نکاتی که زنان قد کوتاه هنگام خرید لباس زمستانه باید به آنها توجه کنند

یکی از دغدغه‌های خانم‌های قدکوتاه در زمستان انتخاب استایل متناسب با قدشان است. چرا که خانم‌ها دوست دارند تیپ شان همیشه مرتب و جذاب به نظر بیاید. یادتان باشد یکی از مولفه‌های خوش‌تیپ بودن انتخاب لباس‌هایی است که با قد شما متناسب و سازگاری کافی داشته باشند. اگر شما هم به دنبال یک استایل مناسب زمستانه هستید.

نکاتی که زنان قد کوتاه هنگام خرید لباس زمستانه باید به آنها توجه کنند

جالب است بدانید اندازه قد معمولی و نرمال زنان ایرانی 160 سانتی‌متر می‌باشد. افرادی که دارای قد نرمال هستند به‌راحتی می‌توانند لباس، مانتو  و پالتو برای خود انتخاب نمایند. اما افرادی که قدکوتاه تری دارند، باید در انتخاب لباس کمی بیشتر دقت نمایند. زیرا با انتخاب اشتباه مدل و رنگ لباس می‌توانند قد خود را از چیزی که هست کوتاه‌تر نشان دهند.

در هنگام انتخاب لباس، خانم‌های کوتاه‌قد باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرند. فراموش نکنید که قد تنها فاکتور اصلی استایل شما نیست؛ بلکه قد افراد، فقط یکی از عوامل مهم در خوش‌تیپ و جذاب بودن آنها است.

عواملی مانند وزن، برجستگی‌های بدن نیز در استایل شما تأثیر به سزایی دارند. اگر ترجیح می‌دهید قدبلند به نظر برسید نکات زیر را در هنگام خرید لباس‌های زمستانی رعایت نمایید.

لباس زنانه برای زنان قد کوتاه, رازهای شیک پوشی افراد ریز نقش و کوتاه, خانم‌های کوتاه‌قد

رازهای شیک پوشی افراد ریز نقش و کوتاه قد

• به‌تناسب قد خود از پالتو های بلند استفاده کنید

اگر شما دارای قدکوتاهی هستید و می‌خواهید استایل زمستانه مناسب افراد کوتاه‌قد را بدانید، باید بگوییم که با استفاده از پالتوهای بلند و پافرهای بلند می‌توانید کوتاهی قد خود را معمولی نشان دهید.

البته در هنگام خرید به رنگ و فرم لباس‌ها نیز توجه نمایید. توجه داشته باشید که افراد کوتاه‌قد بهتر است از پالتو و شلوار تک‌رنگ استفاده کنند. استفاده از لباس‌های تک‌رنگ باعث می‌شود تا از بروز دوگانگی در استایل شما جلوگیری شود.

لباس‌های همرنگ به بیننده القا می‌کنند که شما قدبلندی دارید. خانم‌های قد کوتاه برای اینکه کمی بلندتر به نظر برسند بهتر است از لباس‌هایی با پارچه‌های ساده و رنگ‌های تیره استفاده کنند و حتی‌الامکان از انتخاب لباس‌هایی که پارچه آنها شطرنجی، چهارخانه و یا گلدار هستند خودداری نمایند. شاید این نوع لباس‌ها جالب به نظر برسند؛ اما برای کسانی که قدکوتاهی دارند و کمی چاق هستند اصلاً مناسب نیستند.

یکی از موضوعات جالبی که در هنگام خرید پالتو باید این افراد در نظر بگیرند این است که پالتوهای را انتخاب کنند که جنس آنها ظریف باشند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا پالتوهایی که جنس نازک دارند می‌توانند ما را گرم نگه دارند؟ در پاسخ باید گفت پالتوهایی که از جنس پشم و فوتر تولید می‌شوند معمولاً خیلی ضخیم نیستند و اندام را خوش‌فرم نشان می‌دهند. به طور کلی بهترین پالتو برای افراد چاق و قدکوتاه، پالتوهایی هستند که دارای یقه هفت هستند و کمربند باریکی دارند.

ناگفته نماند این افراد می‌توانند از پالتوهای کتی که این روزها پوشیدن آنها مد شده است نیز استفاده کنند. این پالتو های کمی کوتاه، با کشیده نشان داده پاهای افراد کوتاه‌قد، اندام آنها را خوش‌فرم و زیبا نشان می‌دهند. برخی از مدل‌های پالتویی که برای افراد کوتاه‌قد مناسب هستند عبارت‌اند از:

• دوکی

• چهارخانه عمودی

• کمربنددار

• برش از کمر

• دارای چین

• پیلی دار

• مخمل

• کتی

 لباس برای خانم های کوچک, کت مناسب افراد کوتاه قد, شلوار برای افراد قد کوتاه

پالتوهای بلند مناسب برای زنان کوتاه قد است

• شلوار متناسب با استایل زمستانی افراد قدکوتاه

بهتر است افراد قدکوتاه، به‌ هیچ‌ عنوان شلوار کوتاه و یا شلوار چین‌دار نپوشند. چرا که این نوع شلوارها پاهای آنها را کوتاه‌تر از حد نرمال نشان می‌دهند. این افراد برای اینکه بلندتر به نظر بیایند باید شلوار خود را بر روی کفش‌هایشان قرار دهند. به نحوی که شلوار، جوراب‌های آنها را پوشش دهد. در این صورت پاهای شما کشیده‌تر و بلندتر به نظر می‌آیند.

بهترین شلوار زمستانه برای افراد قدکوتاه که علاوه بر خوش استایل کردن آنها باعث گرم نگه‌داشتن پاهای آنها از سرمای سوزناک زمستان می‌شود. شلوار جین اسکینی مشکی است. با این شلوار می‌توانید استایل خود را جذاب و زیبا نمایید. 

• کمربند لباس را کمی بالاتر ببندید

اگر پالتو و یا لباسی که می‌پوشید کمربند دارد، بهتر است کمربند را تا زیر سینه بالا بیاورید و آنجا ببندید. در این صورت پاهایتان کشیده‌تر نشان داده می‌شوند. همچنین پوشیدن شلوارهای فاق بلند و بالا بستن کمربند آنها، سبب می‌شود قد شما بلندتر از معمول به نظر برسد.

لباس برای خانم های کوچک, کت مناسب افراد کوتاه قد, شلوار برای افراد قد کوتاه

خانم های قد کوتاه از کمربند استفاده کنند

• از لباس‌های فیت استفاده کنید

سعی کنید از لباس‌ها و یا پالتوهای اندامی و فیت بدنتان استفاده کنید. زیرا لباس‌های اورسایز برای استایل افراد قدکوتاه مناسب نیستند. مثلاً لباس‌های یقه ‌اسکی و یا یقه ایستاده به دلیل کشیدگی خاصی که به بدن می‌دهند می‌تواند استایل زمستانه شما را جذاب نمایند.

• استفاده از کت‌های نیم‌تنه و کوتاه

اگر در زمستان قصد رفتن به مهمانی را دارید می‌توانید از کت‌های نیم‌تنه و کوتاه استفاده کنید؛ زیرا کت‌های کوتاه قسمت میانی بدن را کشیده‌تر نشان می‌دهند و گزینه مناسبی برای خانم‌های کوتاه‌قد هستند. این کت‌ها را می‌توانید با دامن فاق بلند ماکسی و هم رنگ کتتان ترکیب نمایید.

لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه, لباس زنانه برای زنان قد کوتاه, رازهای شیک پوشی افراد ریز نقش و کوتاه

کت کوتاه مناسب خانم های قد کوتاه

کیف مخصوص خانم‌های قدکوتاه

با توجه به اینکه انتخاب مناسب کیف و کفش به‌نوعی شخصیت و سبک زندگی افراد را نشان می‌دهد و البته در افزایش جذابیت ظاهری استایل خانم‌ها تأثیر مهمی دارند. پس بهتر است در زمان انتخاب کیف و کفش دقت کافی نمایید. در هنگام خرید کیف مناسب برای زنان کوتاه‌قد، باید سه عامل مهم را در نظر بگیرید. 

• شکل کیف: فرم بدن  تأثیر مهمی در انتخاب نوع کیف مناسب برای افراد کوتاه‌قد دارد. مثلاً برای خانم‌های کوتاه‌قد و کمی چاق، کیف مربع یا مستطیل و برای خانم‌های باریک و قدکوتاه، کیف‌های گرد و بیضی مناسب هستند. خانم‌های قدکوتاه با فرم بدنی شبیه ساعت شنی، می‌توانید از هر دو نوع کیف استفاده کنند.

• اندازه کیف: بانوانی که دارای قدکوتاه هستند بهتر است از کیف‌هایی با ابعاد متوسط و کوچک استفاده کنند. زیرا این افراد باید تناسبی مناسب بین اندازه کیف با اندازه پا، دست و فرم بدن خود ایجاد نمایند. کیف‌هایی با ابعاد بزرگ به ‌هیچ‌ عنوان مناسب برای این افراد نیستند.

• بلندی دسته کیف: انتخاب بلندی دسته کیف برای خانم‌های کوتاه‌قد بسیار حائز اهمیت است. در صورت بزرگ‌بودن پایین‌تنه، بهتر است از کیف دسته‌دار دوشی استفاده کنید آن را روی دوش خود بیندازید و در صورتی‌ که بالاتنه بزرگ‌تر از پایین‌تنه است از کیف‌های دوشی با بند بلند استفاده کنید.

لباس های غیررسمی زمستانی برای خانم های کوتاه قد, لباس برای خانم های کوچک, کت مناسب افراد کوتاه قد

انتخاب کیف مناسب خانم های کوتاه قد

کفش مناسب برای خانم‌های کوتاه‌قد

خانم‌های با قدکوتاه در هنگام خرید کفش‌های زمستانه همواره به سراغ پوتین‌های پاشنه‌دار می‌روند تا قد خود را بلندتر نشان بدهند. در صورتی که آسیب کفش‌های پاشنه‌بلند را به جان می‌خرید و همچنان مایل به استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار هستید. در هنگام خرید کفش به نکات زیر توجه نمایید.

• افراد قدکوتاهی که چاق هستند بهتر است کفش پاشنه‌دار 3 سانتی را انتخاب نمایند. در غیر این صورت تناسبی میان فرم بدن و نوع کفش انتخابی آنها وجود نخواهد داشت و زیبایی استایل آنها از بین خواهد رفت.

• خانم‌های که قدکوتاهی دارند بهتر است از کفش‌های پاشنه‌دار نوک‌تیز استفاده نمایند. زیرا این کفش‌ها قد این افراد را کشیده‌تر نشان می‌دهند.

• مدل ساده بهترین نوع کفش انتخابی برای این خانم‌ها است؛ زیرا درصورتی‌که کفش طرح‌دار انتخاب شود توجه دیگران را به‌سوی خود جلب می‌نمایند. 

• خانم‌های قدکوتاه از نیم‌ بوت‌هایی که در مچ دارای بند هستند استفاده نکنند؛ زیرا قد آنها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

• بهترین رنگ کفش برای خانم‌هایی با قدکوتاه خاکی، بژ و کرم می‌باشد.

مانتو برای افراد قد کوتاه, خرید لباس زمستانه زنانه برای افراد قدکوتاه, لباس پوشیدن خانم های قد کوتاه

کفش پاشنه دار مناسب خانم های کوتاه قد

جمع‌بندی

خانم‌های کوتاه‌قد در هنگام خرید کفش‌های زمستانه بهتر است  پوتین‌های  پاشنه‌دار و  بلند را انتخاب کنند تا قد آن‌ها بلند‌تر از همیشه به نظر برسد. البته در صورت انتخاب لباس‌های به رنگ تیره و پوشیدن پالتوهای  روی زانو، بلند  و فیت بدن و ست‌کردن آن با شلوار جین، کمک می‌کند تا قد این افراد بلندتر از معمول به نظر برسد.

خانم‌های قدکوتاه بهتر است از کیف‌های با ابعاد متوسط و کوچک استفاده کنند، در صورت رعایت این امر در کنار سایر اصول عنوان شده در مقاله مطمئن باشند که استایل شما در میان همه زیبا‌تر خواهد بود.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها