چگونه یک سوسیس خوشمزه در منزل بسازیم؟

اگر عاشق طعم سوسیس هستید، احتمالا تا به حال، فکر درست کردن این فرآورده گوشتی خوشمزه در خانه نیز به ذهنتان خطور کرده است. شاید فکر کنید که سوسیس‌های خانگی طعم و مزه خوبی ندارند و به خوشمزگی سوسیس‌های آماده نیستند، اما در همین ابتدا باید بدانید که همه چیز به چاشنی‌ها و ادویه‌هایی که برای تهیه سوسیس استفاده می‌شود، بستگی دارد.

چگونه یک سوسیس خوشمزه در منزل بسازیم؟

اگر دوست دارید طعم سوسیس‌های خوشمزه خانگی را بچشید و با خیال راحت از سوسیس به مقدار بیشتر در برنامه غذاییتان استفاده کنید، بهتر است دست به کار شوید خودتان در خانه سوسیس درست کنید. در این مقاله می‌توانید با طرز تهیه سوسیس خانگی آشنا شوید.

 

طرز تهیه سوسیس خانگی در منزل

گوشت گوساله یا گوشت بدون استخوان مرغ: ۶۰۰ گرم

سویا: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

سیر: ۳ حبه

شیر خشک: ۱۵ گرم

آرد سفید: ۱۸۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

سس کچاپ: ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع: ۵۰ گرم

اسانس دود (اختیاری): ۲ قطره

آب یخ: ۱۰۰ گرم

کاور سوسیس: ۲ متر

مواد لازم برای ادویه سوسیس خانگی

فلفل سیاه: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز: ۱ قاشق چای‌خوری

زردچوبه: نصف قاشق چای‌خوری

آویشن: نصف قاشق چای‌خوری

هل: نصف قاشق چای‌خوری

میخک: نصف قاشق چای‌خوری

جوز هندی: نصف قاشق چای‌خوری

پودر تخم گشنیز: نصف قاشق چای‌خوری

پودر زنجبیل: نصف قاشق چای‌خوری

پودر پیاز: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر سیر: ۱ قاشق چای‌خوری

دارچین: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

۱- گوشت و مرغ را برای تهیه سوسیس خرد کنید

برای تهیه سوسیس خوشمزه در خانه قبل از هر چیزی باید گوشت مورد نظرتان را برای چند دقیقه تا چند ساعت در فریزر بگذارید تا نیمه منجمد شوند. سپس با کمک یک چاقوی تیز گوشت‌ها را خرد کنید.

۲- مواد سوسیس را در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید

در این مرحله گوشت خرد شده را همراه با سویا، شیر خشک، آرد، آب یخ، تخم مرغ، روغن، سس کچاپ  سیر و در صورت تمایل مقداری اسانس دور در مخلوط‌کن بریزید. دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید همه مواد با هم ترکیب شوند و خمیری یکدست ایجاد شود. سپس ادویه‌های مورد نظر را نیز به خمیر سوسیس اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند. به خاطر داشته باشید که برای تهیه سوسیس همه ادویه‌ها باید به صورت پودری به خمیر اضافه شوند.

۳- خمیر سوسیس را در کاور بریزید

چگونه یک سوسیس خوشمزه در منزل بسازیم؟

 

بعد از آماده شدن خمیر باید آن را حدود نیم ساعت ورز دهید. ورز دادن خمیر سوسیس موجب یکدست شدن خمیر شما می‌شود و از وا رفتن آن بعد از پخت جلوگیری می‌کند. بعد از این که خمیر سوسیس آماده شد، باید سوسیس را داخل کاور مخصوص بریزید.

اگر چرخ گوشت شما به سوسیس ساز مجهز است، می‌توانید به راحتی خمیر سوسیس را در دستگاه بریزید و سپس کاور را در قسمت لوله جلوی سوسیس ساز بگذارید تا پر شود. در غیر این صورت باید خمیر سوسیس را در قیف بریزید و سپس کاورها را از خمیر سوسیس پر کنید. بعد از ریختن خمیر در کاور حتما با انگشت آن را فشار دهید تا هوای اضافی بین خمیر خارج شود.

۴- سوسیس‌ها را بخارپز کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه سوسیس خانگی باید سوسیس‌ها را برای ۴۵ دقیقه در هواپز قرار دهید. اگر در خانه هواپز ندارید، می‌توانید سوسیس‌ها را در یک ظرف فلزی بریزید و داخل قابلمه آب جوش قرار دهید. سپس درب قابلمه بزرگ را روی آن بگذارید و اجازه دهید سوسیس‌ها برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بخارپز شوند. در نهایت سوسیس‌ها را آبکش کنید و با آب سرد بشویید. سپس آن‌ها را برای ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کنند. بعد از ۲۴ ساعت می‌توانید سوسیس‌های خوشمزه خانگی را در روغن سرخ کنید و از طعم آن لذت ببرید.

اگر زمان کافی برای تهیه سوسیس خانگی ندارید و یا هوس کرده‌اید برای شام مقداری سوسیس بندری خانگی درست کنید، برای خرید آنلاین بهترین برندهای سوسیس می‌توانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

فوت و فن‌هایی که باید برای تهیه سوسیس خانگی بدانید

چگونه یک سوسیس خوشمزه در منزل بسازیم؟

 

برای تهیه سوسیس بهتر است از گوشت گوساله یا ران و سینه بدون استخوان مرغ استفاده کنید.

برای تهیه سوسیس حتما از سیر استفاده کنید، زیرا اصلی‌ترین طعم‌دهنده سوسیس سیر است.

قبل از این که اقدام به تهیه سوسیس خانگی کنید، می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی یا آشپزی کاور مخصوص سوسیس را در اندازه مورد نیاز تهیه کنید.

سوسیس خانگی باید خیلی زود مصرف شود. به منظور افزایش ماندگاری سوسیس خانگی بهتر است آن را در فریزر قرار دهید.

سخن نهایی

سوسیس یک فرآورده گوشتی سرشار از پروتئین است که به خاطر چاشنی‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلفی که در آن استفاده می‌شود، بسیار خوشمزه است. از آنجایی که سوسیس‌های آماده نباید به مقدار زیاد مصرف شوند، شما می‌توانید هر از چند گاهی خودتان اقدام به تهیه سوسیس کنید و با این راهکار به مقدار بیشتری از سوسیس استفاده کنید. در صورتی که ترکیب ادویه‌های مورد استفاده برای تهیه سوسیس و تمامی فوت و فن‌های تهیه سوسیس را رعایت کنید، سوسیس خانگی شما به راحتی آماده می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها