سیمیتم یومورتا، خوشمزه‌ترین صبحانه ترکیه

سیمیتم یومورتا نوعی صبحانه مشهور ترکی است که از ترکیب کنجد با تخم مرغ، کره و پنیر پیتزا تهیه می‌شود و بسیار خوشمزه و مقوی است.

سیمیتم یومورتا، خوشمزه‌ترین صبحانه ترکیه

امروزه غذا‌های بین‌المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته که مردم جز غذا‌های سنتی مانند انواع خورشت‌ها و پلو‌ها و آبگوشت و آش میل به امتحان سایر غذا‌ها نداشتند. در دنیای امروز با پیدایش اینترنت و گسترش فضای مجازی مردم با انواع غذا‌های کشور‌های مختلف دنیا آشنا شده‌اند و در برخی از رستوران‌ها نیز سرو می‌شوند. در این میان غذا‌های ترکیه‌ای بسیار خوشمزه و مشهور هستند و به دلیل نزدیکی مرزی و فرهنگی با ایران، غذا‌های ترکی در میان ایرانیان بیشتر از سایر غذا‌های بین‌المللی طرفدار دارند. سیمیتم یومورتا نوعی صبحانه ترکی بسیار خوشمزه و محبوب است که اگر به ترکیه سفر کنید، حتما در منوی رستوران‌ها و کافه‌های ترکی آن را خواهید دید. این صبحانه خوشمزه از ترکیب چند ماده ساده مثل تخم مرغ، کنجد و پنیر پیتزا تهیه می‌شود و دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد. اگر دوست دارید این صبحانه خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: ۲ عدد
پنیر پیتزا: نصف لیوان
کنجد: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۲۰ گرم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
خیار، گوجه و زیتون برای دورچین: به میزان لازم

طرز تهیه

سیمیتم یومورتا

برای درست کردن این صبحانه خوشمزه ابتدا ماهی‌تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود، سپس کنجد را داخل ماهی تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه با حرارت کم تفت بدهید تا بوی خامی کنجد از بین برود. حالا کنجد‌ها را به صورت یک حلقه دورتادور ماهی تابه جمع کنید و روی کنجد‌ها پنیر پیتزا بریزید. وسط حلقه کنجد، کره را بگذارید تا آب شود، سپس دو عدد تخم مرغ را داخل کره بشکنید و روی آن نمک و فلفل سیاه بریزید. اجازه بدهید تخم مرغ عسلی شود، بعد از دور ماهی تابه با یک کاردک قسمت‌های کنجدی را که با پنیر پیتزا مخلوط شده است، خیلی آرام برگردانید تا دورتادور تخم مرغ را بگیرد. بعد از چند ثانیه سیمیتم یومورتای خوشمزه را خیلی آرام داخل ظرف سرو بگذارید و دور ظرف را با گوجه و خیار خرد شده و زیتون تزیین کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ این صبحانه به دلیل داشتن کنجد بسیار گرم و مقوی است. بهتر است برای درست کردن سیمیتم از کنجد خام و پوست گرفته استفاده کنید، چون کنجد تفت داده شده مقداری نمک دارد و ممکن است سیمیتم شما درنهایت شور شود، همچنین کنجد تازه طعم بهتری دارد.

۲ ـ پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند. از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن هر نوع غذا همیشه سعی کنید از ترکیب چند نوع پنیر پیتزا با هم استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها