کاشت مو چگونه انجام می شود؟

طبق آمار، از هر سه مرد یک نفر و از هر پنج زن یک نفر از ریزش مو یا طاسی رنج می برند. امروزه با پیشرفت های چشمگیر تکنولوژی و علم پزشکی روش های مناسب تری برای کاشت مو معرفی شده است.

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

با ظهور این روش ها، نامزدها و حرفه ای ها آرامش بیشتری پیدا کرده اند. زیرا اکثر این روش ها نه تنها با عوارض کمتری همراه هستند، بلکه مراجعه کننده سریعتر و با درد کمتری بهبود می یابد.

مردانی که برای کاشت مو مشهد  اقدام می کنند اغلب از نازک شدن مو و طاسی در ناحیه پیشانی، شقیقه ها و پوست سر رنج می برند.

اولین و مهمترین نکته در کاشت مو داشتن بانک مو و تراکم کافی در پشت سر و بالای گردن است.

نکته دوم: قبل از کاشت مو باید علل ریزش مو از بین برود و درمان شود وگرنه به مرور زمان موهای کاشته شده مانند موهای اصلی و طبیعی فرد می ریزد، این امر بدیهی و کاملا واضح است و ارتباطی با نوع و نوع آن دارد. یونجه یک روش کاشت مو نیست و ادعای دائمی بودن کاشت مو با چنین روشی کاملا تبلیغاتی و غیر علمی است.

علاوه بر این، اگر مشکلات متابولیک بدن که منجر به ریزش مو می شود از بین برود، به رشد موهای کاشته شده کمک می کند که برای این منظور توصیه می شود قبل از کاشت، آزمایش خون بر روی غده تیروئید و آدرنال انجام شود. ویتامین ها و مواد معدنی، به ویژه عناصر کمیاب روی، مس، آهن و ویتامین‌های D و B12، تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) در مکمل‌های غذایی تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان مناسب.

یکی از دغدغه های اصلی کاندیدهای پیوند فولیکول مو، مراحل کاشت مو است. آیا اکثر این افراد دوست دارند اطلاعات کاملی در مورد نحوه انجام کاشت مو داشته باشند؟ برای کاهش استرس در روز جراحی کاشت مو. البته با پیشرفت تکنولوژی شاهد ورود انواع روش ها در زمینه کاشت موی طبیعی هستیم

در کاشت مو به نام FIT یا FUE که مخفف عبارت Follicular Unit Transplantation است، فولیکول های مو یا فولیکول های مو به نام FUG به صورت گروهی یا تکی از پشت با وسیله ای به نام ساپورت یا پانچ و در نواحی که آنها مو ندارند، کاشته می شوند. در این روش که چندین جلسه به طول می انجامد عملا هیچ جراحی انجام نمی شود و در هر جلسه به طور متوسط ​​1000 تا 1500 فولیکول مو از پشت کشیده شده و در نواحی مورد نظر کاشته می شود.

کاشت مو FIT یک روش بدون درد تحت بی حسی موضعی برای کاشت مو در نواحی کوچکتر مانند ریش، ابرو، مژه، سبیل یا آنهایی است که طاسی گسترده ندارند یا به هر دلیلی امکان برداشتن بافت پشت بیمار وجود دارد. ، عملی تر است.

بد نیست بدانید در روش کاشت مو FIT یک تا چهار هفته بعد از کاشت مو، فولیکول ها وارد مرحله استراحت می شوند و موهای کاشته شده می ریزند. در ماه دوم تا چهارم پس از کاشت مو، ممکن است فکر کنید که موهایتان به دلیل این ریزش مو کوچک شده است، اما نگران نباشید، در واقع موهای شما در شوک قرار می گیرند و دوباره رشد می کنند. در 4 تا 6 ماه پس از پیوند، موهای کاشته شده به تدریج از پوست سر خارج شده و دوباره رشد می کنند. در مجموع یک سال طول می کشد تا موهای کاشته شده 100 درصد رشد کنند و موهای شما پرپشت به نظر برسند. بین سال اول و دوم پس از پیوند، موها بلندتر می شوند و طبیعی تر به نظر می رسند.

روش کاشت SUT نسبت به سایر روش های کاشت مو مانند FIT و FUT روش جدیدی است که در آن اکثر مراحل از کشیدن تا کاشت فولیکول مو توسط دستگاه های اتوماتیک و زیر نظر پزشک انجام می شود.

در روش کاشت SUT، فولیکول مو به صورت دستی استخراج یا کاشت نمی شود، بلکه با پانچ لیزری از محل اهدا کننده که معمولا پشت سر است جدا می شود، سپس منجمد می شود و در نهایت به نواحی کم مو و کم مو منتقل می شود. بدون مو. دلیل یخ زدن فولیکول های مو تا زمان کاشت، جلوگیری از تخریب آنهاست.

در روش SUT به دلیل وجود سیستم انجماد و پانچ با لیزر، درصد بسیار کمی از ریشه مو در هنگام برداشت و کاشت از بین می رود، طبق برخی آمارها میزان ریزش فولیکول مو کمتر از 1 درصد در این است.

حتی برخی افراد برای کاشت مو به سایر کشورها نیز سفر می کنند. برای مثال اگر علاقه مند بودید که با تور استانبول 7 شب و8 روز به سفر بروید می توانید با تورهای پیشنهادی سفر باتو به ترکیه بروید و از کلینیکهای آنجا نیز دیدن کنید و قیمتها را باشهرهای ایران مقایسه کنید.

در روش SUT متقاضی بیهوش نمی شود بلکه فقط از بی حسی موضعی استفاده می شود. جراحی و برداشتن لایه های پوستی در این روش انجام نمی شود. این روش تقریباً مانند روش FIT است یعنی فقط فولیکول های مو منتقل می شود اما از ابزار و فناوری های جدید استفاده می شود که نتیجه بهتری حاصل می شود.

عوارض جانبی با کاشت SUT به حداقل می رسد، دوره نقاهت کوتاه، محل سوراخ، زخم و خونریزی بسیار نادر است.

سرعت انتقال فولیکول‌های مو از اهداکننده به گیرنده نسبت به سایر روش‌های کاشت مو سریع‌تر است و پزشک می‌تواند حداقل 10000 فولیکول در هر جلسه را جابجا کند و پیوند معمولاً در یک جلسه انجام می‌شود.

با این روش می توان موهای تمام نقاط بدن را برداشت و پیوند زد.

مزایا: روشی جدید است و از همه لحاظ نسبت به سایر روش های کاشت مو مناسب تر است. البته مانند تمامی روش های کاشت مو، انتخاب یک مرکز معتبر و پزشک مجرب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در بین روش های مختلف کاشت مو، انتخاب بهترین روش کاشت مو مشکل است. زیرا هر روشی مزایا و معایب خاص خود را دارد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها