بهترین لباس مسافرتی زمستانی برای زمستان و هوای سرد

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به سفر در فصل سرد زمستان علاقه‌مند هستید. بهتر است با ترفندهای انتخاب لباس‌های زمستانی برای سفر و بستن چمدانی مناسب از وسایلی که در سفر به آنها احتیاج خواهید داشت آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از سفر در زمستان باید انجام دهید بررسی نوع آب‌ و هوای شهر مقصد می‌باشد.

بهترین لباس مسافرتی زمستانی برای زمستان و هوای سرد

بستن چمدان برای سفرهای زمستانی کمی سخت است؛ زیرا هم مجبور هستید لباس‌های زیادی با خود ببرید و هم نباید چمدان خود را بیش از اندازه سنگین نمایید. ولی با وجود این سختی‌ها، سفر جذابیت‌های خودش را در فصل زمستان دارد. در ادامه به توصیه‌های ما در بستن چمدان خود برای سفری خاطره‌انگیز توجه نمایید.

• لباس‌های زیادی همراه خود ببرید!

در زمستان مجبور هستید زیاد لباس همراه داشته باشید. تا در صورت سرمای زیاد بتوانید با پوشیدن چند لایه لباس بر روی هم خودتان را گرم نمایید. پس بهتر است لباس‌های سبک و کم‌حجم زیادی همراه خود به مسافرت ببرید. 

در زمستان چه بپوشیم , ملزومات لباس برای سفر زمستانی , لباس گرم زمستانی برای خانم ها در هنگام سفر

چمدان مناسبی برای مسافرت فصل زمستان انتخاب کنید

• لباس‌های گرم و پشمی را فراموش نکنید

لباس‌های پشمی هم خیلی گرم هستند و هم جای کمی در چمدان اشغال می‌کنند. لباس‌های دوخته شده از پشم کشمیر نیز برای فصل زمستان بسیار مناسب هستند. زیرا با پوشیدن این لباس‌ها در زیر پالتو و کاپشن دیگر بدنتان سرما را احساس نخواهد کرد. در نتیجه لذت بیشتری از سفر خود خواهید برد. 

• زیرپوش گرم همراه داشته باشید.

با پوشیدن یک‌لایه لباس گرم سبک در حقیقت بدن خود را عایق‌بندی می‌کنید. مثلاً با پوشیدن ساق شلواری در زیر شلوار خود می‌توانید علاوه بر اینکه هر نوع شلواری که تیپ شما را زیبا می‌کند بپوشید و هم ترسی از سرما نداشته باشید.

استفاده از زیرپوش‌های پشم گوسفندی ، بهترین گزینه برای گرم نگه‌داشتن بدنتان است.  همچنین می‌توانید از زیرپوش‌های مخصوص ورزشکاران که کیفیت و قیمت مناسب‌تری دارند نیز برای گرم نگه‌داشتن خود استفاده نمایید.

لباس مناسب برای سفر در زمستان , لباس سفر در زمستان , ترفندهای انتخاب لباس‌های زمستانی

تیپ مناسب برای فصل زمستان

• شلوار جین را فراموش نکنید

بهترین گزینه از بین شلوارها، برای سفرهای زمستانی شلوار جین می‌باشد. زیرا هم اندازه آن برای قراردادن در ساک متناسب است و هم از ضخامت کافی برای حفاظت از بدنتان در برابر سرما برخوردار است. برای اینکه احساس سرما نکنید بهتر است زیرشلوار خود، یک لگ هم بپوشید.

• جوراب پشمی یادتان نرود

پوشیدن جوراب‌های پشمی، تأثیر زیادی در گرم‌شدن شما خواهد داشت. قاعدتاً باید پای شما گرم باشد تا بدنتان احساس گرما نماید این یک اصل مهم است.

• استفاده از کفش مناسب و چکمه

از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وسایل سفر در زمستان می‌توان به داشتن یک جفت کفش مناسب زمستانی اشاره کرد. توجه داشته باشید که کفش مناسب برای آب و هوای خشک و سرد با کفش مناسب برای آب و هوای سرد و مرطوب با یکدیگر تفاوت دارند.

مثلاً اگر قصد دارید در زمستان به  شمال کشور سفر کنید بهتر است از کفش‌های چکمه‌ای ضدآب و چرمی استفاده کنید؛ زیرا در این شهرها مطمئناً باران و برف از شما استقبال خواهند کرد، درحالی‌که در مناطق سرد و خشکی؛ مانند جنوب کشور می‌توانید از بوت‌های پشمی استفاده نمایید. در هنگام خرید کفش زمستانی بهتر است به دنبال چکمه‌هایی باشید که ضد آب هستند و کف آنها دارای برجستگی‌هایی باشند تا در زمین‌های لغزنده سر نخورند.

ترفندهای انتخاب لباس‌های زمستانی , لباس مناسب شمال در زمستان , لباس مسافرت زنانه در زمستان

انتخاب کفش مناسب برای فصل زمستان

• کلاه و شال‌گردن را فراموش نکنید

معمولاً کلاه‌های زمستانی از الیاف گرم مانند پشم ساخته می‌شوند که بتوانند سر شما را در سرمای زمستان گرم نگه دارند. اگر می‌خواهید کلاه رسمی به سر کنید بهتر است از کلاه‌های خز دارد استفاده نمایید. زیرا هم شیک و پر زرق و برق هستند و هم بسیار گرم و نرم می‌باشند. برای جلوگیری از نفوذ سرما به بدنتان بهتر است یک شال‌گردن گرم انتخاب نماید تا علاوه بر اینکه استایل شما را زیبا و جذاب نماید، باعث گرم ماندن گردن و صورتتان شود.

• دستکش مناسب همراه داشته باشید

برای اینکه در اثر سرما احساس بی حسی در دستانتان نکنید بهتر است یک جفت دستکش مناسب برای زمستان تهیه نمایید. زیرا در صورتی که دستان شما سرد شوند دیگر نمی توانید هیچ فعالیت و تفریحی انجام دهید و از مسافرت خود لذت نخواهید برد.

برای اینکه نیاز به درآوردن دستکش خود در مواقعی که می خواهید از دستگاههای الکترونیک استفاده کنید نداشته باشید بهتر است از دستکش هایی با قابلیت لمس کردن صفحه نمایش (دستکش های کلاه دار) استفاده کنید. توصیه ما به شما انتخاب دستکش های ضدآب و چرمی است تا هم دست های شما را گرم نگه دارند و هم از خیس شدن دستتان جلوگیری نمایند. 

لباس های مسافرتی زمستانی , در زمستان چه بپوشیم , ملزومات لباس برای سفر زمستانی

انتخاب دستکش، شال و کلاه مناسب برای فصل زمستان

• خانم ها شال یا روسری گرم همراه داشته باشید

سروگردن اصلی‌ترین بخش بدن برای محافظت در برابر سرما هستند. هرچقدر هم لباس گرم داشته باشید؛ اما سر و گوش‌هایتان در معرض سرما باشند، احتمال اینکه بیمار شوید بیشتر خواهد شد.

پس در حین جمع‌کردن لوازم سفر زمستانه شال و روسری گرم در چمدان خود بگذارید. یک روسری پشمی خوب می‌تواند محافظی برای دهان، گوش، سر و بینی شما در برابر سرمای زمستان باشد.

• کاپشن یا پالتو 

اولین لباسی که در برابر سرما در خط مقدم قرار دارد و شما را از سرمای گزنده و بادهای سوزناک در امان نگه می‌دارد کاپشن یا پالتو است. بهترین انتخاب پالتو و یا کاپشنی است که دارای کلاه می‌باشد. اگر قصد سفر به مناطقی را دارید که در آنجا برف زیاد می‌بارد حتماً از کاپشن‌های ضد آب که لایه درونی آنها با خز و یا پشم پوشیده شده‌اند استفاده کنید. تا بدون احساس سرما از سفر خود لذت ببرید.

برای اینکه بدنتان گرم بماند بهتر است زیر پالتوی خود حتما از پلیورهای پشمی، بلوزهای بافتنی، هودی و یا یقه اسکی استفاده کنید. اگر فضای کافی در چمدانتان دارید بهتر است یک کاپشن اضافی نیز همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید؛ زیرا در صورت کثیفی کاپشن شستن و خشک‌کردن آن دردسر دارد.

لباس گرم زمستانی برای خانم ها در هنگام سفر , لباس مسافرتی زمستانی , لباس مناسب برای سفر در زمستان

انتخاب پالتو و کاپشن مناسب برای فصل زمستان

وسایل جانبی که برای سفرهای زمستانی نیاز دارید

1. کرم مرطوب‌کننده پوست: هوای زمستان خشن و خشک است. از طرف دیگر وزش بادهای سرد در زمستان باعث می شوند تا پوست دست و صورت شما خشک شده و آسیب ببینند. برای جلوگیری از ترک‌خوردن و سرماخوردگی پوست خود بهتر است همیشه از کرم‌های مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید تا رطوبت پوستتان را حفظ نماید. از این‌ رو همیشه در ساک خود کرم مرطوب‌کننده پوست و بالم لب برای جلوگیری از ترک لب را همراه داشته باشید.

2. ضدآفتاب مناسب استفاده کنید: برخی از افراد از کرم‌های ضدآفتاب فقط در تابستان استفاده می‌کنند. در صورتی که پرتوهای فرابنفش خورشید در ماه‌های سرد زمستان قوی‌تر می‌باشند و می‌تواند به پوست شما بیشتر آسیب برساند؛ بنابراین در صورتی که دارای پوستی حساس هستید برای مراقبت از آن، کرم ضدآفتاب را همراه خود داشته باشید.

3. کیسه آب گرم: بدون شک کیسه آب گرم می‌تواند شما را از سرمای زمستان در امان نگه دارد. شما می‌توانید هنگامی که قصد دارید بیرون از محل اقامتتان بروید، کیسه آب گرم را با آب جوش پر کنید و برای ساعت‌ها در سرمای بیرون از گرمای آن لذت ببرید.

ملزومات لباس برای سفر زمستانی , لباس گرم زمستانی برای خانم ها در هنگام سفر , لباس مسافرتی زمستانی

همراه داشتن کیسه آب گرم لازم برای فصل زمستان است

4. فلاسک چای را فراموش نکنید: چه چیزی لذت‌بخش‌تر از یک نوشیدنی گرم در هوای برفی است. اگر دوست دارید در طول سفر همیشه نوشیدنی گرم همراه داشته باشید می‌توانید یک فلاسک کوچک و سبک همراه خود ببرید. یک نوشیدنی داغ و خوشمزه می‌تواند انرژی‌زا باشد و خستگی شما را رفع نماید.

5. پاوربانک: بهتر است بدانید که باتری موبایل در دمای پایین زودتر خالی می‌شود. زیا سرما واکنش شیمیایی در باتری را کند می‌نماید. اگر شما جزو کسانی هستید که با گوشی موبایل خود عکاسی و یا فیلم‌برداری می‌کنید. بهتر است حتماً یک پاوربانک همراه خود ببرید تا در صورت نیاز از آن استفاده نماید. 

6. لوازم پزشکی اولیه: با توجه به سرمای شدیدی که در زمستان بر مناطق سردسیری حکم‌فرمایی می‌کند. بهتر است برای اینکه سرماخوردگی در سفر شما را غافلگیر نکند و بیماری باعث شود تا از سفر خود لذت نبرید. حتماً لوازم اولیه پزشکی مانند شربت سرفه، قرص سرماخوردگی، تب‌سنج، ویتامین سی و ... را در ساک مسافرتی خود قرار دهید. تا در مواقع نیاز از آنها استفاده نمایید.

لباس مناسب برای سفر در زمستان , لباس سفر در زمستان , ترفندهای انتخاب لباس‌های زمستانی

انتخاب وسایل ضروری برای مسافرت فصل زمستان

نکاتی برای جمع‌کردن وسایل و لباس‌ها برای سفر زمستانی

• در ابتدا بهتر است چمدانی مناسب تهیه نمایید تا تمام وسایلتان در آن جا شوند.

• لباس‌های خود را به‌صورت لایه‌ای در چمدان قرار دهید؛ یعنی ابتدا لباس‌های کم‌حجم سپس بلوزهای آستین‌دار و بافت‌ها و در انتها کت یا ژاکت را در چمدان بگذارید. زیرا لباس‌های حجیم کل فضای چمدان را اشغال می‌کنند و جایی برای لباس‌های دیگر باقی نمی‌گذارند.

• لباس‌هایی مانند کاپشن و پالتو را سعی کنید در چمدان قرار ندهید. بهتر است آنها را بپوشید. تا فضای بیشتری در ساک برای وسایل دیگر داشته باشید.

• برای اینکه بتوانید لباس‌های بیشتری در چمدان جای دهید بهتر است آنها را به‌صورت گرد تا بزنید و در کنار هم در چمدان بچینید.

• چکمه‌ها و بوت‌های زمستانی را به‌جای قراردادن در چمدان بپوشید تا فضای چمدان را اشغال نکنند. تنها کفش‌های سبکی که فضای کمی اشغال می‌کنند را در چمدان قرار دهید.

• فقط لباس‌های گرمی که از شما در برابر سرما محافظت می‌کنند را همراه خود ببرید. و از بردن لباس‌های غیرضروری خودداری کنید.

• سعی کنید فقط لباس‌های بافتی را که اندازه متناسب دارند را انتخاب کنید و در چمدان بگذارید.

 لباس مناسب برای سفر در زمستان , لباس سفر در زمستان , ترفندهای انتخاب لباس‌های زمستانی

لباس های بافتنی مناسبی که در سفر زمستانی بهتر است همراه خود ببرید

کلام آخر

سفر رفتن به معنای آن نیست که برای هر روز باید یک‌دست لباس جدید همراه خود ببرید. می‌توانید با یک جفت بوت، شلوار جین یا بافتی که برای یک ست در نظر گرفتید لباس‌های دیگر خود را ترکیب کرده و استایل و تیپ جدیدی ایجاد نمایید. سعی کنید لباس‌ها و وسایل ضروری و کاربردی را همراه خود ببرید. در این صورت نیاز نیست که چمدان بزرگ و سنگینی را برای سفر با خود حمل نمایید. 

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها