طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی با فر و بدون فر

شیرینی برنجی یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در طعم کاکائویی تهیه کنید و در کنار دیگر شیرینی های خود سرو کنید.

طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی با فر و بدون فر

بهتر است برای تهیه شیرینی برنجی از آرد برنج مرغوب استفاده کنید و یا خودتان در منزل می توانید به راحتی آرد برنج تهیه کنید و خوب الک کنید تا یکدست شود و بعد این شیرینی خوشمزه را در منزل و برای نوروز در کنار دیگر شیرینی خود آماده کنید.

مواد لازم

کره هم دمای محیط یا روغن جامد ۱۰۰ گرم
پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
پودر قند ۹۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
گلاب ۱/۴ پیمانه
آرد برنج ۲۵۰ گرم
پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی برنجی کاکائویی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد زرده را از سفیده تخم مرغ جدا کنید، پودر قند و آرد برنج را یک بار الک کنید و جدا قرار دهید.

 

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید کره نرم شده را به همراه پودر قند و پودر هل تازه آسیاب شده با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود و حتما در طول هم زدن مواد را دورگیری کنید تا یکدست هم بخورد و بوی خامی کره از بین برود.

 

مرحله سوم: افزودن زرده

در ادامه باید زرده را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا یکدست شود و بعد گلاب را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد کاملا یکدست شود و باید شروع به اضافه کردن آرد کنید، دقت کنید نباید همه آرد را یکجا بریزید و کم کم بریزید تا خمیر یکدستی بدست بدست بیاید و بسته به آب خور آرد شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد مصرف شود. خمیر را در دست گرد کنید و کمی فشار دهید و اگر تر نخورد یعنی خمیر شما حاضر شده است و بعد به ان پودر کاکائو اضافه کنید و کمی ورز دهید تا مخلوط شود و داخل نایلون قرار دهید و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

 

مرحله چهارم: پخت شیرینی برنجی کاکائویی

در ادامه باید از خمیر به اندازه های یک اندازه بردارید و در دست گرد کنید و مهر مخصوص شیرینی برنجی را بزنید و شیرینی ها را روی سینی فر قرار دهید و یا اگر می خواهید بدون فر تهیه کنید داخل تابه دو طرفه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل تابه قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز واشر تابه را بردارید و به ۲۰ الی ۲۵ دقیقه زمان دهید تا زیر شیرینی پخته شود.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها