87b.jpg

اندام‌های متناسب با شلوارهای واید لگ

یکی دیگر از انواع مدل شلوار زنانه، مدل واید لگ است. این مدل شلوار، نخستین بار در دهه ۷۰ میلادی مورد توجه قرار گرفت و امروزه نیز از جمله شلوارهای ترندی به شمار می‌رود.

شلوارهای واید لگ شلوارهایی هستند که در قسمت کمر و فاق کاملاً جذب هستند و هر چه به قسمت‌های پایین‌تر می‌رویم شلوار گشاد می‌شود. در واقع، این شلوارها در قسمت مچ گشاد و آزاد هستند. شلوارهای واید لگ به دلیل برشی که دارند پاها را کشیده نشان می‌دهند. از این رو، مدل‌های بلند آن‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی برای افراد قد کوتاه باشند.

همچنین این مدل شلوارها مانند شلوارهای مام، چاقی و لاغری پاها را پوشش می‌دهند و مناسب افرادی هستند که قصد پوشاندن برجستگی یا لاغری پاهای خود را دارند.

شلوارهای واید لگ می‌توانند قد کوتاه یا بلند داشته باشند، و با انواع پارچه‌های تابستانی و جین دوخته شوند. این مدل شلوار، از شلوارهای مناسب فصل تابستان است. پس اگر قصد خرید تیشرت شیک و ساده دارید، از استایل آن‌ها با شلوارهای واید لگ غافل نشوید.

اندام‌های متناسب با شلوارهای بوت کات

شلوار بوت کات نیز مانند شلوارهای واید لگ از دهه‌های گذشته تا به امروز مورد توجه خانم‌ها بوده است. شلوارهای بوت کات شلوارهایی هستند که در قسمت پایین دمپا گشادتر از بقیه قسمت‌ها هستند. به این مدل شلوار، دمپا گشاد نیز گفته می‌شود. شلوارهای بوت کات نیز مانند شلوارهای واید لگ پاها را کشیده و خوش‌‌فرم نشان می‌دهند. این شلوارها همچنین با اندام‌های گلابی شکل تناسب خوبی دارند. اندام‌های گلابی شکل اندام‌هایی هستند که قسمت پایین‌تنه نسبت به قسمت بالاتنه بزرگ‌تر و پُرتر است و فرمی مانند گلابی دارند. دمپای گشاد شلوارهای بوت کات، این عدم تناسب را بهبود می‌بخشد. همچنین، افراد با این مدل فرم اندام اگر قصد خرید شومیز جدید زنانه دارند، بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروند که در قسمت سرشانه مدل دارند و سرشانه و سینه‌ را پُرتر نشان می‌دهند. این مدل شومیزها در کنار شلوارهای بوت کات جلوه بسیار زیبایی دارند.

اندام‌های متناسب با شلوارهای بگ و نیم بگ

یکی دیگر از انواع مدل شلوار زنانه، مدل بگ است. این مدل شباهت بسیاری با مدل واید لگ دارد. با این تفاوت که، شلوارهای بگ از کمر تا پایین به یک اندازه گشاد و آزاد هستند.

شلوارهای بگ می‌توانند انتخاب خوبی برای روزهای گرم به همراه شومیز و مانتوهای کوتاه باشند. رنگ‌های تیره این مدل شلوار، به دلیل پوشاندن حجم پاها مناسب پایین‌تنه‌های توپُر هستند. این مدل همچنین قد را بلندتر و پاها را کشیده نشان می‌دهد. افرادی که قد کوتاهی دارند و می‌خواهند اندام خود را کشیده‌تر نشان دهند، می‌توانند شلوار بگ همرنگ دیگر لباس‌هایشان بپوشند. اینگونه استایلی مونوکروم خواهند داشت که باعث کشیده دیده شدن اندام‌شان می‌شود.

اندام‌های متناسب با شلوارهای اسکینی

شلوارهای اسکینی، یکی دیگر از انواع شلوار زنانه پرطرفدار هستند. شلوارهای اسکینی یا جذب، شلوارهایی هستند که جذب بدن هستند و فرم بدن را به طور کامل نشان می‌دهند. به عبارتی دیگر، شلوار اسکینی در تمام قسمت‌ها جذب است و راحتی کمتری نسبت به مدل‌های آزاد و گشاد دارد. این مدل برای افراد خیلی لاغر یا خیلی پُر مناسب نیست؛ زیرا آن‌ها را لاغرتر یا پُرتر از چیزی که در واقع هستند نشان می‌دهد. بهتر است افرادی به سراغ این مدل بروند که پاهای متناسب با بالاتنه‌شان دارند. اندام‌های مدل ساعت شنی یا مستطیلی، بهترین فرم‌های اندامی هستند که می‌توانند از شلوارهای اسکینی یا جذب بهره ببرند.

39947564-1660-49ce-b6d1-f9a9f6ff80cb.jpg

شلوارها آیتم‌های مهمی در استایل هستند که بخش بزرگی از استایل را در بر می‌گیرند. انتخاب شلوار مناسب، یکی از نکات مهمی است که افراد خوش‌پوش به آن توجه دارند. در واقع برای داشتن یک استایل بی‌نقص، باید شلواری متناسب با فرم اندام انتخاب شود. در این مطلب ما به معرفی مدل‌های کاربردی شلوار زنانه پرداختیم. همچنین مدل‌های متناسب با هر فرم اندام را معرفی کردیم. امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها