درشت‌ترین حبه انگور جهان / این انگور گران‌قیمت چه فرقی با انگورهای معمولی دارد؟

انگور ژاپنی گران‌قیمت‌ترین و البته درشت‌ترین انگور جهان است اما تنها قند و طعم بیشتری نسبت به انگورهای معمولی دارد.

درشت‌ترین حبه انگور جهان / این انگور گران‌قیمت چه فرقی با انگورهای معمولی دارد؟

انگور رومی یاقوتی گران‌ترین انگور روی کره زمین است و اگر استانداردهای بالای عرضه آن رعایت شود خوشه‌ای حدود ۹۰ تا ۱۴۰ دلار برای خریدار هزینه خواهد داشت. اما چرا این انگورها اینقدر گران هستند و چه چیزی آنها را تا این حد خاص می‌کند؟ 

در سال ۱۹۹۵، گروهی از کشاورزان در ایشیکاوای ژاپن، تلاش خود را برای تولید انواع درشت انگور قرمز آغاز کردند و در مرکز تحقیقات کشاورزی بیش از ۴۰۰ تاک را مورد مطالعه قرار دادند تا به انگوری رسیدند که طعم، رنگ و سهولت پرورش آن بسیار قابل توجه بود.

در اولین عرضه این میوه در سال ۲۰۰۸، یک خوشه ۷۰۰ گرمی آن به قیمت ۹۱۰ دلار فروش رفت و به عنوان گران‌ترین انگور در سراسر جهان معرفی شد. هر حبه از این انگور تا ۲۰ گرم وزن دارد و با بهترین شکل و رنگ ممکن وارد بازار می‌شود.

تصویر درشت‌ترین حبه انگور جهان | خواص این انگور گران‌قیمت چه فرقی با انگورهای معمولی دارد؟

این انگورهای بدون هسته، دارای پوستی بسیار نازک و بافتی گوشتی هستند. اسیدیته کم و قند زیاد، آنها را به یک لقمه بزرگ شیرین و آبدار تبدیل کرده است. انگور ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی برای حفظ سلامت بدن ما دارد.

این میوه با آنتی اکسیدان‌های خود به بدن ما کمک می‌کند تا از شر رادیکال‌های آزاد خلاص شود و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد و برای داشتن این خواص نیازی به خرید انگور رومی یاقوتی نیست زیرا همه انگورهای شهریوری این خاصیت‌ها را دارند.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها