خواص دارچین؛ از کاهش وزن تا کاهش فشارخون

دارچین یکی از انواع ادویه های بسیار محبوب و پر مصرف در سراسر جهان است که خواص زیادی برای سلامت بدن دارد.

خواص دارچین؛ از کاهش وزن تا کاهش فشارخون

برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات دارچین در ادامه با چیشی همراه باشید.

خاصیت های دارچین

درمان چین و چروک پوست

دارچین از ادویه هایی می باشد که برای پوست خاصیت های فراوانی دارد، یکی از خاصیت های دارچین برای پوست رفع چین و چروک های موجود بر روی پوست می باشد. دارچین به دلیل اینکه باعث بهبود جریان خون در زیر پوست و افزایشش اکسیژن رسانی به پوست می شود برای کاهش و رفع چین و چروک های پوست بسیار مناسب است.

برای این منظور باید از ماسک روغن دارچین استفاده نمایید ، کافیست چند قطره روغن دارچین روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت بماند تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشد سپس با گرم پوست را بشویید.

خواص دارچین برای مردان

دارچین دارای خواص بسیاری برای باروری در آقایان می باشد به همین جهت توصیه می شود کسانی که مشکلاتی مانند اختلال در نعوذ و میل جنسی پایین دارند از دارچین در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنند. علاوه بر این مطالعات نشان داده است که مصرف دارچین می تواند به درمان ناباروری مردان نیز کمک کند.

کاهش وزن و لاغری با دارچین

یکی دیگر از خاصیت های دارچین این است که این ادویه می تواند به کاهش وزن و لاغری نیز کمک شایانی کند. دارچین از ادویه هایی می باشد که می تواند باعث کاهش اشتها شود و در نتیجه به لاغری کمک کند. توجه داشته باشید برای لاغری و کاهش وزن حتما باید از یک برنامه غذایی مناسب تحت نظر کارشناس تغذیه استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

کاهش فشار خون

یکی دیگر از خاصیت های مهم ادویه دارچین این است که می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند و باعث کنترل فشار خون افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند شود. ضمنا مصرف دارچین در یک رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی نیز یک گزینه مناسب است.

سلامت دستگاه گوارش

برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز می توانید از ادویه با ارزش استفاده کنید، دارچین باعث بهبود روند هضم غذا می شود. ضمن اینکه مصرف دارچین باعث می شود گازهای موجود در روده ها نیز کاهش یابند. برای درمان زخم معده هم می توانید از دارچین بهره ببرید.

درمان کبد چرب

نتیجه تحقیقات دانشمندان نشان داده است که دارچین برای سم زدایی و پاکسازی کبد از سموم مضر نیز بسیار مفید است. علاوه بر این می توانید برای درمان بیماری های شایع کبدی مثل کبد چرب هم از ادویه دارچین استفاده کنید.

سفید کردن دندان ها

اگر می خواهید دندان های سفید و زیبا داشته باشید از دارچین استفاده کنید. برای این منظور مقداری پودر دارچین روی انگشت خود بریزید و دندان های خود را با آن مسواک کنید، این کار باعث خوشبو شدن دهان و سفید شدن دندان ها می شود. ضمنا دارچین برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها نیز مفید است.

درمان اگزما و پسوریازیس

بیماری های پوستی معمولا به دلیل وجود باکتری ها و قارچ ها روی پوست به وجود می آیند. دارچین به دلیل اینکه دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتریایی بسیار قوی می باشد و به همین دلیل می تواند برای درمان بیماری های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس مفید است.

برای درمان این بیماری های پوستی باید از ماسک دارچین و عسل استفاده شود. برای تهیه این ماسک ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری دارچین را ترکیب کنید و این خمیر را به صورت ماسک روی قسمت های آسیب دیده پوست قرار دهید.

زیان های دارچین

آلرژی و حساسیت

پوست برخی افراد ممکن است به دارچین حساسیت داشته باشد و این حساسیت منجر به واکنش های آلرژیک مثل قرمز شدن یا ورم کردن پوست شود. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده موضعی از فراورده های دارچین حتما تست حساسیت پوست انجام دهید تا با مشکلات بعدی مواجه نشوید.

برای انجام تست حساسیت کافیست مقدار کمی از ماسک یا روغن دارچین را روی پوست قرار دهید و پس از ۳۰ دقیقه آنرا بشویید ، اگر با حساسیتی مانند سوزش یا قرمزی پوست روبرو نشدید، پوست شما به دارچین حساسیت ندارد.

دارچین در رژیم غذایی

دارچین یکی از انواع ادویه های پر مصرف در سراسر جهان می باشد که معمولا به عنوان ادویه و طعم دهنده در غذاهاریال دسرها و شیرینی ها استفاده می شود، البته علاوه بر این مصارف از دارچین برای تهیه خوراکی هایی مثل کیک دارچینی و دارچین پلو اشاره کرد.
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها