درمان قطعی سلولیت پوستی با رژیم غذایی در کمتر از ۳۰ روز!

وست بدن در همه جا یکدست نیست و در برخی نواحی ظاهری ناهموار و ناصاف دارد که به آن سلولیت یا پوست پرتقالی می‌گویند. سلولیت‌ها در اثر عوامل مختلفی از جمله هورمون‌ها یا وراثت به وجود می‌آیند و فشار عصبی، نوع تغدیه، کمبود پروتئین و میزان فعالیت فرد روی شدت و نوع سلولیت تاثیرگذار است. با ادامه‌ی این مقاله همراه باشید تا مفصلا به سلولیت و انواع آن و عوامل این عارضه بپردازیم.

درمان قطعی سلولیت پوستی با رژیم غذایی در کمتر از ۳۰ روز!

به تجمع موضعی چربی و تغییر در بافت پوست در برخی از نواحی بدن سلولیت می‌گویند. اسم عارضه‌ی پوست پرتقالی و سلولیت، اولین بار در تبلیغات خدمات اسپا و زیبایی به کار رفت. وقتی تعداد و حجم سلول‌های چربی در زیر پوست متراکم شده و به صورت برآمدگی‌های کوچک و متورم نمایان می‌شوند، پوست پرتقالی ایجاد می‌شود.

انواع سلولیت

سلولیت نرم(آبی)

سلولیت نرم یا  سلولیت  شل با افتادگی پوست همراه است و بیشتر در نواحی بازو، شکم، باسن یا ران دیده می‌شود. این نوع سلولیت در اثر اضافه وزن به وجود می‌آید و پوست در این حالت ژلاتینی و موج دار می‌شود.

دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب و جلوگیری از اضافه شدن وزن و تمرینات ورزشی می‌تواند در پیشگیری از این نوع سلولیت و بهبود آن تا حدودی موثر باشد.

یکی از دلایل ایجاد سلولیت تغییرات پی در پی و کاهش و افزایش مکرر وزن است؛ چرا که پوست طی این فرآیند حالت ارتجاعی خود را از دست داده و به مرور شل و آویزان می‌شود.

سلولیت سخت

به سلولیت سخت اصطلاحا پوست پرتقالی می‌گویند. این نوع سلولیت تنها در اثر اضافه وزن ایجاد نمی‌شود و افراد لاغر را نیز درگیر می‌کند. این نوع سلولی با فرورفتگی و برآمدگی روی ران، بازو و باسن همراه است و در بعضی موارد شدید حتی می‌تواند دردناک باشد.

سلولیت سخت در بافت‌های عمیق شکل گرفته و درمان آن نسبت به سلولیت نرم سخت‌تر است. این نوع از سلولیت‌ها ضخیم هستند و به عضلات چسبیده‌اند.

سلولیت ادماتوز

سلولیت ادماتوز یا ادماتیک در اثر گردش خون ضعیف ایجاد می‌شود و نسبت به انواع سلولیت‌های دیگر کمتر شایع است. این نوع سلولیت در پشت زانو و به خصوص ساق پا بیشتر ظاهر شده و موجب تورم پاها می‌شود و می‌تواند شکل پا را تغییر دهد.

سلولیت عفونی

این نوع از سلولیت در اثر نفوذ باکتری به زیر پوست ایجاد می‌شود و شکلی برآمده، متورم و گرم به پوست می‌دهد و درمان آن نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارد. سلولیت چربی با سلولیت عفونی متفاوت است.

سلولیت چگونه ایجاد می‌شود؟

سلولیت، یکی از عارضه‌های شایع پوستی محسوب می‌شود و معمولا درد یا علائم خاصی ندارد و تنها از نظر زیبایی ظاهری تغییراتی در پوست ایجاد می‌کند که برای بعضی افراد ناخوشایند است.

هورمون استروژن یکی از دلایل ایجاد سلولیت است و به همین دلیل این عارضه بیشتر در زنان شایع است. علاوه بر هورمون، افزایش سن و تغییرات وزنی و سایزی نیز در ایجاد سلولیت نقش کلیدی دارند.

تحقیقات نشان داده‌اند که عوامل ژنتیکی نیز در ایجاد سلولیت نقش دارند و در زنان سفیدپوست این عارضه بیشتر دیده می‌شود. سلولیت نیز مثل بسیاری از فاکتورهای فیزیکی ریشه در توارث دارد و بین افراد یک خانواده به صورت مشترک و ارثی مشاهده می‌شود.

 تغذیه‌ی ناسالم، عدم تحرک و ورزش، استرس و اضطراب نیز از عوامل دخیل در ایجاد سلولیت هستند که به سبک زندگی افراد برمی‌گردد. استعمال سیگار و دخانیات نیز به دلیل تاثیر منفی که بر سلامت پوست می‌گذارند از عوامل پرخطر در ایجاد سلولیت محسوب می‌شوند چرا که نیکوتین یک منقبض کننده‌ی عروق است و در ایجاد کلاژن و اکسیژن رسانی به پوست خلل ایجاد کرده و نهایتا منجر به تشکیل سلولیت می‌شود.

درمان سلولیت,سلولیت سخت,تحرک و ورزش و ارتباط آن با سلولیت,سلولیت سخت

درمان سلولیت با رژیم غذایی

رژیم غذایی و سلولیت

مهم‌ترین عامل ایجاد سلولیت تجمع چربی‌های زیرجلدی است که در اثر افزایش وزن به وجود می‌آیند. پس اولین قدم برای مبارزه با سلولیت، رژیم غذایی است. البته این را در نظر داشته باشید که کاهش وزن لزوما به معنی از بین رفتن کامل همه‌ی سلولیت‌ها نیست و ممکن است برخی از سلولیت‌ها بعد از کاهش وزن نیز مقاومت کرده و همچنان به پوست و بدن شما وفادار بمانند!

به هرحال تنها توجه به کاهش وزن برای از بین بردن سلولیت مهم نیست. برخی از غذاها ملتهب کننده هستند و به ایجاد و تشدید سلولیت کمک می‌کنند. لازم است در رژیم لاغری از این غذاها نیز فاصله بگیرید.

برنامه‌ی کاهش وزن جهت از بین بردن سلولیت علاوه بر اینکه باید وزن شما را کاهش بدهد، لازم است شامل مواد غذایی مفید جهت از بین بردن سلولیت باشد. باید بدانید که برخی مواد غذایی قدرت این را دارند که سلولیت را تشدید کنند یا بهبود ببخشند.

برخی غذاهای ممنوعه که سلولیت را تغذیه کرده و موجب تشدید آن می‌شوند از این قرارند:

• نمک

• مایونز

• کالباس

• سوسیس

• چیپس

• شکلات

• ساردین

• خاویار

• نوشابه‌های گازدار

• کنسرو ماهی شور

• نوشیدنی‌های الکلی

• غذاهای سرخ کردنی

  غذاهای حاوی فیبر، غلات کامل، میوه و سبزیجات تازه در جلوگیری از ایجاد و تشدید سلولیت‌ها موثرند. کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده که به برخی از آن‌ها اشاره شد منجر به تولید چربی در نواحی مستعد سلولیت بدن خواهند شد.

دریافت اسیدهای آمینه و پروتئین کافی برای تولید کلاژن سالم و بافت همبند ضروری است و باید بدانید علاوه بر چربی، مصرف نمک و غذاهای شور نیز باعث تورم بیشتر سلول‌های چربی و برجستگی سلول‌ها و احتباس آب زیر پوست خواهد شد.

تحرک و ورزش و ارتباط آن با سلولیت

اجداد بدوی ما در ابتدای خلقت یک‌جا نشین نبوده‌اند و بشر در تمام قرون در حال سیر و سفر و جابجایی بوده است. با گذشت سالیان و پیشرفت تمدن، یک‌جانشینی کشف شد و ابنای بشر یاد گرفتند در مناطقی که آب و آبادی هست مسکن بسازند و بیتوته کنند.

 اما شما که در تمام طول روز پشت میزهای کارتان و روی صندلی‌های اداری‌تان نشسته‌اید احتمالا در پی آب و آبادانی و آتش نیستید. پس دست از یک جا نشینی بردارید و به نیاکان خود تأسی کنید. راه بروید و در هر حالت و زمان و مکانی که هستید به فعالیت خود بیفزایید.

 نشستن طولانی مدت پوست را تحریک به سلولیت‌سازی می‌کند و برای سلامتی شما مضر است. عدم تحرک موجب عدم تعادل کالری دریافتی و ذخیره‌ی سلول‌های چربی زیر پوست خواهد شد و تولید کلاژن و آلاتسین را کند کرده و پوست را شل می‌کند ...

انواع سلولیت,درمان سلولیت,عامل ایجاد سلولیت

درمان قطعی سلولیت با رژیم غذایی

درمان سلولیت

همانطور که گفتیم رعایت رژیم غذایی، ورزش و تحرک کافی و تغییر سبک زندگی و ترک عادات غلط مثل نوشیدن الکل یا کشیدن سیگار می‌توانند در عدم ایجاد سلولیت و پیشگیری از آن موثر باشند. ضمن اینکه برای درمان این عارضه نیز بهترین راه همین رعایت مواردی است که به آن‌ها اشاره شد.

از آنجایی که سلولیت یا پوست پرتقالی بیش از همه عارضه‌ای مرتبط با زیبایی محسوب می‌شود، لذا درمان‌های تهاجمی زیبایی نیز برای این مشکل ابداع شده است.

• درمان با فرکانس رادیویی

• جراحی زیبایی

• ماساژ درمانی

• مزوتراپی

• لیپوساکشن

• لیزردرمانی

• کرم ها و لوسیون‌های حاوی کافئین یا رتینول

از جمله روش‌های تهاجمی  درمان سلولیت  محسوب می‌شوند که البته شدت عملکرد و درصد تاثیرگذاری آن‌ها متفاوت است.

آنچه از مقاله سلولیت و پوست پرتقالی آموختیم:

سلولیت‌ پوستی انواع مختلفی دارند و به دلایل متفاوتی عارض می‌شوند. سلولیت، بیماری نیست اما تغییراتی که در ظاهر پوست ایجاد می‌کند برای همه خوشایند نیست و از انگیزه‌های کاهش وزن، از بین بردن همین برجستگی‌های ناخوانده در زیر پوست است.

کاهش وزن و تناسب اندام، انجام ورزش و حرکات متناسب و در نهایت برخی روش‌های تهاجمی راه‌کار مبارزه با سلولیت‌ها هستند. البته در درمان و از بین رفتن سلولیت کمال‌گرا نباشید چون به صورت صد در صدی از بین نمی‌روند و نیز با تغییرات وزنی احتمال بازگشت آن‌ها وجود دارد. عوامل محیطی و ژنتیکی نیز در تشدید این عارضه نقش دارند.

منبع: سرپوش
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها