طرز تهیه شیرینی خامه ای برشی

شیرینی خامه ای بدون فر یا شیرینی خامه ای برشی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک شیرینی خوشمزه خانگی می باشد که نیازی به فر ندارید و می توانید بدون فر در منزل تهیه کنید. شما می توانید این شیرینی خوشمزه را برای مهمانی تهیه کنید. برای تزیین می توانید از خامه قنادی و پودر کاکائو استفاده کنید و یک شیرینی برشی خانگی تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی خامه ای برشی

 بعضی وقتا هوس یک شیرینی خامه ای خانگی می کنید که خیلی راحت داخل تابه رژیمی می توانید آن را تهیه کنید. 

مواد لازم برای تهیه شیرینی خامه ای بدون فر

آرد قنادی ۱.۵ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
وانیل ۱/۲ ق مربا خوری
پودر کاکائو ۱ ق چای خوری
آب ولرم ۱/۳ پیمانه
روغن ۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری سر پر
خامه قنادی به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی خامه ای برشی بدون فر در خانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه اندازه گیری کنید. تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین هم زدن دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

 

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید آب ولرم و روغن مایع را به ترتیب به مواد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. حالا باید مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و در جهت مواد را فولد کنید و اصلا نباید پف مواد را بگیرید.

 

مرحله سوم: ریختن در تابه

شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود. کف تابه دو طرفه را کاغذ روغنی قرار دهید و با روغن مایع چرب کنید و بعد از مایه کیک داخل تابه بریزید و مواد باید به یک اندازه داخل تابه پخش شود و بعد از نوار نارنجی رنگ تابه را خارج کنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی خامه ای بدون فر

حالا تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد از ۲۰ دقیقه با خلال دندان تست کنید و زمانی که پخت بود از تابه خارج کنید و کاغذ روغنی را بردارید و بعد از وسط کیک را با چاقو نصف کنید. خامه قنادی را بزنید تا فرم بگیرد و بین کیک بریزید و با پالت پخش کنید و قسمت دیگر کیک را روی آن قرار دهید و بعد با کمک چافو برش بزنید و به دلخواه تزیین و سرو کنید.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها