با این غذای مقوی سرماخوردگی را فتیله‌پیچ کنید!

این سوپ رشته یکی از روش‌های ساده برای دوران سرماخوردگی و مریضی است.

با این غذای مقوی سرماخوردگی را فتیله‌پیچ کنید!

سوپ رشته برای سرماخوردگی یکی از روش‌های ساده برای دوران سرماخوردگی و مریضی می‌باشد که می‌توانید خیلی راحت بدون مرغ این سوپ را تهیه کنید.

در طول سرماخوردگی غذا های مانند سوپ و آش سبک جایگزین خوبی برای غذا های چرب و سرخ کردنی می باشد و به همین دلیل شما می توانید از انواع سوپ ها در این دوران استفاده کنید تا هم میل و اشتهای خود را از دست ندهید و هم تنوع در غذا های خود داشته باشید.

با این غذای مقوی سرماخوردگی را فتیله‌پیچ کنید!

چون در این سوپ از مرغ استفاده نشده است در ۱ ساعت آماده می شود و البته می توانید برای مقوی کردن این سوپ از کمی پای مرغ و یا گردن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ رشته برای سرماخوردگی

  • سیب زمینی ۱ عدد

  • هویج ۲ عدد

  • پیاز بزرگ ۱ عدد

  • شلغم ۱ عدد

  • گوجه فرنگی ۲ عدد

  • رشته سوپی ۱۰۰ گرم

  • عصاره مرغ ۱ عدد

  • قارچ ۵ عدد به دلخواه

  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ رشته برای سرماخوردگی بدون مرغ و رب

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا می توانید مواد را رنده درشت بزنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. هویچ را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا رنده درشت بزنید. گوجه فرنگی را نیز رنده یا پوره کنید. قارچ ها را اسلایس کنید. شلغم را نیز پوست بگیرید و خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

داخل یک قابلمه همه مواد خرد شده را بالا را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا سبزیجات تفت بخورند و بعد عصاره مرغ را پودر کنید و به همراه ادویه ها اضافه کنید. دقت کنید عصاره های مرغ خود حاوی نمک هستند و بهتر است در انتها نمک سوپ رشته برای سرماخوردگی را کنترل کنید.

مرحله سوم: پخت سوپ رشته برای سرماخوردگی

بعد از این که مواد کمی تفت خوردند و عطر ادویه ها آزاد شد و آب اضافه گوجه فرنگی کشیده شد باید روی مواد آب جوش ریخته و ابتدا حرارت را بالا ببرید تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید تا سوپ جا افتاده و سبزیجات داخل آن پخته شود، این مرحله ممکن است ۱ ساعت طول بکشد.

مرحله چهارم: تهیه سوپ رشته برای سرماخوردگی

بعد از ۵۰ دقیقه باید رشته سوپی خود را که می توانید از رشته های طرحدار یا ساده استفاده کنید را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا رشته ها پخته و نرم شود و بعد از این زمان سوپ را داخل بشقاب کشیده و با آبلیموترش سرو کنید. 

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها