طرز تهیه پودینگ شکلاتی

دسر ها را می توانید برای مهمانی های مختلف و تولد ها تهیه کنید و بعد از غذا یا به همراه کیک سرو کنید. اگر عاشق طعم شکلات و پودینگ ها هستید حتما این دسر خوشمزه و جذاب را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید دقت کنید پودینگ بدون ژلاتین تهیه می شوند زیرا باید بافت نرم و لطیفی داشته باشند.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

 افزودن ژلاتین باعث منسجم شدن بافت پودینگ می شود و در نهایت پودینگ شما سفت تر می شود و می توانید به صورت قالبی این دسر را داشته باشید ولی در اصل اگر بخواهید همانند عکس با بیسکویت و موز یا توت فرنگی این دسر را تهیه کنید از لیوان یا کاسه شیشه ای استفاده کنید.

مواد لازم

شیر ۳ پیمانه
نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
شکر ۴ ق غذا خوری
کره ۱۵ گرم
شکلات تلخ ۷۰ گرم
خامه ۳ ق غذا خوری
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
موز به دلخواه

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

شکرو پودر کاکائو و نشاسته ذرت را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید، این کار را برای این که گلوله نشود انجام دهید و بعد شیر سرد را به مواد اضافه کنید و کم کم هم بزنید تا حل شود و گلوله های نشاسته و کاکائو کاملا حل شود، اگر مواد گلوله شد می توانید از یک صافی رد کنید.

 

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا حل شود و حتما باید حرارت کم باشد و خوب هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند و یک کرم نرم و لطیف بدست بیاید، اگر حرارت را زیاد کنید سفت می شود و بوی خامی مواد باقی می ماند.

 

مرحله سوم: تهیه پودینگ شکلاتی با بیسکویت

در ادامه شکلات تلخ خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکات ذوب شود و در انتها خامه و کره هم دمای محیط را اضافه کنید و هم بزنید و تا کاملا یکدست شود و بعد از روی حرارت بردارید. بیسکویت را باید پودر کنید، می توانید آن را داخل یک نایلون ضخیم بریزید و به صورت درشت یا پودری خرد کنید. موز ها را نیز حلقه ای نگینی خرد کنید. حالا باید کمی از مواد را داخل کاسه یا لیوان بریزید و روی آن بیسکویت خرد شده و موز بریزید و یک لایه دیگر مواد پودینگ را بریزید و در انتها روی دسر را با بیسکویت خرد شده تزیین کنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها