روش شگفت انگیزی با نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند

یکی از در دسترس ترین مواد لایه بردار و تغذیه کننده پوست که باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می شود استفاده نمک و آب نمک برای صورت است.

روش شگفت انگیزی با نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند

یکی از مواد در دسترس همه شما که میتواند به بهبود کیفیت و شادابی پوست کمک کند ، نمک است. البته استفاده از نمک دریا به دلیل وجود املاح معدنی از جمله منیزیم ، کلیسم و پتاسیم مسلما نسبت به نمک ید دار خوراکی که املاحش جدا شده اند میتواند تاثیر بهتری بر سلامت و لطافت پوست بگذارد.

به هم خوردن املاح طبیعی پوست میتواند منجر به مشکلاتی از جمله خشکی ، قرمزی و خارش پوست شود که با سرد شدن هوا در فصل پاییز و زمستان این اختلالات تشدید می شوند. 

استفاه از نمک دریا به عنوان اسکراب یا ماسک پوستی میتواند علاوه بر افزایش مقاومت پوست از پیری زودرس پیشگیری کرده و آب رسانی به پوست را بهبود بدهد. 

در ادامه   درباره روشهای استفاده و فواید استفاده از نمک و آب نمک برای صورت صحبت میکنیم. 

مزایای نمک و آب نمک برای صورت 

- پاکسازی عمقی منافذ پوست

- از بین بردن جوش های سرسفید و سرسیاه

- از بین بردن آکنه

- پاکسازی چربی و آلودگی های روی پوست 

- بهبود سلامت و درخشان شدن پوست 

 خواص نمک برای پوست, بهبود اگزما با آب نمک, نمک و آب نمک برای صورت

بهبود اگزما با استفاده از آب نمک 

بهبود اگزما با آب نمک  

نمک دریا حاوی منیزیم است که ماده از ضد التهاب محسوب شده و خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث کاهش خارش پوست و از بین رفتن باکتری ها و قارچ های سطح پوست که عامل اگزما هستند می شود. برای بهبود اگزما میتوانید پوست اسیب دیده را به مدت 15 – 30 دقیقه در آب نمک رقیق غوطه ور نمایید و سپس آبکشی کرده و از آبرسان استفاده کنید. 

ماسک نمک و عسل

نمک و عسل هر دو خاصیت ضد التهابی دارند و استفاده همزمان از آنها باعث کاهش قرمزی پوست و التیام جوش های صورت می شود. تولید چربی در پوست را متعادل کرده و رطوبت لازم برای پوست را تامین  می کند. 

برای تهیه ماسک نمک و عسل ، 1 قاشق چایخوری نمک دریا آسیاب شده را با 4 قاشق چایخوری عسل خام مخلوط نموده و روی پوست صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. 

میتوانید 1 دقیقه قبل از شستن پوست ، پارچه ای را در آب گرم بخیسانید و آبش را بگیرید و روی صورتتان بگذارید. 

هنگام شستشوی پوست ، ماسک را به آرامی روی پوست مالش دهید تا کار لایه برداری و از جدا کردن پوست های مرده را هم برایتان انجام دهد.

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها