ابرغذای جدیدی که پزشکان و سرآشپز‌ها در سال ۲۰۲۴ توصیه می‌کنند

سرآشپز‌ها در حال تبلیغ ماده غذایی در دسترسی هستند که به عنوان ماده غذایی محبوب در آینده مطرح می‌شود: کلم.

ابرغذای جدیدی که پزشکان و سرآشپز‌ها در سال ۲۰۲۴ توصیه می‌کنند

با پیمایش در کانال‌های آشپزی در رسانه‌های اجتماعی کلیپ‌های بی شماری از سرآشپز‌ها در سراسر جهان ارائه می‌شود که در حال ستایش کلم هستند، زیرا کلم جزو سبزیجات همه کاره است که می‌تواند برای مرینیت و پختن آن مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه، پیش از تهیه ملزومات آشپزی حتما کلم را به سبد مواد غذایی خود بیافزایید.

به نقل از دیلی میل، کلم از مواد مغذی خوبی برخوردار است. کلم حاوی فیبر است که نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین K، یک سوم از نیاز روزانه بدن به ویتامین ث و ده درصد نیاز روزانه بدن به فولات را تامین می‌کند. کلم که از دسته سبزیجات برگدار است هم چنین حاوی مقادیر کمی منگنز، ویتامین ب – ۶، کلسیم، پتاسیم، ویتامین آ، آهن و ریبوفلاوین است. کلم در کنار کلم بروکلی، گل کلم، کلم سبز و کلم پیچ به خانواده چلیپایی‌ها تعلق دارد.

تمام آن سبزیجات حاوی ترکیباتی برای مبارزه با سرطان هستند و از قدرت کنترل التهاب برخوردار بوده و خطر بروز مشکلات قلبی را کاهش می‌دهند. در ایالات متخده هفتاد و هشت درصد کلم کشور فقط در پنج ایالت تولید می‌شود: کالیفرنیا، ویسکانسین، نیویورک، فلوریدا و تگزاس. رنگ کلم می‌تواند از سبز تا قرمز و بنفش متفاوت باشد و برگ‌های آن می‌توانند صاف یا چروکیده باشند. کلم علاوه بر کاهش التهاب حاوی آنتوسیانین‌های سالم برای قلب است که از خانواده فلاوینوئید‌ها هستند.

نتیجه مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ میلادی که در نشریه Circulation منتشر شد بازتاب دهنده بررسی وضعیت ۹۳۶۰۰ زن بود که نشان می‌داد افرادی که موادی غذایی غنی از آنتوسیانین مصرف می‌کنند کم‌تر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. هم چنین، کلم می‌تواند سطح ماده چربی را کاهش دهد موادی که می‌توانند شریان‌هایی به نام کلسترول را مسدود کنند. فیبر محلول با اتصال به ماده موجود در روده به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند و مانع از جذب آن به خون می‌شود. شایان ذکر است که خوردن مقدار زیادی سبزیجات چلیپایی به دلیل داشتن فیبر بالا می‌تواند باعث نفخ شود.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها