خرید انگور با این ظاهر و مشخصات ممنوع!

هنگام خرید انگور باید به نکات مهمی توجه کنید تا سالم یا خراب بودن انگور را تشخیص دهید.

خرید انگور با این ظاهر و مشخصات ممنوع!

انگور از جمله میوه هایی است که خیلی راحت خورده می شود و در تهیه دسر، سالاد و آبمیوه ها هم می توان از آن استفاده کرد.

انگور ها منبع خوبی از ویتامین C و K هستند و چربی کمی دارند اما چگونه می توان فهمید انگوری که می خورید هنوز خراب نشده و سالم و تازه است.

در این قسمت روش هایی برای تشخیص سالم و خراب بودن انگور و البته شیره انگور را معرفی خواهیم کرد.

رنگ انگور

انگور انواع مختلفی دارد که می تواند قرمز، سبز یا زرد باشد. انگور سبز تیره در واقع هنوز نرسیده و ترش است. انگور رسیده سبز مایل به زرد است و انگور قهوه ای نشان دهنده خرابی آن است. قبل از خرید انگور دقت کنید که همه یک رنگ باشند و در میان آن ها انگور قهوه ای یا کپک زده وجود نداشته باشد زیرا در عرض یک یا دو روز باعث خرابی بقیه انگور ها نیز خواهد شد.

سفتی و نرمی انگور

با فشار دادن یکی از حبه های انگور می توانید متوجه نرمی و سفتی آن شوید. انگور تازه سفت تر و شاداب تر است و اگر انگوری نرم باشد به این معناست که بیش از حد رسیده و به زودی خراب می شود. انگور نباید له شده و شکل خود را از دست داده باشد. انگوری که خراب باشد لزج و کوچک تر است.

طعم انگور

مهم ترین کاری که قبل از خرید انگور باید انجام دهید، مزه کردن آن است. فقط با تست مزه می توانید کیفیت انگور را تشخیص دهید. بعضی انگور ها در ظاهر سالم هستند اما طعم بدی دارند. همچنین می توانید انگوری که بیشتر دوست دارید را بخرید زیرا بعضی ها انگور شیرین دوست دارند و بعضی انگور ترش را ترجیح می دهند.

بوی انگور

اگر شک دارید انگور خراب است یا سالم، آن را بو کنید . اگر خراب باشد بوی ترش و نا مطبوع سرکهمی گیرد که هرگز نباید آن را بخرید.

روش های خرید انگور تازه

یک خوشه انگور بردارید و به آرامی تکان دهید. اگر چند انگور بیفتد، به این معنا است که انگور خیلی تازه نیست. اگر همه انگور ها چسبیده به خوشه باقی بمانند یعنی تازه است.
دومین نکته خوشه انگور است، خوشه انگور باید سبز باشد و قهوه ای و خشک نباشد.

انگورها را بدون این که بشویید داخل یخچال نگه دارید و قبل از مصرف بشویید، زیرا این کار باعث می شود که انگور زودتر خراب شود. اگر مجبور هستید آن را بشویید، پس کاملا خشک کنید و سپس در یخچال بگذارید.

روش های نگهداری انگور

انگور را در یک ظرف دربسته نگهدارید.

همچنین می توانید آن را در کیسه پلاستیکی نگهداری کنید.

قبل از قرار دادن انگور در یخچال از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر تمام این شرایط را رعایت کنید انگور ها تا 10 روز داخل یخچال و یا 5 روز در فضای اتاق تازه می مانند.

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها